Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Estatística II Código 650G01018
Titulación
Grao en Ciencias Empresariais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Economía Aplicada 2
Coordinación
Uriz Tome, Pilar
Correo electrónico
pilar.uriz@udc.es
Profesorado
Mourelle Espasandin, Estefania
Uriz Tome, Pilar
Correo electrónico
estefania.mourelle@udc.es
pilar.uriz@udc.es
Web
Descrición xeral A materia divídese en dúas partes:
I. Nesta parte preséntanse os conceptos fundamentais da inferencia estatística.
II. Nesta parte introdúcense os fundamentos básicos da análise multivariante e explícase algún dos métodos de maior interese.

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
1. Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios. 2. Comprender os principios éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios. 3. Identificar e utilizar as ferramentas adecuadas de matemáticas e estatística. A1
A9
A21
4. Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios. 5. Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas. 6. Identificar e utilizar as ferramentas adecuadas de matemáticas e estatística. 7. Uso de instrumentos para a análise de entornos empresariais. A1
A11
A21
A23
8. Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. 9. Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. 10. Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. 11. Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. 12. Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C1
C4
C5
C7
C8
13. Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. 14. Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. 15. Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. 16. Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C1
C2
C3
C8

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. Mostraxe: distribucións mostrais 1.1 Poboación e mostra: tipos de mostraxe
1.2 Distribucións na mostraxe
1.3 Mostraxe en poboacións normais
Tema 2. Conceptos básicos de estimación
2.1. Estimación puntual
* Concepto e propiedades dos estimadores
* Métodos de estimación
2.2 Estimación por intervalos
* Estimación por intervalos en poboacións normais
* Estimación por intervalos en mostras grandes
Tema 3. Contrastación paramétrica 3.1 Conceptos básicos
* Erros e potencia do contrate
* Rexión crítica e p-valor
3.2 Contrastes en poboacións normais
3.3 Contrastes en mostras grandes
Tema 4. Contrastación non paramétrica 4.1 Conceptos básicos
4.2 Principais contrastes non paramétricos
Tema 5. Introdución á análise multivariante 5.1 Conceptos básicos
5.2 Principais métodos de análises multivariante
* Análise da varianza
* Análise de conglomerados ou cluster
* Análise de compoñentes principais e análise factorial

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 17 34 51
Obradoiro 17 34 51
Prácticas a través de TIC 4 8 12
Proba mixta 3 12 15
Aprendizaxe colaborativa 5 15 20
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral por parte do profesor, utilizando os medios audiovisuais e os recursos informáticos dispoñibles na aula. Pode ter diferentes formatos.
Nela presentaranse os principais conceptos de cada tema e exporanse as principais cuestións e problemas a resolver, coa fin de facilitar ao alumno o seu labor de aprendizaxe.
Obradoiro O obxectivo fundamental é a realización de tarefas - sexa de forma individual ou en grupo - por parte dos alumnos, baixo a supervisión do profesor.
Estarán basicamente dedicadas á proposición, debate e resolución de problemas.
Igualmente utilizaranse como complemento e aclaración de cuestións complementarias da sesión maxistral.
Prácticas a través de TIC Nestas sesións introducirase ao alumno no manexo dos paquetes estatísticos máis habituais.
Nelas o obxectivo principal será a utilización de software básico (Excel, SPSS) para resolver problemas de tipo estatístico. Reservaranse para temas de estatística aplicada, fundamentalmente para os traballos de grupo.
Estas sesións realizaranse nas horas especialmente establecidas (fora do horario habitual de clase) para tal efecto. Na guía complementaria da materia especificaranse as actividades a realizar.
Proba mixta Proba escrita para avaliar a aprendizaxe. Nela pódense incluír distintos formatos de pregunta: exercicios, preguntas de resposta breve, preguntas de alternativa múltiple, etc.
Aprendizaxe colaborativa Organización da clase en pequenos grupos para a resolución de problemas de forma conxunta co obxecto de mellorar a aprendizaxe individual e colectivo.
Nestas sesións tamén se realizará, de ser o caso, a presentación oral do traballo de curso.


Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Prácticas a través de TIC
Proba mixta
Descrición
Nestas horas atenderase ao alumnado tanto de forma individual como en grupo. Resolveranse as dúbidas que se expoñan á hora de realizar os traballos, de seleccionar e aplicar tanto as técnicas estatísticas como as aplicacións informáticas máis adecuadas, a presentación dos traballos ou a preparación das probas de avaliación.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Obradoiro Realización de boletíns e actividades individuais e/ou de grupo.
Durante o curso ao alumno presentaránselle 2 boletíns de exercicios individuais. A súa puntuación será de 15 puntos.
Nas clases prácticas realizaranse actividades individuais ou de grupo con participación activa dos alumnos. A súa puntuación será de 10 puntos.


25
Proba mixta A proba mixta consiste na realización dun exame dos temas 1 a 4. 55
Aprendizaxe colaborativa Realización dun traballo de curso en grupos. No traballo utilizaranse as técnicas estudadas no tema 5. 20
 
Observacións avaliación

CUESTIÓNS XERAIS




A
cualificación de cada alumno calcularase combinando os resultados da avaliación
continua ao longo do período lectivo e a nota que obteña na proba de avaliación.
A avaliación continua supón un 45% da cualificación, e o exame final o restante
55%. Isto aplícase a todas as convocatorias, incluida a oportunidade adiantada
de avaliación.



 



O sistema de avaliación intégrano catro
aspectos:



 



1.
Proba de avaliación.



A puntuación máxima por este concepto será
o 55% da cualificación final (55 puntos). Abarcará os temas 1 a 4 e considerarase liberada
se se alcanza unha puntuación mínima de 25 puntos.



 



Os alumnos terán dúas posibilidades para
realizar a proba de avaliación:



a. Proba liberatoria:



A proba liberatoria realizarase unha vez
impartiuse en clase a docencia dos temas 1 a 4. O alumno que libere esta proba non terá
que presentarse á proba final.



b. Proba final (convocatoria oficial
xuño/xullo)



 



2.
Realización de dous boletíns de exercicios.



A puntuación máxima por este concepto será
o 15% da cualificación final (15 puntos). Todos os boletíns corresponden aos
temas 1 a 4. A cualificación dos
boletíns unicamente sumarase á obtida na proba de avaliación cando na mesma
alcanzouse unha cualificación suficiente para liberala (25 puntos).



 



3.
Realización en clase de actividades individuais ou de grupo



Nas clases prácticas realizaranse
actividades con participación activa dos alumnos, ditas actividades poderán ser
individuais ou de grupo. A súa puntuación máxima será o 10% da cualificación
final (10 puntos). A cualificación destas actividades unicamente sumarase á
obtida na proba de avaliación cando na mesma alcanzouse unha cualificación
suficiente para liberala (25 puntos).



 



4.
Realización dun traballo de curso.



A puntuación máxima por este concepto será
o 20% da cualificación final (20 puntos). O traballo corresponderá ao tema 5.



 



A cualificación obtida tanto nos boletíns
de exercicios como nas actividades e no traballo de curso gardarase para todas
as oportunidades (xuño e xullo) correspondentes ao mesmo curso académico, pero
non para as de cursos posteriores.



 



PROCEDEMENTO DE AVALIACION



A materia considérase aprobada (coa
condición establecida de nota mínima de 25 puntos para a proba de avaliación)
se se obtén unha puntuación global de 50 puntos.



Un alumno que realice actividades cuxo peso
máximo na avaliación final sexa polo menos 20% da puntuación final aparecerá
nas actas coa cualificación obtida, nunca como non presentado.



A principios de curso porase a disposición
dos alumnos unha guía complementaria e aclaratoria para cada un dos grupos. Entre outras cuestións, nesta guía especificaranse as
actividades de aprendizaxe colaborativo e establecerase a cronoloxía de entrega
dos boletíns e do traballo de curso.



Materias que se recomenda ter cursado previamente
Introdución á Econometría/650G01024

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Estatística I/650G01009

Observacións

REQUISITOS PREVIOS

Esta materia é a continuación da Estatística I de primeiro curso; por iso é recomendable que os alumnos estean familiarizados cos conceptos que se imparten na mesma, especialmente as distribucións de probabilidade discretas e continuas, e o teorema central do límite.

CONDICIÓNS DE REALIZACION DAS PROBAS DE AVALIACIÓN

Está prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información. Antes de acceder ao exame os profesores solicitarán que os alumnos depositen na entrada da aula este tipo de dispositivos. Os profesores non se farán responsables da súa perda ou extravío. Se no momento de realizar o exame algún alumno é visto cun dispositivo deste tipo ao seu alcance, considerarase que o emprega con ánimo de fraude e aplicaráselle a normativa vixente (normativa de guías da UDC, normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario).

Antes da entrada, ou en calquera momento dos exames, pódese requirir a identificación dos estudantes. A identificación realizarase mediante calquera documento oficial ou mediante a tarxeta de estudante. En calquera caso o profesor debe ter constancia da identidade do alumnado que se presenta a un exame.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías