Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Psicopatoloxía infanto-xuvenil Código 652511208
Titulación
Mestrado Universitario en Psicopedagoxía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Coordinación
Fernandez Mendez, Juan Carlos
Correo electrónico
juan.carlos.fernandez.mendez@udc.es
Profesorado
Duran Bouza, Montserrat
Fernandez Mendez, Juan Carlos
Correo electrónico
montserrat.duran.bouza@udc.es
juan.carlos.fernandez.mendez@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Conocer los principios básicos del comportamiento saludable AP16
Conocer y discriminar entre la variedad de alteraciones del comportamiento AP2
Conocer el estado actual de la investigación en el ámbito de la psicopatología infanto-juvenil AP13
Ser capaz de detectar problemas susceptibles de intervención psicológica en el ámbito educativo AP3
AP9
Ser capaz de colaborar en el diseño de programas de promoción de la salud y prevención de la enfermedad AP9
AP16
Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación BM9
Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con sus área de estudio BM10
Capacidad de organización y planificación BM4
Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional BM8

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1: Panorama general de los trastornos infantiles y de la adolescencia.

TEMA 2: Trastornos del espectro autista.

TEMA3: Síndromes genéticos: Rett, William y Joubert.

TEMA 4: Epilepsia: funcionamiento cognitivo y dificultades del aprendizaje.

TEMA 5: Trastornos por déficit de atención e hiperactividad.

TEMA 6: Trastornos de ansiedad y del estado de ánimo.

TEMA 7: Trastornos de la eliminación.

TEMA 8: Trastornos del sueño.



Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos 8 4 12
Lecturas 6 6 12
Proba obxectiva 1 2 3
Sesión maxistral 45 0 45
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos Farase unha presentación de ao menos dous estudos de caso que os alumnos deberán analizar e debatir aula, presentando un breve informe de cada un deles.
Lecturas Os estudantes deberán realizar unha recensión dun artigo centrado nun dos temas incluidos no programa
Proba obxectiva A avaliación da materia realizarase mediante un exame tipo test con varias alternativas e sólo unha correcta. Nenbargantes, a superación do curso implica a entrega do traballo práctico, isto é, a recensión e os informes de casos
Sesión maxistral O profesor presentará aos estudantes un resumo esquematizado do contido central dos temas do programa.

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Descrición
Fixaráse unhas horas de titorías para resolver as dudas relacionadas cos casos analizados en clase

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Estudo de casos Presentación de ao menos dous estudos de caso que os alumnos deberán analizar e debatir aula, presentando un breve informe de cada un deles 25
Lecturas Recensión dun artigo centrado nun dos temas incluidos no programa 15
Proba obxectiva Exame tipo test con varias alternativas e sólo unha correcta. 60
 
Observacións avaliación

A asistencia a clase únicamente se terá en conta para poder presentarse ao examen parcial (non oficial). Será necesario ter asistido polo menos ao 70% das ocasións en que se controle a asistencia. Aqueles alumnos/as que non asistan a clase deberán examinarse dos contidos do programa tanto dos impartidos nas sesións expositivas como nas interactivas



Fontes de información
Bibliografía básica

American Association of Intellectual and Developmental Disabilities (2011).Discapacidad intelectual: definición, clasificación y sistemas de apoyo (undécima edición). Madrid: Alianza.

American Psychiatric Association (APA) (2002). Manual Diagnóstico y Estadístico de los Trastornos Mentales DSM-IV-TR. Barcelona: Masson.

American Psychiatric Association (APA) (2013). Guía de consulta de los criterios diagnósticos del DSM 5. Arlington, VA: APA.

Baron-Cohen, S. y Chaparro, S. (2010). Autismo y síndrome de Asperger. Madrid: Alianza editorial.

Buendía, JR. (2004). Psicopatología en niños y adolescentes. Madrid: Pirámide.

Caballo, V. y Simón, MA. (2002). Manual de psicología clínica infantil y del adolescente (2 vols.). Madrid: Pirámide.

Garayzábal, E., Fernández, M. y Díez-Itza, E. (2010). Guía de intervención logopédica en el síndrome de Williams. Madrid: Síntesis.

García Pérez EM, Magaz A. (2003). Hiperactividad. Guía para profesores. Cruces-Baracaldo: COHS.

González, R. (2005). Psicopatología del niño y del adolescente. Madrid: Pirámide.

Katty Hunter, K. (2000). Manual del Síndrome de Rett: en palabras que tú puedes comprender, por los que te comprenden. Valencia: Asociación Valenciana del Síndrome de Rett.

OMS (1992, rev. 2008). Décima revisión de la clasificación internacional de las enfermedades. Trastornos mentales y del comportamiento. Madrid. Ed. Méditor.

Pedrosa, E. (2009). Criaturas de otro planeta: crónica de una lucha contra el síndrome de Rett. Barcelona: RBA Libros.

Rufo, M. (Coord.) (2005). Cómo afrontar la epilepsia. Una guía para pacientes y familiares. Madrid: Entheos.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías