Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Planificación de Sistemas de Información Código 614G01107
Titulación
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Matemáticas
Coordinación
García Jurado, Ignacio
Correo electrónico
ignacio.garcia.jurado@udc.es
Profesorado
García Jurado, Ignacio
Correo electrónico
ignacio.garcia.jurado@udc.es
Web http://dm.udc.es/profesores/ignacio/
Descrición xeral Nesta materia danse ferramentas cualitativas e cuantitativas para a correcta planificación de proxectos no contexto dos sistemas de información.

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Coñecer algunhas técnicas cualitativas e cuantitativas de planificación de proxectos e estar capacitado para aplicalas. Iso contribuirá a desenvolver unha actitude de busca de calidade e innovación tecnolóxica e a posuír ferramentas matemáticas axeitadas para a avaliación de riscos. A50
A51
B1
B2
B3
B4
B7
B8
B9
C1
C2
C4
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
1. Introdución á xestión de proxectos. Proxectos, ciclo de vida dun proxecto, plan de proxecto.
2. Programación matemática e planificación de proxectos. Introdución á programación matemática, exemplos de usos da programación matemática en selección de proxectos, xestión de tempos, financiamento e xestión de equipos de traballo.
3. Xestión de tempos con CPM. Construción do grafo, tempos early e last, folgura e calendario.
4. Xestión de custos con MCE. Aceleración dun proxecto a custo mínimo, o método MCE, o MCE e a programación lineal.
5. Simulación estocástica e xestión de riscos. Introdución á xestión de riscos, números pseudo-aleatorios, simulación de variables aleatorias continuas, simulación estocástica e planificación de proxectos.
6. Teoría de xogos e planificación de proxectos. Competencia e recursos humanos, o equilibrio de Nash en xogos en forma estratéxica, exemplos.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 22.5 45 67.5
Solución de problemas 7 25.5 32.5
Prácticas de laboratorio 7.5 15 22.5
Traballos tutelados 8 15 23
Proba obxectiva 0 3 3
 
Atención personalizada 1.5 0 1.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases nas que se desenvolverá o programa da materia.
Solución de problemas Formulación e resolución de exercicios relativos ao programa da materia.
Prácticas de laboratorio Prácticas relativas ao programa da materia.
Traballos tutelados Traballos tutelados en relación ao programa da materia.
Proba obxectiva Exame de exercicios e cuestións teóricas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Solución de problemas
Prácticas de laboratorio
Descrición
Atención aos alumnos para resolver as dúbidas que lles poidan xurdir.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Traballos tutelados Valoraranse os traballos tutelados realizados. 30
Proba obxectiva Exame de exercicios e cuestións teóricas. 40
Prácticas de laboratorio Valoraranse as prácticas realizadas. 30
 
Observacións avaliación
Os alumnos que teñen a matrícula a tempo parcial recibirán un tratamento diferenciado en función da súa dispoñibilidade. En xeral, para a súa avaliación teranse en conta as prácticas de laboratorio e traballos tutelados (50% do peso na cualificación) e a proba obxectiva (50% do peso na cualificación).

Fontes de información
Bibliografía básica T. Klastorin (2005). Gestión de proyectos. Alfaomega Grupo Editor
F.S. Hillier, G.J. Lieberman (2010). Introduction to Operations Research. McGraw-Hill
Project Management Institute (2013). PMBOK Guide. PMI, Inc.

Bibliografía complementaria R. Cao (2002). Introducción a la simulación y a la teoría de colas. Netbiblo
B. Casas Méndez, M.G. Fiestras Janeiro, I. García Jurado, J. González Díaz (2012). Introducción a la teoría de juegos. USC editora


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Xestión de Proxectos/614G01021

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías