Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Introdución á Socioloxía Industrial e da Empresa Código 650G01012
Titulación
Grao en Ciencias Empresariais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Formación básica 6
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencia Política da Administración
Coordinación
Rodríguez Teijeiro, Ariadna
Correo electrónico
ariadna.rodriguez@udc.es
Profesorado
Rodríguez Teijeiro, Ariadna
Correo electrónico
ariadna.rodriguez@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia enmárcase no enfoque da Socioloxía Económica e baséase no estudo sistemático das relacións sociais de intercambio que os individuos establecen entre si e das institucións económicas que desas relacións se derivan. Partindo desta definición, o curso centrarase no estudo da natureza das relacións sociais de índole económica así como nas institucións referidas á produción, distribución e consumo de bens e servizos escasos. Así mesmo preténdese transmitir os principais conceptos e termos da perspectiva sociolóxica sobre o mundo laboral, cos que analizar e comprender a realidade social do traballo, os cambios que experimentou ao longo da historia e a organización social que caracterizou cada etapa.
O curso presenta un alto contido metodolóxico debido a que a Socioloxía Económica e do Traballo é unha disciplina que se sitúa nun campo científico de intersección entre a Socioloxía e a Economía.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios.
A3 Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas.
A8 Comprender os principios da psicoloxía, identificar as implicacións para a organización empresarial.
A9 Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios.
A11 Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas.
A16 Identificar aspectos relacionados e comprender o seu impacto na organización empresarial.
A18 Identificar as características dunha organización.
A19 Identificar novos desenvolvementos de organizacións empresariais para afrontar con éxito o entorno cambiante.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios. Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas. Comprender os principios da psicoloxía, identificar as implicacións para a organización empresarial. Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios. Identificar aspectos relacionados e comprender o seu impacto na organización empresarial. Identificar as características dunha organización Identificar novos desenvolvementos de organizacións empresariais para afrontar con éxito o entorno cambiante. A1
A3
A8
A9
A16
A18
A19
Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas A11
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C1
C4
C5
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
TEMARIO PARA AS CLASES TEÓRICAS.

LECCIÓN 1: O COÑECEMENTO CIENTÍFICO DA SOCIEDADE
-
LECCIÓN 2: APARICIÓN DA SOCIOLOXÍA INDUSTRIAL E DA EMPRESA.
-
PARTE 1
ANÁLISIS HISTÓRICO DO PROCESO DE INDUSTRIALIZACIÓN.
LECCIÓN 3: APARICIÓN DA SOCIEDADE INDUSTRIAL
-
LECCIÓN 4: A SEGUNDA REVOLUCIÓN INDUSTRIAL. REVOLUCIÓN CIENTÍFICO-TÉCNICA.
-
LECCIÓN 5: A TERCEIRA REVOLUCIÓN INDUSTRIAL A SOCIEDADE POST-MODERNA.
-
PARTE II
A EMPRESA COMO ORGANIZACIÓN.
LECCIÓN 6: ANÁLISIS BÁSICO DA EMPRESA COMO ORGANIZACIÓN
-
LECCIÓN 7: ORGANIZACIÓN E CULTURA EMPRESARIAL.
-
LECCIÓN 8: ORGANIZACIÓN E NOVOS ESTILOS DE DIRECCIÓN.
-
PARTE III
TRABALLO E SOCIEDADE INDUSTRIAL.
LECCIÓN 9: O TRABALLO NA SOCIEDADE INDUSTRIAL.
-
LECCIÓN 10: MOTIVACIÓN E SATISFACCIÓN NO TRABALLO.
-
LECCIÓN 11: NOVAS ESTRUCTURAS LABORALES E MERCADO DE TRABALLO.
-

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 16 32 48
Obradoiro 24 60 84
Presentación oral 4 2 6
Proba obxectiva 2 6 8
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Explicación oral da parte teórica da asignatura, con discusión e preguntas dirixidas a os alumnos co fin de transmitir coñecementos e facilitar o aprendizaxe.
Obradoiro Sesiones eminentemente prácticas donde os alumnos, de forma individual e en grupo, poñen en práctica os coñecementos adquiridos e realizan prácticas e traballos.
Presentación oral Exposición oral de algún dos traballos realizados polos alumnos de manera individual ou en grupo.
Proba obxectiva Consistirá na realización dun examen da parte teórica da asignatura con preguntas de desarrollo.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Proba obxectiva
Descrición
Seguemento personal dos alumnos a través de tutorías como complemento das actividades a realizar.
Realizaranse titorías de grupos reducidos (4 horas a cada grupo de 15 alumnos) fóra do horario das clases e cuxa distribución indicará o profesor como crea conveniente.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Sesión maxistral Control de asistencia 5
Obradoiro Control de asistencia, exercicios e prácticas individuais e en grupo, exposición oral. 65
Proba obxectiva Examen teórico con preguntas de desarrollo sobre a parte teórica da asignatura. 30
 
Observacións avaliación

Considéranse dous sistemas de avaliación:

a) Os alumnos que sigan o curso de xeito presencial serán avaliados mediante a súa asistencia e participación en clase, realización de prácticas e traballos, e exposición oral. As lecturas, os traballos tutelados e as prácticas constitúen o 100% da súa nota.

b) Os alumnos matriculados que non asistan a clase deberán realizar a proba obxectiva da parte teórica da materia na data das convocatorias oficiais. A nota do exame representará o 100% da súa nota.

As condicións para obter o Non presentado son non ter participado en actividades que ponderen máis dun 20% na cualificación.


Fontes de información
Bibliografía básica

BIBLIOGRAFÍA BÁSICA DA INTRODUCCION

  • D. Bell, LAS CIENCIAS SOCIALES TRAS LA SEGUNDA GUERRA MUNDIAL. Ed. Alianza Universidad (Madrid, 1984). Págs. 25-27 y 38.
  • M. Duverger, MÉTODOS DE LAS CIENCIAS SOCIALES. Ed. Ariel (Barcelona, 1962). Págs. 17-33.
  • S. Giner, SOCIOLOGÍA. Ed. Península (Barcelona, 1979). Caps. I y II.
  • A. Guiddens, SOCIOLOGÍA. Ed. Alianza, S.A. (Madrid, 2001) 4º Edición. Capítulo I. Págs. 27-49.
  • P.B. Horton y Ch.L.Hunt.S0CIOLOGÍA. Ed. Mc Graw Hill. Lec. 1, 5 y 8.
  • A. Lucas Marín, SOCIOLOGÍA DE LA EMPRESA. Ed. Ibérica Europea de Ediciones (Madrid, 1984). Capítulos 1 y 2.
  • M. Pascual Monzó, PROYECTO DOCENTE.
  • G. Rocher, INTRODUCCIÓN A LA SOCIOLOGÍA GENERAL. Ed. Herder (Barcelona, 1980). Caps. I, II y conclusión.

  • L. Sarries Sanz, SOCIOLOGÍA INDUSTRIAL. Mira Editores (Zaragoza, 1999). Capítulo I.

BIBLIOGRAFÍA BÁSICA PARTE I

  • A. Lucas Marín, SOCIOLOGÍA DE LA EMPRESA. Ed. Ibérica Europea de Ediciones (Madrid, 1984). Capítulos 3, 4, 5, 6, 9, 10, 12 y 13.
  • L. Sarries Sanz, SOCIOLOGÍA INDUSTRIAL. Mira Editores (Zaragoza, 1999) Capítulos 1, 3, 4 y 5.

BIBLIOGRAFÍA BÁSICA PARTE II

  • A Guiddeus, SOCIOLOGÍA, (op. cit.) Págs.51-57. Págs.443-476.
  • L. Sarries Sanz, SOCIOLOGÍA INDUSTRIAL. Mira Editores (Zaragoza, 1999). Capítulos 6, 7, 8 y 9

BIBLIOGRAFÍA BÁSICA PARTE III

  • A. Guiddens, SOCIOLOGÍA, (op.cit). Págs.477-534.
  • L. Sarries Sanz, SOCIOLOGÍA INDUSTRIAL. Mira Editores (Zaragoza, 1999). Capítulos 11,13, 14, 15 y 16.

Bibliografía complementaria

• L FinkeL LA ORGANIZACIÓN SOCIAL DEL TRABAJO. Pirámide (Madrid, 1994)

• J. M. García Madaria, TEORÍA DÉLA ORGANIZACIÓN Y SOCIEDAD CONTEMPORÁNEA. Ariel Ciencia Política (Barcelona, 1985)

• J. A. Garmendia (ed.), SOCIOLOGÍA INDUSTRIAL Y DE LA EMPRESA. Ed. Apilar (Madrid, 1987)

• E. Genesca, MOTIVACIÓN Y ENRIQUECIMIENTO DEL TRABAJO. Hispano Europea, S.A. (Barcelona, 1977)

• Daniel, Goleman, LA INTELIGENCIA EMOCIONAL. Ed. Kairis.

• A. King y B. Schneider, LA PRIMERA REVOLUCIÓN MUNDIAL. Club de Roma.(Barcelona, 1991)

• Koontz, 0'Donnell y Weihrich, ADMINISTRACIÓN. McGraw Hill (México, 1985)

• R. López Pintor, SOCIOLOGÍA INDUSTRIAL. Alianza Universidad Texto (Madrid, 1986)

• A. Lucas Marín, SOCIOLOGÍA DE LA EMPRESA. Ibérica Europea de Ediciones (Madrid, 1981) Primera parte.

• A. Lucas Marín, SOCIOLOGÍA PARA LA EMPRESA. Ed McGraw Hill (Madrid, 1994)

• N. Mouzelis, ORGANIZACIÓN Y BUROCRACIA Edicións 62 (Barcelona, 1975)

• M. Peña Baztan, LA PSICOLOGÍA Y LA EMPRESA. Hispano Europea, S.A. (Barcelona, 1985)

Jeremy Rifkin, EL FIN DEL TRABAJO. NUEVAS TECNOLOGÍAS CONTRA PUESTOS DE TRABAJO: EL NACIMIENTO DE UNA NUEVA ERA. Ed.Paidós (1996).


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías