Competencias do título |
Código
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Competencias da titulación
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A6 |
Dominar o marco lexislativo que regula o funcionamento das diversas institucións e adoptar un marco teórico de referencia que ampare os criterios de selección dos diferentes instrumentos e estratexias de diagnóstico, intervención e avaliación. |
A7 |
Potenciar a xustiza curricular mediante o uso de estratexias didácticas respectuosas coa diversidade social, cultural e ambiental, analizando criticamente a experiencia histórica de exclusión educativa, e elaborando as adaptacións do currículo que garantan unha perspectiva inclusiva da educación |
A8 |
Deseñar, implementar e avaliar prácticas educativas, programas e servizos que dean resposta ás necesidades das persoas, organizacións e colectivos específicos, promovendo a presenza, participación e éxito de todo o alumnado en contornos educativos e sociolaborais. |
A9 |
Desenvolver estratexias, técnicas e recursos para a prevención, detección e avaliación de necesidades específicas de atención educativa |
A11 |
Redactar, presentar, defender informes e outros documentos básicos que contribúan a unha óptima comunicación en contextos multidisciplinares |
B1 |
Capacidade de creatividade e innovación |
B5 |
Capacidade para expoñer as ideas elaboradas, de forma oral e escrita |
B7 |
Traballar de forma colaborativa |
B8 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Potenciar a xustiza curricular mediante o uso de estratexias didácticas respectuosas coa diversidade social, cultural e ambiental, analizando criticamente a experiencia histórica de exclusión educativa, e elaborando as adaptacións do currículo que garantan unha perspectiva inclusiva da educación |
AP7
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Deseñar, implementar e avaliar prácticas educativas, programas e servizos que dean resposta ás necesidades das persoas, organizacións e colectivos específicos, promovendo a presenza, participación e éxito de todo o alumnado en contornos educativos e sociolaborais. |
AP8
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Desenvolver estratexias, técnicas e recursos para a prevención, detección e avaliación de necesidades específicas de atención educativa |
AP6
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Capacidade de creatividade e innovación |
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BM1
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Capacidade para expoñer as ideas elaboradas, de forma oral e escrita |
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BM5
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Traballar de forma colaborativa |
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BM7
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Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional |
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BM8
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Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
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CM6
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Dominar o marco lexislativo que regula o funcionamento das diversas institucións e adoptar un marco teórico de referencia que ampare os criterios de selección dos diferentes instrumentos e estratexias de diagnóstico, intervención e avaliación. |
AP6
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Desenvolver estratexias, técnicas e recursos para a prevención, detección e avaliación de necesidades específicas de atención educativa |
AP9
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Redactar, presentar, defender informes e outros documentos básicos que contribúan a unha óptima comunicación en contextos multidisciplinares |
AP11
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Diagnóstico de las dificultades del aprendizaje |
. Conceptualizacion.
. Diificultades del aprendizaje: factores y tipos. |
Tema 2: Detección de las dificultades del aprendizaje en el aula. |
. Detección de los problemas del lenguaje.
. Detección de los problemas de cognición.
. Detección de los problemas de audición.
. Detección de los problemas de atención y memoria.
. Detección de problemas de lecto-escritura y dificultades en matemáticas. |
Tema 3: Protocolo de evaluación y pruebas diagnósticas. |
. Principales pruebas diagnóstica para la evaluación de las dificultades de aprendizaje y los factores implicados.
. Objetivos.
. Aplicación y normas de corrección. |
Tema 4: Tipos de instrumentos para la valoración de las dificultades de aprendizaje. |
. Ventajas e inconvenientes.
. Validez y fiabilidad. |
Tema 5: Interpretación de resultados de la evaluación de las dificultades de aprendizaje. |
. Datos de la historia personal y escolar.
. Pruebas diagnósticas.
. Informe final de valoración. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
1 |
0 |
1 |
Estudo de casos |
10 |
15 |
25 |
Recensión bilbiográfica |
1 |
8 |
9 |
Proba de resposta breve |
1.5 |
0 |
1.5 |
Sesión maxistral |
15 |
22.5 |
37.5 |
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Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
El primer día de clase se pasará un cuestionario para recoger información sobre el nivel de conocimiento de las dificultades de aprendizaje, pruebas diagnósticas, intereses didácticos de los alumnos y sugerencias. |
Estudo de casos |
A lo largo de la docencia de esta asignatura se realizarán casos con dificultades de aprendizaje para confeccionar un protocolo de valoración general, valorar las pruebas diagnósticas más indicadas e interpretar los resultados de las mismas. |
Recensión bilbiográfica |
Los alumnos harán una revisión bibliográfica sobre un área que esté implicada en las dificultades del aprendizaje. Para ello se harán grupos de trabajo (número según el número de alumnos) y cada grupo desarrollará un tema específico. |
Proba de resposta breve |
Esta prueba de valoración sirve para conocer si el alumno tiene conocimiento de los contenidos impartidos en la asignatura. |
Sesión maxistral |
En el aula los alumnos recibirán los contenidos teóricos de la asignatura. Al final de cada tema se harán preguntas para la discusión crítica en el aula. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
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Recensión bilbiográfica |
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Descrición |
En esta actividad los grupos dispondrán en el aula de 1 hora para resolver las dudas que puedan surgir durante el manejo de las fuentes bibliográficas. |
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Avaliación |
Metodoloxías
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Descrición
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Cualificación
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Estudo de casos |
Los alumnos harán estudio de casos para aplicar el conocimiento teórico sobre las pruebas diagnósticas (indicación, objetivos, normas de aplicación, resultados y toma de decisiones). Dependiendo del número de alumnos de la asignatura se podrán hacer tema-caso-grupo. |
30 |
Recensión bilbiográfica |
Se valorará la riqueza bibliográfica (número de referencias y estudios manejados, revistas de calidad, referencias recientes, principalmente de los últimos 5 años, bases de datos extranjeras y nacionales. |
10 |
Proba de resposta breve |
Sirve para valorar el conocimiento y habilidades adquiridas en esta asignatura.
Se aprobará esta valoración si obtiene una puntuación de 4.5 o superior. |
60 |
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Observacións avaliación |
Para aprobar esta asignatura el alumno necesita superar las partes: Parte teórica (Proba de resposta breve): nota de 3 o superior. Parte práctica (Estudo de casos y recensción bibliográfica): nota de 2 o superior.
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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María Elena de Campo Adrían (1997). Casos prácticos de dificultades de aprendizaje y necesidades educativas especiales: Diagnótico e intervención psicoeducativa. Madrid: Centro de Estudios Ramón Areces
Miguel Puyuelo Sanclemente, Jean-Adolphe Rondal y Elisabeth H. Wiig (2000). Evaluación del lenguaje. Barcelona: Masson
Eduardo Rigo Carratalá (2006). Las dificultades de aprendizaje escolar: manual práctico de estrategias y toma de decisiones. Barcelona: Ars Médica
María Jesús Benedet (2014). Las dificultades de aprendizaje y o adaptación escolar: errores de diagnóstico y tratamiento: sus graves consecuencias para el niño.. Madrid: Ciencias de la Educación Preescolar y Especial
María del Rosario Ortíz González (2004). Manual de dificultades de aprendizaje. Madrid: Pirámide
Jesús Nicasio García (1997). Manual de dificultades de aprendizaje: Lenguaje, lecto-escritura y matemáticas. Madrid: Narcea |
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Bibliografía complementaria
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MN Hedge y Frances Pomaville (2008). Assessment of Communication Disorders in Children. San Diego: Plural Publishing
Gerardo Aguado Alonso (2002). El desarrollo de la morfosintaxis en el niño. Madrid: CEPE
Ann E. Boehm (2000). Manual Boehm. Test Boehm de conceptos básicos. Madrid: TEA
Gloria Aguinaga, María Luisa Armentica, Ana Fraile, Pedro Olangua y Nicolás URiz (2004). PLON-R. PRueba de lenguaje oral Navarra-Revisada. Madrid: TEA
Marc Monfort y Adoración Juárez (2002). Registro fonológico inducido. Madrid: CEPE
Gregorie, Noël y Van Niewwenhoven (2005). TEDI- MATH Test para el diagnóstico de las competencias básicas en matemáticas.. Madrid: TEA |
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Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
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Materias que continúan o temario |
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Observacións |
Se aconseja conocer las bases de datos principales y suficiente nivel de inglés para conocer la información de los artículos de interés para la búsqueda bibliográfica. |
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