Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios. |
A3 |
Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas. |
A5 |
Comprender a tecnoloxía nova e existente e o seu impacto para os novos/futuros mercados. |
A11 |
Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas. |
A12 |
Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais. |
A18 |
Identificar as características dunha organización. |
A19 |
Identificar novos desenvolvementos de organizacións empresariais para afrontar con éxito o entorno cambiante. |
A20 |
Identificar e operar o software adecuado. Deseñar e implementar sistemas de información. |
A23 |
Uso de instrumentos para a análise de entornos empresariais. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Xestionar e administrar una empresa ou organización de pequeño tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades. |
A3 A5 A11 A18 A19
|
|
|
Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo.
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
A1
|
|
|
Emitir informes de asesoramento sobre situacións concretas de empresas e mercados.
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
|
A1 A3 A11 A20
|
|
|
Saber diseñar e implementar un plan de marketing |
A12 A23
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
PARTE I. INTRODUCIÓN
|
TEMA 1. INTRODUCIÓN AO MARKETING
|
PARTE II. MARKETING ESTRATÉXICO |
TEMA 2. ANÁLISE DO ENTORNO EMPRESARIAL E DA COMPETENCIA
TEMA 3. O COMPORTAMENTO DO CONSUMIDOR
TEMA 4. A SEGMENTACIÓN DO MERCADO E O POSICIONAMENTO
TEMA 5. A INVESTIGACIÓN COMERCIAL
TEMA 6. A FUNCIÓN DA ESTRATEXIA DE MARKETING
|
PARTE III. MARKETING OPERATIVO |
TEMA 7. O PRODUTO E A MARCA
TEMA 8. O PREZO
TEMA 9. A DISTRIBUCIÓN COMERCIAL
TEMA 10. A COMUNICACIÓN COMERCIAL
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
17 |
42.5 |
59.5 |
Seminario |
4 |
0 |
4 |
Estudo de casos |
25 |
50 |
75 |
Proba de resposta múltiple |
0.75 |
6.75 |
7.5 |
|
Atención personalizada |
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Explicación na clase dos diferentes temas con apoio de transparencias e medios audiovisuais.
Valorarase a participación activa do alumno e dos diferentes membros do subgrupo formado. |
Seminario |
Realizaranse tutorías de grupo cunha duracion de 4 horas por subgrupo de 15 alumnos. O lugar de realización das tutorías e a planificación das mesmas serán establecidas na aula e comunicarase con antelación. Estas tutorías servirán para orientar aos alumnos tanto na preparación das probas obxectivas coma na realización do examen individual que se realizará ao final do curso. |
Estudo de casos |
Como complemento á clase maxistral expondranse casos prácticos de empresas e exemplos actuais e novedosos que sirvan para exemplificar os conceptos que se explican na clase. Ademáis, faranse preguntas e cuestións na clase para que os alumnos saiban aplicar os conceptos que se explican na maxistral.
Os alumnos ademais desenvolverán casos e/ou traballos en grupos reducidos.
Desta forma conséguese unha docencia interactiva, práctica e unha participacion activa por parte do alumno ao longo do cuadrimestre |
Proba de resposta múltiple |
Test de resposta múltiple individual: 20 preguntas tipo test. Cada pregunta mal contestada penaliza un tercio do valor da pregunta |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Os diferentes membros do grupo poden consultar a parte que terán que desenrolar no caso práctico ou traballo.
Asemade, no caso de que o alumno teña algunha dúbida acerca do material explicado na clase, poderá consultar cós docentes nos seus respectivos despachos ou fixar outro momento para aclarar dúbidas e facilitar así o seguemento do alumno. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
Os grupos de alumnos terán que fecer un traballo e/ou resolver un caso prático. Preténdese fomentar o traballo colaborativo e en grupo dos alumnos. Este traballo será tutorizado por profesores, tanto en titoría de grupo como en atención personalizada. Se o alumno suspendera na primeira oportunidade, a nota da parte práctica manterase para a segunda oportunidade. Non hai necesidade de ter que refacer de novo a práctica. |
40 |
Proba de resposta múltiple |
Preguntas Test de resposta múltiple (catro opcións). As preguntas mal contestadas penalizan. A proba de resposta múltiple establece un mínimo ou restricción para poder superar a materia. É dicir, independentemente da calificación obtida nos estudios de casos, se non se alcanzase unha puntuación mínima de 5 puntos sobre 10 na proba de resposta múltiple non se computará esta nota coa do estudio de casos a efectos da calificación global da asignatura e polo tanto a calificación final que figurará na correspondente acta será a alcanzada no exame test e ponderada ó 60%.
O alumno terá na súa acta a calificación de NP, sempre e cando non se presente á proba de resposta múltiple, ainda que teña a nota correspondente ao estudio de casos.
Estos criterios manterase tamén para a opción de Xullo.
Está prohibido acceder á aula de examen con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información.
|
60 |
|
Observacións avaliación |
No desenrrolo do traballo ou resolución do caso prático evaluarase: - a precisión e claridade das respostas - a aplicación dos fundamentos teóricos - a calidade da presentación Condicións da realización da avaliación final: Está prohibido acceder á aula do examen con calquer dispositivo que permita a comunicación có exterior e/ou almacenamento de información. Convocatoria adiantada: No caso de que o alumno solicitase a convocatoria adiantada, éste será avaliado a través dunha proba de resposta múltiple (catro opcións), onde as preguntas mal contestadas penalizan. A proba de resposta múltiple establece un mínimo de 5 puntos sobre 10 para superar a materia. A ponderación desta proba nesta convocatoria será dun 100%.
Calificación de non presentado: Corresponde a o alumno, cando so participe de actividades de avaluación que tiñan una ponderación inferior a o 20% sobre a calificación final, con independencia da calificación alcanzada.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Munuera Alemán, José Luis; Rodríguez Escudero, Ana Isabel (2009). Casos de marketing estratégico en las organizaciones. ESIC
Munuera Alemán, Jose Luis; Rodríguez Escudero, Ana Isabel (2012). Estrategias de marketing. Un enfoque basado en el proceso de dirección. ESIC
Jobber D.; Fahy J. (2010). Fundamentos de marketing. Mc Graw Hill
Kotler, P.; Cámara, D.; Grande, I. Y Cruz (2000). Introducción al Marketing. Prentice-Hall, Madrid,
Santesmases, M. (2004). Marketing. Conceptos y Estrategias. Pirámide, Madrid |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Comercio Exterior/650G01041 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Economía da Empresa: Función Organizativa/650G01003 | Organización de Empresas/650G01016 |
|
Observacións |
Valorase positivamente a participación en clase. Facilitarase bibliografia específica ao final de cada un dos temas impartidos. |
|