Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios. |
A2 |
Auditar unha organización e deseñar planes de consulta (por exemplo lexislación impositiva, inversións, estudo de casos, proxecto de traballo). |
A3 |
Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas. |
A7 |
Comprender os principios da lei e vinculalos co coñecemento de negocios e xestión. |
A8 |
Comprender os principios da psicoloxía, identificar as implicacións para a organización empresarial. |
A9 |
Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios. |
A11 |
Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas. |
A16 |
Identificar aspectos relacionados e comprender o seu impacto na organización empresarial. |
A17 |
Identificar o impacto dos elementos micro e macroeconómicos na organización empresarial. |
A18 |
Identificar as características dunha organización. |
A19 |
Identificar novos desenvolvementos de organizacións empresariais para afrontar con éxito o entorno cambiante. |
A22 |
Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións. |
A23 |
Uso de instrumentos para a análise de entornos empresariais. |
A24 |
Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Conocimiento de los principales conceptos, cuestiones y problemática específica de las empresas familiares, así como de los principales modelos de análisis. |
A1 A2 A3 A7 A8 A9 A11 A16 A17 A18 A19 A22 A23 A24
|
|
C1 C4 C5 C6 C7 C8
|
Capacidad de aplicación de los modelos de análsis a un amplio rango de problemas, conflictos y situaciones en general que son típicas y en algunos casos específicas de las empresas familiares. |
A1 A2 A3 A8 A9 A11 A16 A17 A18 A22 A23
|
|
C1 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción |
Concepto de empresa familiar |
Características das empresas familiares |
Introducción: Principais características e problemas
O sistema da empresa familiar
Conflictos: orixe e posibles solucións
Relacións, cultura e valores |
Goberno da empresa familiar |
Órganos de goberno da familia e da empresa
O protocolo familiar
|
Evolución e crecimento |
Evolución e crecemiento
Sucesión e continuidad |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
15 |
27 |
42 |
Proba obxectiva |
2 |
16 |
18 |
Discusión dirixida |
10 |
17 |
27 |
Seminario |
4 |
0 |
4 |
Sesión maxistral |
17 |
34 |
51 |
|
Atención personalizada |
8 |
0 |
8 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Estudo de situacións concretas ou casos que describan situaciones reais ou supostas. O aluno deberá ser capaz de analizala axeitadamente e de plantexar solucions ou decisiones. |
Proba obxectiva |
Proba escrita que pode combinar preguntas breves, de desarrollo e exercicios |
Discusión dirixida |
Cuestions teóricas e prácticas para comentar e discutir en sesions interactivas. |
Seminario |
Clases en grupos reducidos de 15 alunos para análise detallado de problemas concretos do temario e de traballo do aluno |
Sesión maxistral |
Exposición do profesor de carácter oral e complementada con medios audiovisuales e coa introducción dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de facilitar a aprendizaxe e de transmitir coñecementos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Discusión dirixida |
Seminario |
|
Descrición |
Durante o desenrrolo das sesions interactivas atenderase de forma individualizada aos alunos, facendo un seguimento dos problemas que se lles poidan presentar ante as cuestions propostas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
Valoraránse as respostas propostas e a análise desenvolvido polos alunos para a resolución dos casos plantexados. |
30 |
Proba obxectiva |
Realizarase unha proba escrita. Para superar a asignatura o aluno deberá alcanzar nesta proba escrita unha calificación mínima de 3 sobre 6. |
60 |
Discusión dirixida |
Valoraranse as respostas e solucions ofrecidas polos alunos as cuestions prácticas plantexadas na clase. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a asignatura, o alumno/a deberá obter un mínimo de 5 puntos sobre 10. O desglose dese total de dez é o seguinte:
- seis corresponden á proba obxectiva, na que terá que obter un mínimo de 3 puntos
- catro corresponden ó estudo de casos (tres puntos) e á discusión dirixida (un punto)
Calficación de no presentado: Corresponde ao alumnado cando só participe de actividades de evaluación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a calificación final con independencia da calificación alcanzada.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Corona, J. (Ed.) (2011). Empresa familiar: aspecto jurídicos y económicos. Deusto
Galve, C. y Salas, V. (2003). La empresa familiar en España. Fundación BBVA
Casillas, J.C. y otros (2005). La gestión de la empresa familiar. Thompson |
|
Bibliografía complementaria
|
Pérez, M.J. (coord.) (2007). Fundamentos en la dirección de la empresa familiar. Thompson
Miller, D. y Le Bretton-Miller, I. (2006). Gestionar a largo plazo. Deusto
Monreal, J. y otros (2009). La gestión de las empresas familiares: Un análisis integral. Civitas
Gimeno, A. y otros (2009). Modelos de empresa familiar. Deusto |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|