Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
B1 |
Ciencias da conduta. |
B2 |
Ciencias clínicas. |
B3 |
Contexto administrativo e organizativo. |
B4 |
Contexto socio-político. |
B5 |
Dimensión ética, deontolóxica e legal. |
B6 |
Proporcionar unha atención eficaz e integral. |
B7 |
Intervir en promoción da saúde e prevención da enfermidade. |
B8 |
Relacionarse de forma efectiva co equipo pluridisciplinar. |
B9 |
Incorporar a investigación científica e a práctica baseada na evidencia como cultura profesional. |
B11 |
Manter actualizados os coñecementos, habilidades e actitudes. |
B13 |
Asumir riscos e vivir en contornos de incerteza. |
B14 |
Motivar a outros. |
B15 |
Manter unha actitude de aprendizaxe e mellora. |
B17 |
Colaborar e cooperar con outros profesionais. |
B18 |
Manifestar respecto, valoración e sensibilidade ante o traballo dos demais. |
B19 |
Mostrar a súa orientación ao paciente/usuario. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
1. Conocer y comprender la morfología, la fisiología, la patología y la conducta de las personas, tanto sanas como enfermas, en el medio natural y social.
|
|
B1 B2
|
|
2. Conocer y comprender las ciencias, los modelos, las técnicas y los instrumentos sobre los que se fundamenta, articula y desarrolla la fisioterapia.
|
|
B2
|
|
3. Conocer y comprender los métodos, procedimientos y actuaciones fisioterapéuticas, encaminados tanto a la terapéutica propiamente dicha a aplicar en la clínica para la reeducación o recuperación funcional, como a la realización de actividades dirigidas a la promoción y mantenimiento de la salud.
|
|
B6 B7 B9
|
|
4. Adquirir la experiencia clínica adecuada que proporcione habilidades intelectuales y destrezas técnicas y manuales; que facilite la incorporación de valores éticos y profesionales; y que desarrolle la capacidad de integración de los conocimientos adquiridos; de forma que, al término de los estudios, los estudiantes sepan aplicarlos tanto a casos clínicos concretos en el medio hospitalario y extrahospitalario, como a actuaciones en la atención primaria y comunitaria.
|
|
B6 B7
|
|
5. Valorar el estado funcional del paciente, considerando los aspectos físicos, psicológicos y sociales.
|
|
|
|
6. Valoración diagnóstica de cuidados de fisioterapia según las normas y con los instrumentos de validación reconocidos internacionalmente.
|
|
|
|
7. Diseñar el plan de intervención de fisioterapia atendiendo a criterios de adecuación, validez y eficiencia.
8. Ejecutar, dirigir y coordinar el plan de intervención de fisioterapia, utilizando las herramientas terapéuticas propias y atendiendo a la individualidad del usuario.
|
|
|
|
9. Evaluar la evolución de los resultados obtenidos con el tratamiento en relación con los objetivos marcados.
10. Elaborar el informe de alta de los cuidados de fisioterapia una vez cubiertos los objetivos propuestos.
|
|
|
|
11. Proporcionar una atención de fisioterapia eficaz, otorgando una asistencia integral a los pacientes.
|
|
B6
|
|
12. Intervenir en los ámbitos de promoción, prevención, protección y recuperación de la salud.
|
|
B7
|
|
13. Saber trabajar en equipos profesionales como unidad básica en la que se estructuran de forma uni o multidisciplinar e interdisciplinar los profesionales y demás personal de las organizaciones asistenciales.
|
|
B8 B14 B17 B18
|
|
14. Incorporar los principios éticos y legales de la profesión a la práctica profesional así como integrar los aspectos sociales y comunitarios en la toma de decisiones.
|
|
B3 B4 B5 B13 B19
|
|
15. Participar en la elaboración de protocolos asistenciales de fisioterapia basada en la evidencia científica, fomentando actividades profesionales que dinamicen la investigación en fisioterapia.
|
|
B9
|
|
16. Llevar a cabo las intervenciones fisioterapéuticas basándose en la atención integral de la salud que supone la cooperación multiprofesional, la integración de los procesos y la continuidad asistencial.
|
|
B6
|
|
17. Comprender la importancia de actualizar los conocimientos, habilidades, destrezas y actitudes que integran las competencias profesionales del fisioterapeuta.
|
|
B11 B15
|
C7
|
18. Adquirir habilidades de gestión clínica que incluyan el uso eficiente de los recursos sanitarios y desarrollar actividades de planificación, gestión y control en las unidades asistenciales donde se preste atención en fisioterapia y su relación con otros servicios sanitarios.
|
|
|
|
19. Comunicarse de modo efectivo y claro, tanto de forma oral como escrita, con los usuarios del sistema sanitario así como con otros profesionales.
|
|
|
C1 C2
|
1. Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
|
|
|
C1
|
2. Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
|
|
|
C2
|
3. Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
|
|
|
C3
|
4. Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
|
|
|
C4
|
5. Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
|
|
|
C5
|
6. Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
|
|
|
C6
|
7. Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
|
|
|
C7
|
8. Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
|
|
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
De los 6 ECTS asignados al Trabajo Fin de Grado, equivalentes a 150 horas de trabajo del alumno, 10 horas se dedicarán a actividades presenciales y las 140 restantes serán no presenciales (reservadas para el trabajo autónomo del estudiante). La actividad no presencial consistirá, principalmente, en: selección del tema y recopilación preliminar de información para la determinación del problema u objeto de estudio, realización de una búsqueda bibliográfica sistematizada u organizada, diseño del trabajo, elaboración del estudio y, en su caso, determinación de los resultados, y conclusiones. Finalmente, una vez terminado el trabajo se procederá a su redacción definitiva en formato de artículo científico.
El Trabajo elaborado por el alumno podrá obedecer a un diseño de tipo:
- Revisión
- Descriptivo
- Experimental
|
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
0 |
140 |
140 |
|
Atención personalizada |
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Para a súa realización é importante consultar co profesor os avances que se vaian realizando progresivamente para ofrecer as orientacións necesarias en cada caso para asegurar a calidade dos traballos de acordo aos criterios que se indicarán. O seguimento farase preferentemente de forma individualizada a través dos espazos de comunicación da ferramenta Moodle.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
Presentación y defensa ante el Tribunal universitario de un proyecto de fin de grado, consistente en un ejercicio de integración de los contenidos formativos recibidos y las competencias adquiridas
|
100 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para poder matricularse en el Trabajo Final de Grado el alumno deberá tener superados como mínimo 180 ECTS |
|