Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A3 |
Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas. |
A11 |
Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas. |
A13 |
Xestión dunha compañía a partir da planificación e control, utilizando conceptos, métodos e ferramentas. |
A14 |
Xestionar as operacións da empresa. |
A16 |
Identificar aspectos relacionados e comprender o seu impacto na organización empresarial. |
A18 |
Identificar as características dunha organización. |
A19 |
Identificar novos desenvolvementos de organizacións empresariais para afrontar con éxito o entorno cambiante. |
A23 |
Uso de instrumentos para a análise de entornos empresariais. |
A24 |
Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Analizar o funcionamento dunha empresa, a súa finalidade, a súa estructura, e as súas relacións co ambito para alcanzar, según determinados plans, uns obxetivos concretos e precisos. |
A3 A11 A13 A14 A16 A18 A19 A23 A24
|
|
C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1: INTRODUCCIÓN Á ECONOMÍA DA EMPRESA |
Os contidos, de cada bloque temático, detallaranse nas guías docentes que cada profesor colgará en Moodle, adaptándoos ás especificidades de cada titulación. |
TEMA 2: TIPOS DE EMPRESAS |
Os contidos, de cada bloque temático, detallaranse nas guías docentes que cada profesor colgará en Moodle, adaptándoos ás especificidades de cada titulación. |
TEMA 3: AS AREAS FUNCIONALES DA EMPRESA. VIABILIDADE. |
Os contidos, de cada bloque temático, detallaranse nas guías docentes que cada profesor colgará en Moodle, adaptándoos ás especificidades de cada titulación. |
TEMA 4: A ESTRUCTURA ORGANIZATIVA |
Os contidos, de cada bloque temático, detallaranse nas guías docentes que cada profesor colgará en Moodle, adaptándoos ás especificidades de cada titulación. |
TEMA 5: INTRODUCCIÓN Á ESTRATEXIA EMPRESARIAL |
Os contidos, de cada bloque temático, detallaranse nas guías docentes que cada profesor colgará en Moodle, adaptándoos ás especificidades de cada titulación. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
17 |
25 |
42 |
Solución de problemas |
25 |
70 |
95 |
Estudo de casos |
4.5 |
1 |
5.5 |
Proba de resposta múltiple |
1.5 |
4 |
5.5 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Corresponderase coas 17 horas de docencia expositiva que figuran no POD.
Nelas desenvolveranse os conceptos fundamentais da asignatura e se establecerá o marco teórico da mesma. |
Solución de problemas |
Corresponderase coas 25 horas de docencia interactiva que figuran no POD.
O seu contido adaptarase as necesidades da asignatura en cada titulación.
Nesta metodoloxia inclúense todo tipo de probas, exercicios, traballos grupais, casos,... que os profesores estimen necesarios para o desenrrolo da docencia interactiva en cada unha das titulacións nas que se imparte esta materia.
A asistencia as clases interactivas é obligatoria. |
Estudo de casos |
En horario de grupos reducidos |
Proba de resposta múltiple |
Realizarase, na convocatoria oficial da asignatura (nas dúas oportunidades de exame: Xaneiro e Xullo) |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Sesión maxistral |
Proba de resposta múltiple |
Estudo de casos |
|
Descrición |
Para a realización dos traballos tutelados grupais, é importante consultar cos profesores os avances que se van realizando, para que estes podan ofrecer, en cada caso, as orientacións necesarias que aseguren o aprendizaxe dos alumnos, así como a calidade do traballo dacordo cos criterios que se indicarán na clase e se colgarán na plataforma moodle.
O seguimento, dos traballos, farase grupo a grupo, ben no horario de titorías ou vía e-mail. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
Na cualificación inclúense: traballos tutelados, exercicios, estudo de casos e calquera outro tipo de probas que o profesor plantexe ó longo do período lectivo. |
50 |
Sesión maxistral |
A evaluación desta metodoloxía levarase a cabo na proba de resposta múltiple. |
0 |
Proba de resposta múltiple |
Realizarase na data oficial fixada pola FEE (nas dúas oportunidades de exame: Xaneiro e Xullo)
Esixirase unha calificación mínima de 4/10 para facer media. |
50 |
Estudo de casos |
A avaliación desta metodoloxía, forma parte do 50% da parte práctica (solución de problemas) |
0 |
|
Observacións avaliación |
É de
aplicación a normativa de evaluación, revisión e reclamación das
calificacions dos estudos de grado e mestrado universitario, de la UDC
(30/04/14): - Os
alumnos conocerán as calificacions dos traballos antes da realización do
exame de Xaneiro. - Os
criterios de evaluación e calificación son, exactamente, iguales nas duas
oportunidades de exame (Xaneiro e Xullo). - Os
alumnos que se matriculen a “tempo parcial”, deberán comunicárselo o profesor. - As
guías para a realización dos traballos tutelados ou de calquer outra práctica ou exercicio proposto polo profesor estarán colgadas na plataforma
Moodle, coa suficiente antelación. - Calquer
información, aviso os alumnos,… colgarase nesta plataforma. Enviarase un
e-mail notificandoo. - É
altamente recomendable a asistencia a clase e o seguimento de todas as
actividades programadas na materia. - Na defensa oral do traballo
tutelado, participarán todolos compoñentes do grupo responsable da súa
elaboración. - Para aqueles alumnos que
cumpran os requisitos esixidos para o acceso á proba adiantada, o
criterio de avaliación será un 50% -50% - Acuerdo de la FEE: la calificación de No presentado exige que el alumno no haya participado en
actividades que superen el 20% de la calificación. É responsabilidade do alumno
consultar a dirección de e-mail ca UDC lle asigne.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
O material básico, para o seguimento da asignatura, colgarase na plataforma dixital Moodle. O alumno deberá completar este material, coa bibliografía complementaria. |
Bibliografía complementaria
|
|
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA Cuervo, A. (2008): Introducción a la Administración de Empresas. Ed.Cívitas, Madrid. Mintzberg, H. (2012). La estructuración de las organizaciones. Ed.Ariel Economía. Guerras y Navas, J. E. (2007): Dirección estratégica de la empresa. Teoría y aplicaciones. Ed. Civitas. Díez
de Castro, E.; Martín Jimenez, F.A. y Periáñez Cristóbal, R. (1995):
Estructurar las organizaciones:18 casos prácticos de análisis de
problemas y búsqueda de soluciones. Editorial Síntesis, Madrid. Hodge, B.J., Anthony, W.P. y Gales, L.M. (2007). Teoría de la organización. Un enfoque estratégico. Ed. Pearson Prentice Hall. Claver
Cortés, E., Llopis Taberner, J., Lloret Linares, M., y Molina Manchón,
H. (1995). Manual de Administración de empresas. Editorial Civitas. Piñeiro, P.; Arévalo,R.; García-Pintos, A. y Caballero, G. (2010): Introducción a la economía de la empresa. Una visión teórico-práctica. Ed. Delta. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|