Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios. |
A3 |
Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas. |
A5 |
Comprender a tecnoloxía nova e existente e o seu impacto para os novos/futuros mercados. |
A6 |
Comprender os principios da enxeñaría e vinculalos co coñecemento empresarial. |
A8 |
Comprender os principios da psicoloxía, identificar as implicacións para a organización empresarial. |
A11 |
Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas. |
A12 |
Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais. |
A20 |
Identificar e operar o software adecuado. Deseñar e implementar sistemas de información. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Ahondar en la compresión de la lógica financiera. Afondar na comprensión da lóxica financeira. |
A1
|
|
C8
|
Comprender los fundamentos de la financiación. Comprende-la fundamentación do financiamento. |
A1 A3
|
|
C4 C8
|
Saber explicar la estructura de pasivo y la existencia de una EFO. Saber explicala estrutura do pasivo e a existencia duna EFO. |
A5 A6 A8 A11
|
|
C3 C6
|
Saber desarrollar modelos y aplicaciones informáticas. Saber desenvolver modelos e aplicar ferramentas informáticas. |
A5 A6 A20
|
|
C3
|
Saber formular y defender un proyecto financiero. Saber formular e defender un proxecto financeiro. |
A11 A12
|
|
C1 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1 Valoración de empresas.
|
Valoración de empresas. Objetivo y especificación del concepto de valor
Valor económico y financiero
Valoración patrimonial
Valoración basada en rentas: Gordon-Shapiro
Valoración mixta e indirecta
El problema de los intangibles
Valoración de empresas. Obxectivo e especificación do concepto de valor
Valor económico e financeiro
Valoración patrimonial
Valoración baseada en rendas: Gordon-Shapiro
Valoración mixta e indirecta
O problema dos intangibles
|
2 La estructura de pasivo y su coste
A estructura de pasivo e o seu coste |
Estructura de capital: presentación del problema
El apalancamiento
Tesis RN y RE
Las tesis de M&M
¿Existe una EFO óptima?
Estrutura de capital: presentación do problema
O apalancamiento
Tese RN e RE
As teses de M&M
Existe unha EFO óptima?
|
3 Valoración de activos de capital. |
Análisis de activos de capital: el binomio rentabilidad – riesgo
Previsión del rendimiento y riesgo para activos individuales
Teoría de cartera. El modelo de Markowitz
El modelo de Sharpe
La introducción de un título sin riesgo: CAPM
CML y SML. Análisis de la eficiencia
Una visión multidimensional del riesgo.
Análise de activos de capital: o binomio rendibilidade ? risco
Previsión do rendemento e risco para activos individuais
Teoría de carteira. O modelo de Markowitz
O modelo de Sharpe
A introdución dun título sen risco: CAPM
CML e SML. Análise da eficiencia
Unha visión multidimensional do risco
|
4 Instrumentos financieros.
Instrumentos financeiros. |
Derivados. Especificación. Objetivos.
Opciones.
Warrants.
Permutas financieras: swaps de interés.
Derivados. Especificación. Obxectivos.
Opcións.
Warrants.
Permutas financeiras: swaps de interese.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
17 |
51 |
68 |
Solución de problemas |
22 |
22 |
44 |
Seminario |
4 |
12 |
16 |
Proba mixta |
3 |
9 |
12 |
Proba mixta |
2 |
4 |
6 |
|
Atención personalizada |
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Actividades a desenvolver diante do ordenador: busca de información, desenvolvemento de modelos, etc.
|
Solución de problemas |
Presentación dos aspectos básicos dos capítulos |
Seminario |
Tratamiento de temas de actualidade. |
Proba mixta |
Probas de avaliación escrita, de contido teórico e práctico o longo do curso. |
Proba mixta |
Proba de avaliación escrita, correspondente a convocatoria oficial. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
Seminario |
|
Descrición |
Os alumnos poden acudir ás titorías no horario e condicións que sinale cada profesor. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
Pretende medir a calidade xeral da aprendizaxe e as habilidades desenvolvidas polo alumno, o grao de interiorización e asunción, e a capacidade para aplicalas á solución de problemas (cuasi)reais. Poden incluir cuestións test, numéricas, de desenvolvemento teórico, e/ou de razonamento e interpretación. |
50 |
Proba mixta |
Probas escritas periódicas destinadas a controla-lo progreso do alumno ó longo do curso. Poden incluir cuestións test, numéricas, de desenvolvemento teórico, e/ou de razonamento e interpretación. |
50 |
|
Observacións avaliación |
De conformidade coas orientacións establecidas pola Facultade e os ecriterios de coordinación acordados para a área, -
As oportunidades de Xuño e Xullo avaliaranse calculando unha media
entre os resultados da avaliación continua e da proba final, ponderados ó
50% - Oportunidade adiantada: avaliarase en función do resultado
dunha proba mixta comprensiva de tódolos contidos e competencias propios
da materia Tódalas probas deberán realizarse nas datas e horas
sinaladas a tal efecto polos profesores ou, cando proceda, polos órganos
da Facultade, agás nos supostos que no seu caso prevea a normativa
académica; de non se realizar, cualificaranse como cero a efecto de
calcula-la cualificación final. De conformidade coa normativa da
Facultade, cualificarase como "non presentado" exclusivamente ós alumnos
que desenvolvan tarefas que ponderen menos dun 20% na avaliación xeral
do curso, con independencia da cualificación acadada. Caso de se considerar conveniente publicarase un
documento de “normas de exame” con aclaracións adicionais de cara á realización
das probas. Exclusivamente nas probas finais, as normas de exame poderán
preve-la posibilidade de que os alumnos usen determinado material de apoio,
sempre de forma voluntaria; en ningún caso se permitirá o uso de documentos en
formato electrónico nin de material que vulnere a lexislación sobre propiedade
intelectual, en particular de libros fotocopiados. Durante as aulas, salvo
autorización expresa por parte dos profesores, os móbiles, ordenadores e
aparellos electrónicos similares permanecerán en todo momento fóra da vista; durante
os exames deberán ademais estar apagados. O incumprimento destas normas ou o
uso indebido destes aparellos serán causas de expulsión da aula ou dos exames,
e neste último caso terán a interpretación de fraude. A comisión de fraude poderá
implicar que o alumno deba examinarse de forma oral ante un Tribunal composto
polo equipo docente da materia, sen perxuizo doutras consecuencias académicas
que se poidan derivar.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Doldan F.R. (2003). Dirección financiera de la emrpesa. Tórculo, Santiago
Piñeiro, C, de Llano, P (2009). Direción financiera un enfoque centrado en valor y riesgo. Delta, Madrid
de Llano, P., Piñeiro, C. (2010). Elementos fundamentales de dirección financiera. Andavira, Santiago
Piñeiro, C., de Llano, P. (2012). Finanzas Empresariales. Teoría y Modelos con hoja de cálculo.. Andavira, Santiago
Piñeiro, C, de Llano, P (2009). Principios y modelos de dirección financiera. Andavira, Santiago
Piñeiro, C (2003). Técnicas y modelos para la gestión financiera de la empresa. Tórculo, Santiago |
|
Bibliografía complementaria
|
de Llano, P., Piñeiro, C. (2003). Casos prácticos de gestiçon financiera. Tórculo, Santiago
Piñeiro, C., de Llano, P., Álvarez, B. (2006). Dirección financiera modelos de decisión con Excel. Delta, Madrid
Ross Westerfield, Jordan (2010). Fundamentos de finanzas corporativas. McGrawHill, Madrid
Ross Westerfield, Jordan (2010). Fundamentos de finanzas corporativas. McGrawHill, Madrid
Ross Westerfield, Jordan (2010). Fundamentos de finanzas corporativas. McGrawHill, Madrid
Dóldan F.R. (2001). Fundamentos de las decisiones financieras empresariales. Tórculo, Santiago
de Llano, P., Piñeiro, C. (2007). Modelos de gestión financiera . McGrawHill, Madrid |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Dirección Financeira I/650G01019 | Aplicacións Informáticas para a Empresa/650G01035 |
|
|