Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Principios de Microeconomía Código 650G01002
Titulación
Grao en Ciencias Empresariais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Análise Económica e Administración de Empresas
Coordinación
Barreiro Viñan, Jose Manuel
Correo electrónico
jose.barreiro.vinan@udc.es
Profesorado
Barreiro Viñan, Jose Manuel
Bruna Quintas, Fernando
Faiña Medin, Jose Andres
Veiga Fernández, Luís Angel
Veiga Fernández, Pedro
Correo electrónico
jose.barreiro.vinan@udc.es
f.bruna@udc.es
jose.andres.faina.medin@udc.es
l.veiga@udc.es
p.veiga1@udc.es
Web
Descrición xeral Trátase de ter unha visión do funcionamento dos mercados no marco da Teoría Económica. Así mesmo, explicarase a metodoloxía económica, basicamente microeconómica. A análise desenvólvese utilizando modelos matemáticos sinxelos e con apoio gráfico.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios.
A3 Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas.
A9 Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios.
A11 Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas.
A12 Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais.
A17 Identificar o impacto dos elementos micro e macroeconómicos na organización empresarial.
A21 Identificar e utilizar as ferramentas adecuadas de matemáticas e estatística.
A23 Uso de instrumentos para a análise de entornos empresariais.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Conocer los conceptos y relaciones básicas de la microeconomía. A1
A3
A9
A11
A12
A17
A21
A23
Conocer los conceptos y relaciones básicas de la Microeconomía. Aprender a pensar en términos económicos. A1
A3
A9
A11
A12
A17
A21
A23
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Bloque 1: Introducción Tema 1: Natureza, obxecto e método da Microeconomía
Tema 2: Teoría elemental da Oferta e a Demanda
Bloque 2: Consumo Tema 3: Teorías da Conduta do Consumidor
Bloque 3: Teoría da Empresa Tema 4: Teoría da Produción
Tema 5: Teoría dos Custos
Bloque 4: Mercados Tema 6: A Competencia Perfecta
Tema 7: O poder de mercado

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Solución de problemas 5 15 20
Proba obxectiva 2 18 20
Estudo de casos 10 10 20
Sesión maxistral 17 34 51
Seminario 4 0 4
Discusión dirixida 10 14 24
 
Atención personalizada 11 0 11
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Solución de problemas Cuestións prácticas para resolver en sesións interactivas
Proba obxectiva Proba escrita que pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve e/ou de discriminación
Estudo de casos O alumno sitúase ante un problema concreto (caso) que lle describe unha situación real ou suposta da vida profesional e debe ser capaz de analizalo e resolvelo
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe
Seminario Formulación e solución de problemas concretos con utilización de ferramentas TIC en grupos reducidos. Estes seminarios realizaranse en grupo reducido de 15 alumnos e levaranse a cabo fóra do horario lectivo habitual.
Discusión dirixida Cuestións teóricas e prácticas para resolver en sesións interactivas

Atención personalizada
Metodoloxías
Discusión dirixida
Estudo de casos
Solución de problemas
Descrición
Nas sesións interactivas aténdese individualmente aos alumnos facendo un seguimento das diferentes cuestións formuladas

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Discusión dirixida Valoraranse as respostas ofrecidas polos alumnos ás cuestións prácticas e teóricas formuladas nas sesións interactivas. 10
Estudo de casos Valoraranse as solucións propostas polos alumnos á resolución dos casos formulados. 10
Proba obxectiva Durante o período lectivo realizaranse probas escritas que computarán para o cálculo da cualificación. Sobre unha cualificación máxima de 7 puntos o alumno debe alcanzar, na proba obxectiva, unha nota media mínima de 3,5 puntos para superar a materia. 70
Solución de problemas Valoraranse as respostas ofrecidas polos alumnos ás cuestións prácticas formuladas nas sesións interactivas. 10
 
Observacións avaliación

Calificación de non presentado


Corresponde ao alumno, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada.


Fontes de información
Bibliografía básica Blanco Sánchez, Juan Manuel (2010). Economía: Teoría y práctica. Madrid. McGRAW-HILL
Sloman, John (1997). introducción a la Microeconomía. Madrid. Prentince Hall
Barreiro, J., Couñago, C. y García, A. (2004). Prácticas de Microeconomía para un curso de Introducción. A Coruña. Universidade da Coruña
Garcia Lorenzo, A. y Barreiro Viñán, J. M. (2010). Principios de Microeconomía: Manual para las clases prácticas. A Coruña. Universidade da Coruña

Bilbiografía Complementaria:

Pindyck, R. y Rubinfed D. (2009) Microeconomía. 7ª Edición. Prentice Hall

Case, K.E. y Fair, R.C. (2008) Principios de Microeconomía. 8ª Edición. Pearson.

Frank, R.H. (2005) Microeconomía y Conducta. 5ª Edición. McGraw-Hill.

Krugman, P. y Wells, R. (2006) Introducción a la Economía. Microeconomía. Edición Original. Editorial Reverté.

 

 

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Asistencia ás clases co maior grao de participación posible. Utilización da bibliografía recomendada no programa. Resolver sempre todas as dúbidas que xurdan durante o desenvolvemento das sesións, recorrendo á atención personalizada cando fose necesario.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías