Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Estratexias de aprendizaxe e estudo Código 652511204
Titulación
Mestrado Universitario en Psicopedagoxía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 4.5
Idioma
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía Evolutiva e da Educación
Coordinación
Rodriguez Martinez, Susana
Correo electrónico
susana.rodriguez1@udc.es
Profesorado
Rodriguez Martinez, Susana
Correo electrónico
susana.rodriguez1@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación

Contidos
Temas Subtemas
1.- Aprendizaje Autorregulado. Áreas y fases de la autorregulación
2.- La construcción de conocimientos en el aula: Las estrategias cognitivas
3.- Autorregulación del proceso de aprendizaje.
4.-Gestión de recursos en el tiempo de estudio.
5.-Estrategias Motivación y control de la voluntad

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Discusión dirixida 12 10.5 22.5
Análise de fontes documentais 0 25 25
Estudo de casos 0 25 25
Sesión maxistral 20 20 40
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Discusión dirixida
Análise de fontes documentais Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico.
Estudo de casos Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Análise de fontes documentais 40
Estudo de casos 60
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Pintrich, P.R. (2004). A conceptual framework for assessing motivation and self-regulated learning i. Educational Psychology Review, 16(4), 285-407
Valle, A., Rodríguez, S., Cabanach, R.G., Núñez, J.C. y González-Pienda, J.A. (2007). El estudiante eficaz. Aprendizaje y enseñanza de habilidades de estudio. Madrid:Editorial CCS
González-Pienda, J.A., Núñez, J.C., Álvarez, L. y Soler, E. (2002). Estrategias de aprendizaje: concepto, evaluación e intervención.. Madrid: Ediciones Pirámide
Cabanach, R.G., González-Pienda, J.A., Rodríguez, S., Núñez, J.C. y Valle, A. (2004). Estrategias y técnicas de estudio. Madrid:Pearson
Boekaerts, M., Pintrich, P.R., y Zeidner, M. (2000). Handbook of self-regulation. San Diego, CA: Academic Press
Zimmerman, B.J. y Schunk, D.H. (2001). Sef-regulated learning and academic achievement: Theoretical Perspectives. Hillsdale, NJ: Erlbaum
Zimmerman, B.J. y Schunk, D.H. (1989). Self-regulated learning and academic achieviement: Theory, Research and Practice. New York: Springer-Verlag
Schunk, D.H. y Zimmerman, B.J. (1998). Self-regultated learning: From teaching to self-reflective practice. New York: Guilford

 

Boekaerts, M. (1997). Self- regulated learning:A new concept embraced by researchers, policy makers, educators, teachers, and students. Learning and Instruction, 7(2), 11- 186.

Boekaerts, M. (1999a). Motivated learning:The study of student situational transactional units. European Journal of Psychology of Education, 14 (4), 41- 55.

Boekaerts, M. (1999b). Self-regulated learning: where we are today. International Journal of Educational Research, 31, 445-457.

Boekaerts, M., Pintrich, P. R. y Zeidner, M. (Eds.) (2000). Handbook of self- regulation. San Diego, CA: Academic Press.

Boekaerts, M., y Corno, L. (2005). Self- regulation in the classroom: A perspectiva on Assessment and Intervention. Applied Psychology: An International Review, 54(2), 199- 231

Carver, C. S., y Scheier, M. F. (1998). On the self- regulation of behvior. New York: Cambridge University Press.

Clearly, T. J., y Zimmerman, B. J. (2004). Self- regulation empowerment program: A school- based program to enhance selfregulated and self- motivated cycles of student learning. Psychology in the Schools, 41(5), 537- 550.

Gollwitzer, P. M. (1996). The volitional benefits of planning. En P. M. Gollwitzer y J. A. Bargh (Eds.), The psychology of action. Linking cognition and motivation to behavior (pp. 287- 312). New York: Guilford.

Bibliografía complementaria

Boekaerts, M. (1997). Self- regulated learning:A new concept embraced by researchers, policy makers, educators, teachers, and students. Learning and Instruction, 7(2), 11- 186.

Boekaerts, M. (1999a). Motivated learning:The study of student situational transactional units. European Journal of Psychology of Education, 14 (4), 41- 55.

Boekaerts, M. (1999b). Self-regulated learning: where we are today. International Journal of Educational Research, 31, 445-457.

Boekaerts, M., Pintrich, P. R. y Zeidner, M. (Eds.) (2000). Handbook of self- regulation. San Diego, CA: Academic Press.

Boekaerts, M., y Corno, L. (2005). Self- regulation in the classroom: A perspectiva on Assessment and Intervention. Applied Psychology: An International Review, 54(2), 199- 231

Carver, C. S., y Scheier, M. F. (1998). On the self- regulation of behvior. New York: Cambridge University Press.

Clearly, T. J., y Zimmerman, B. J. (2004). Self- regulation empowerment program: A school- based program to enhance selfregulated and self- motivated cycles of student learning. Psychology in the Schools, 41(5), 537- 550.

Gollwitzer, P. M. (1996). The volitional benefits of planning. En P. M. Gollwitzer y J. A. Bargh (Eds.), The psychology of action. Linking cognition and motivation to behavior (pp. 287- 312). New York: Guilford.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías