Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios. |
A2 |
Auditar unha organización e deseñar planes de consulta (por exemplo lexislación impositiva, inversións, estudo de casos, proxecto de traballo). |
A3 |
Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas. |
A14 |
Xestionar as operacións da empresa. |
A16 |
Identificar aspectos relacionados e comprender o seu impacto na organización empresarial. |
A17 |
Identificar o impacto dos elementos micro e macroeconómicos na organización empresarial. |
A18 |
Identificar as características dunha organización. |
A19 |
Identificar novos desenvolvementos de organizacións empresariais para afrontar con éxito o entorno cambiante. |
A22 |
Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións. |
A24 |
Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público especializado como non especializado. |
|
|
C1
|
Elaborar informes profesionais. |
A2
|
|
C1
|
Reflexionar de forma crítica sobre o desenvolvemento profesional e establecer necesidades propias de formación. |
A1
|
|
C7
|
Buscar e sintetizar información relevante sobre o contorno da empresa. |
A16 A17 A24
|
|
|
Desenvolver escenarios futuros útiles para a comprensión do mercado e para a valoración de estratexias empresariais. |
A16 A17 A19 A24
|
|
|
Describir os principios e os modelos básicos do deseño organizativo. |
A3 A16 A18
|
|
|
Describir os elementos principais dun sistema de remuneración e valorar o seu funcionamento. |
A16 A22
|
|
|
Analizar os factores que afectan as decisións sobre fronteiras horizontais e verticais dunha empresa. |
A14 A16
|
|
|
Analizar e experimentar os procesos de toma de decisións individuais e en grupo. |
|
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Toma de decisións individuais e en grupo. |
- Trampas cognitivas na toma de decisións.
- Dinámicas de toma de decisións en grupo. |
Tema 2. Planificación de escenarios. |
- Proxectos de planificación de escenarios.
- Valoración de estratexias empresariais fronte a escenarios futuros. |
Tema 3. Principios de deseño organizativo. |
- Principios básicos e modelos de deseño.
- A evolución do deseño organizativo.
- Organizar ao redor dos clientes.
- Centralización e descentralización. |
Tema 4. Remuneración e incentivos. |
- Problemas de información; teoría do Principal e Axente.
- Incentivos nas organizacións. |
Tema 5. Fronteiras da empresa. |
- Fronteiras horizontais: economías de escala, diversificación.
- Fronteiras verticais: "make or buy", investimentos específicos, bloqueos e integración. Aprovisionamento estratéxico. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
17 |
0 |
17 |
Estudo de casos |
9 |
4.5 |
13.5 |
Traballos tutelados |
10 |
20 |
30 |
Presentación oral |
3 |
4.5 |
7.5 |
Seminario |
4 |
0 |
4 |
Portafolios do alumno |
3 |
3 |
6 |
Proba mixta |
0 |
62 |
62 |
|
Atención personalizada |
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación e discusión dos conceptos teóricos relevantes. |
Estudo de casos |
Estudo de casos de empresa sobre as temáticas analizadas en clase. |
Traballos tutelados |
Proxecto de desenvolvemento de escenarios. |
Presentación oral |
Presentacións orais en clase. |
Seminario |
Por cada grupo de estudantes formaranse dous subgrupos. Con estes subgrupos fixaranse titorías de 4 horas repartidas durante os cursos para profundar nas competencias relacionadas co traballo en grupo e as presentacións orais. |
Portafolios do alumno |
Desenvolvemento e mantemento do portafolio da materia. |
Proba mixta |
Exame final. O exame final componse de preguntas "abertas". |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
Retroalimentación personalizada mediante o portafolio da materia
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
Presentacións orais realizadas durante o grupo de forma individual e en grupo. |
5 |
Proba mixta |
Exame final da materia. |
40 |
Estudo de casos |
Preparación dos casos de estudo, e participación e discusión en clase. |
20 |
Portafolios do alumno |
Mantemento do portafolio da materia |
5 |
Traballos tutelados |
Traballo en grupo: proxecto de desenvolvemento de escenarios. |
30 |
|
Observacións avaliación |
O sistema de avaliación continua -estudo de casos; traballos tutelados; presentacións orais; portafolio do alumno- e o exame final valoran resultados de aprendizaxe e competencias distintas. Por tanto, para aprobar a materia é necesario aprobar as dúas partes (avaliación continua e exame final) de forma independente. É dicir, para aprobar a materia é necesario acumular un mínimo de 3 puntos sobre 6 na avaliación continua e de 2 puntos sobre 4 no exame final. Non se terá en conta nin se gardará a nota do exame final para futuras oportunidades en caso de non superar a avaliación continua. Os criterios de avaliación son os mesmos en todas as oportunidades de cada convocatoria. En caso de non superar a parte de avaliación continua durante o curso, será posible recuperar algúns puntos mediante traballos tutelados antes da segunda oportunidade (exame de xullo). As actividades que se poderán recuperar son as que non necesitan nin presencialidade nin seguimento continuado, é dicir, os estudos de casos sen discusión en clase (1 punto) e o traballo tutelado (3 puntos). Os estudantes a tempo parcial poderán acollerse a esta modalidade de recuperación da avaliación continua tamén para a primeira oportunidade de exame. A efectos de cualificación, enténdese que un alumno non se presentou a esta materia se a súa participación no sistema de avaliación non lle permite obter 2 ou máis puntos sobre 10, independentemente das cualificacións obtidas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Kates, A., Galbraith, J.R. (2007). Designing your organization. San Francisco, CA: Wiley
Brickley, J., Smith, C., Zimmerman, J. (2005). Economía Empresarial y Arquitectura de las Organizaciones. . Madrid: McGraw-Hill/Interamericana de España
Chermack, T.J. (2011). Scenario Planning in Organizations. San Francisco, CA: Berrett-Koehler Publishers |
|
Bibliografía complementaria
|
Gibbons, R. (2005). Four Formal(izable) Theories of the Firm? . Journal of Economic Behavior and Organization 58: 202-247.
Gibbons, R. (2010). Organizational Economics and Corporate Strategy, Lectures 1 & 2. . MBA Course 15.903 at the MIT Sloan School of Management. Available at: http://web.mit.edu/rg
Lazear, E. (2000). Performance Pay and Productivity.. American Economic Review 90: 1346-61.
Gibbons, R. (2003). Team Theory, Garbage Cans, and Real Organizations: Some History and Prospects of Economic Research on Decision-Making in Organizations. . Industrial and Corporate Change 12: 753-87.
Coase, R. (1937). The Nature of the Firm.. Economica, 4: 386-405
Williamson, O. (1979). Transaction Cost Economics: The Governance of Contractual Relations.. Journal of Law and Economics 22: 233-61. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Economía e Xestión da Empresa Familiar/650G01040 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Principios de Microeconomía/650G01002 | Economía da Empresa: Función Organizativa/650G01003 |
|
|