Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A10 |
Comprender e utilizar sistemas contables e financeiros. |
A11 |
Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas. |
A13 |
Xestión dunha compañía a partir da planificación e control, utilizando conceptos, métodos e ferramentas. |
A14 |
Xestionar as operacións da empresa. |
A15 |
Xestionar os recursos financeiros. |
A18 |
Identificar as características dunha organización. |
A20 |
Identificar e operar o software adecuado. Deseñar e implementar sistemas de información. |
A21 |
Identificar e utilizar as ferramentas adecuadas de matemáticas e estatística. |
A24 |
Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Comprende-la problemática financeira da empresa
|
A14 A15
|
|
C6 C7 C8
|
Comprende-la lóxica financeira
|
A10 A11 A13 A18
|
|
C4 C8
|
Coñece-los fundamentos teóricos das finanzas |
A10 A15
|
|
C1 C4 C8
|
Obtener e interpretar la información económico-financiera |
A10 A15 A24
|
|
C3 C8
|
Manexa-los modelos financeiros básicos |
A10 A13 A15 A20 A21
|
|
C3
|
Coñece-la terminoloxía financeira |
A15
|
|
C1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
A función financeira da empresa |
Conceptos básicos sobre a empresa e o empresario
Contido da función financeira
O obxectivo financeiro: valor vs. Beneficio, dividendos, etc.
A contorna financeira da empresa |
O patrimonio e as rendas da empresa |
O patrimonio da empresa: o activo e o pasivo. O equilibrio financeiro.
As rendas da empresa: a rendibilidade e o custo do financiamento
Fundamentos de análise financeira
Capital circulante e fondo de rotación |
A estrutura financeira da empresa |
A estrutura financeira e o custo de capital
Fontes de financiamento: características básicas e custo |
Decisións de investimento |
Concepto e clases de investimentos
Métodos contables para a análise de investimentos |
Xestión financeira e curto prazo |
Xestión de tesourería
Xestión de stocks
O risco de creto |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
17 |
51 |
68 |
Solución de problemas |
22 |
22 |
44 |
Seminario |
4 |
12 |
16 |
Proba mixta |
3 |
9 |
12 |
Proba mixta |
2 |
4 |
6 |
|
Atención personalizada |
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación dos aspectos básicos dos capítulos |
Solución de problemas |
Traballo práctico baseado en exercicios, casos e/ou problemas, individuais ou en grupo |
Seminario |
Formaranse dous subgrupos por cada un dos grupos. Fixarase, fóra do horario de clases, unha titoría cunha duración de 4 horas repartidas ao longo do período lectivo para atender dúbidas sobre a solución de problemas ou sobre a preparación da materia, etc. Avisarase na clase con antelación sobre o lugar e a data en que se van celebrar. |
Proba mixta |
Controis de avaliación periódicos, de contido teórico e práctico |
Proba mixta |
Proba de avaliación escrita, de contido teórico e práctico |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Os alumnos poden acudir ás titorías no horario e condicións que sinale cada profesor. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
Pretende medir a calidade xeral da aprendizaxe e as habilidades desenvolvidas polo alumno, o grao de interiorización e asunción, e a capacidade para aplicalas á solución de problemas (cuasi)reais. Poden incluir cuestións test, numéricas, de desenvolvemento teórico, e/ou de razonamento e interpretación. |
50 |
Proba mixta |
Probas escritas periódicas destinadas a controla-lo progreso do alumno ó longo do curso. Poden incluir cuestións test, numéricas, de desenvolvemento teórico, e/ou de razonamento e interpretación. |
50 |
|
Observacións avaliación |
De conformidade coas orientacións establecidas pola Facultade e os ecriterios de coordinación acordados para a área, - As oportunidades de Xuño e Xullo avaliaranse calculando unha media entre os resultados da avaliación continua e da proba final, ponderados ó 50% - Oportunidade adiantada: avaliarase en función do resultado dunha proba mixta comprensiva de tódolos contidos e competencias propios da materia, de acordo coa guía do curso inmediatamente anterior Tódalas probas deberán realizarse nas datas e horas sinaladas a tal efecto polos profesores ou, cando proceda, polos órganos da Facultade, agás nos supostos que no seu caso prevea a normativa académica; de non se realizar, cualificaranse como cero a efecto de calcula-la cualificación final. De conformidade coa normativa da Facultade, cualificarase como "non presentado" exclusivamente ós alumnos que desenvolvan tarefas que ponderen menos dun 20% na avaliación xeral do curso, con independencia da cualificación acadada. Caso de se considerar conveniente publicarase un
documento de “normas de exame” con aclaracións adicionais de cara á realización
das probas. Exclusivamente nas probas finais, as normas de exame poderán
preve-la posibilidade de que os alumnos usen determinado material de apoio,
sempre de forma voluntaria; en ningún caso se permitirá o uso de documentos en
formato electrónico nin de material que vulnere a lexislación sobre propiedade
intelectual, en particular de libros fotocopiados. Durante as aulas, salvo
autorización expresa por parte dos profesores, os móbiles, ordenadores e
aparellos electrónicos similares permanecerán en todo momento fóra da vista; durante
os exames deberán ademais estar apagados. O incumprimento destas normas ou o
uso indebido destes aparellos serán causas de expulsión da aula ou dos exames,
e neste último caso terán a interpretación de fraude. A comisión de fraude poderá
implicar que o alumno deba examinarse de forma oral ante un Tribunal composto
polo equipo docente da materia, sen perxuizo doutras consecuencias académicas
que se poidan derivar.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Suárez, A. (2003). Curso básico de Economía de la Empresa. Un enfoque de organización. Madrid: Pirámide
Piñeiro, C.; de Llano, P. (2010). Dirección Financiera: un enfoque centrado en valor y riesgo. Madrid: Delta
Piñeiro, C.; de Llano, P. (2012). Finanzas empresariales. Teoría y modelos con hoja de cálculo. Santiago: Andavira
Doldán, F. (2001). Fundamentos de las decisiones financieras empresariales. Santiago: Tórculo |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Dirección Financeira I/650G01019 | Dirección Financeira II/650G01025 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|