Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios. |
A2 |
Auditar unha organización e deseñar planes de consulta (por exemplo lexislación impositiva, inversións, estudo de casos, proxecto de traballo). |
A3 |
Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas. |
A7 |
Comprender os principios da lei e vinculalos co coñecemento de negocios e xestión. |
A9 |
Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios. |
A10 |
Comprender e utilizar sistemas contables e financeiros. |
A12 |
Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais. |
A13 |
Xestión dunha compañía a partir da planificación e control, utilizando conceptos, métodos e ferramentas. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
1. Distinguir os rasgos básicos da economía mundial e comprender as claves do desenvolvemento económico na súa dimensión económica, social e medioambiental. 2. Identificar as interrelacions entre os fluxos de producción, renda e gasto, familiarizando ao alumno coas principais macromagnitudes dunha economía. 3. Coñecer os principais modelos económicos que explican o funcionamento das economías, a nivel introductorio. 4. Coñecer e comprender a importancia da taxa de crecimento ao longo prazo e as diferenzass de renda entre países. 5. Fixar uns coñecementos básicos das principais macromagnitudes e a súa sistematización a través de instrumentos de análise cuantitativa como a Contabilidade Nacional (SEC) e a Balanza de Pagos. 6. Coñecer o significado da globalización así como o seu potencial e riscos para o desenvolvemento dos países. 7. Coñecer o papel das institucions internacionais encargadas de regular ls relacions económicas internacionales, especialmente as comerciais e financieiras e o seu compromiso co crecemento sostible a nivel mundial. |
A2 A3 A13
|
|
C1 C3 C8
|
1. Identificar as fortalezas e desequilibrios na economías mundial 2. Entender e analizar a influencia do crecimiento da población, dos recursos naturais, da acumulación do capital físico e humán, do progreso tecnolóxico, das institucions e das desigualdades no desenvolvemento económico dos países. 3. Manexar sin problema as fontes estatísticas e documentais existentes relacionadas coa economía mundial e española. 4. Aplicar as ferramentas da análise económica ao estudo da economía mundial . 5. interpretar con rigor económico as noticias relacionadas coa economía mundial. 6. Utilizar correctamente o léxico económico vinculado á asignatura. |
A7 A9 A10 A12
|
|
|
1. Asumir un compromiso ético profesional. 2. Capacidade para traballar en equipo. 3. Capacidade para interesarse por os problemas económicos e a súa posible solución ou mellora. 4. Capacidade para reflexionar e posicionarse en relación cos problemas económicos máis relevantes. 5. Habilidade para buscar, filtrar, procesar e interpretar económicamente diversas fontes de información (bibliografía y estadísticas), tanto en castelán como, principalmente, inglés. 6. Desenvolver un pensamento crítico. 7. Actitud activa fronte os feitos da actualidade que afectan ao entorno económico intrernacional. |
A1
|
|
C4 C5 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. A medición da economía |
1. Contabilidad Nacional. Macromagnitudes.
2. Balanza de Pagos.
3. Indicadores socioeconómicos
|
II. Economía mundial. |
4. Análise da economía mundial
5. Crecimiento económico
6. Comercio internacional
8. Sistema financieiro internacional.
9. Integración económica. A UE
|
III. Economía española |
10. Unha visión da economía española
11. Sectores productivos
12. Distribución da renta e cohesión social
13. Mercado de traballo
14. Sector exterior e inserción de España na UE |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
15 |
30 |
45 |
Presentación oral |
8 |
16 |
24 |
Análise de fontes documentais |
4 |
4 |
8 |
Solución de problemas |
8 |
24 |
32 |
Discusión dirixida |
8 |
0 |
8 |
Aprendizaxe colaborativa |
8 |
16 |
24 |
Proba mixta |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación da asignatura explicando ao alumno o programa, os instrumentos da análise básicas para la medición da economía, as fontes documentais que se utilizarán durante o curso, a bibliografía recomendada e os requisitos necesarios para superar a evaluación contínua.
|
Sesión maxistral |
Método expositivo para facilitar ao estudante toda a información organizada en relación aos coñementos fundamentais corespondintes aos distintos temas. |
Presentación oral |
O alumno deberá presentar oralmente o traballo de curso correspondinte. |
Análise de fontes documentais |
Introducir ao alumno nas principais bases de datos con información económica sobre a economía española e mundial. |
Solución de problemas |
Prácticas e exercicios encaminadas a aplicar as técnicas básicas da análise da economía mundial e española |
Discusión dirixida |
O traballo de curso será tutorizado por ó profesor antes da presentación final. Durante o curso faránse diversos debates, comentarios de noticias, etc. |
Aprendizaxe colaborativa |
Un dos obxetivos da asignatura é o aprendizaxe do traballo en equipo. E por esto que o traballo asignado será en grupo, asi como as diversas actividades a desenvolver ao longo do curso. |
Proba mixta |
Proba escrita sobre os coñecementos teóricos así como prácticos adquiridos en relación a economía mundial e española |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Solución de problemas |
Discusión dirixida |
|
Descrición |
Os grupos reducidos serán de, a lo más, 15 alumnos. As tutorías planificadas durarán hasta 4 horas para cada un destes subgrupos ao longo do curso. Serán anunciadas con suficiente antelación e estarán destinadas a reforzar a aprendizaxe autónomo do alumno a través do seguimento e supervisión das distintas actividades previstas |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
Exposición oral dun traballo de curso. Se valorará unha boa adecuación do tema exposto en relación a materia do curso, o grao de dificultade, o nivel de coñecementos e a habilidade na comunicación oral |
15 |
Solución de problemas |
Prácticas e exercicios encaminadas a aplicar os coñecementos adquiridos en relación coa marteria. |
15 |
Discusión dirixida |
Participación activa nas actividades do curso, asistencia, debates, interés por a asignatura |
10 |
Proba mixta |
Unha proba escrita sobre os coñecementos adquiridos ao longo do curso. Esta proba final podrá ser sustituida por duas probas eliminatorias.
NOTA: a nota mínima exixida na proba escrita será de 4/10 para poder sumarse a calificación da evaluación contínua. |
60 |
|
Observacións avaliación |
O alumno que realice actividades cuxo peso máximo na evaluación final sexa a lo menos o 20% da puntuación final, aparecerá na acta coa calificación obtenida, nunca como non presentado.
Dado que esta asignatura é de segundo cuatrimestre, a parte correspondinte a "evaluación contínua" con un peso dun 40% sobre o total será evaluada cun traballo tutelado e o resto 60% será a proba escrita de valoración de coñecemetos
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Banco Mundial (http://www.worldbank.org) (). .
Eurostat: (http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/eurostat/home/) (). .
FMI (http://www.imf.org): (). .
OMC (http://www.wto.org): (). .
OCDE (http://www.oecd.org) (). .
PNUD (http://www.undp.org/): (). .
UNCTAD (http://www.unctad.org): (). .
Banco de España (http://www.bde.es/) (). .
INE (http://www.ine.es): (). .
Ministerio de Economía y Hacienda (http://www.meh.es): (). .
Ministerio de Industria, Comercio, y Turismo (www.micyt.es). (). .
Muñoz,C y otros (2008). Las cuentas de la nación I. Thomson. Civitas
García Delgado, J.L., Miro, R. (dir.) (2011). Lecciones de economía española. Ed. Thomson &Civitas, Madrid
Alonso, J.A. (dir.) (2011). Lecciones sobre economía mundial. Ed. Thomson &Civitas, Madrid
Requeijo, J y otros (2007). Técnicas básicas de estructura económica. Delta publicaciones, Madrid
Krugman, P. (2012). ¡Acabad ya con esta crisis!. Crítica, Barcelona |
|
Bibliografía complementaria
|
Pugel, T. (2008). Economía internacional. Mc Graw-Hill, Madrid
Sachs, J. (2005). El fin de la pobreza. Debate, Barcelona
Galbraith, J.K. (2000). La cultura de la satisfacción. Ariel
Garcia de la Cruz, J.M (coord.) (2011). La economía mundial en transformación. Paraninfo
Martin Mayoral, F. (coord.) (2009). Manual de economía española. Teoría y estructura. Pearson, Madrid
Nieto Solis, J.A. (2005). Organización económica internacional y globalización. Siglo XXI, Madrid
Gonzalez, M. (dir.) (2008). Temas de economía española. Tirant lo Blanch, Valencia |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Estatística I/650G01009 | Macroeconomía/650G01015 |
|
Materias que continúan o temario |
Economía Mundial e Española/650G01007 |
|
|