Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Elaborar unha proposta reflexiva e comparativa dos modelos de xestión. |
AP3 AP4 AP7 AP9 AP12 AP14
|
BM7 BM10 BM11 BM12 BM13 BM14 BM15 BM16 BM17 BM18
|
CM5 CM8
|
Identificar os criterios do Modelo EFQM e aplicar a matriz REDER para a súa avaliación. |
AP4 AP14
|
BM10 BM11 BM13 BM16 BM18
|
|
Elaborar unha carta de servizos. |
AP4
|
BM10 BM11 BM13 BM16 BM18
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
- Evolución da calidade ata a actualidade |
Antecedentes
Principios da xestión da calidade
Ámbito lexislativo da calidade
|
- Formas de abordar a calidade nas entidades públicas e secuencias de actuación
|
A calidade nas entidades públicas
Liñas xerais de actuación: fases |
- As normas ISO
|
Desenvolvemento da norma ISO 9001
Implantación do sistema de calidade |
- Os modelos de autoavaliación
|
EFQM
Cartas de Servizos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
20 |
0 |
20 |
Portafolios do alumno |
0 |
50 |
50 |
Aprendizaxe colaborativa |
0 |
6.5 |
6.5 |
Análise de fontes documentais |
9.5 |
24.5 |
34 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Portafolios do alumno |
É unha carpeta ou arquivador ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno nun período de tempo, cos comentarios e cualificacións asignadas polo profesor, o que lle permite visualizar o progreso do alumno. O portafolios ou carpeta inclúe todo o que fai o alumno, como: apuntes ou notas de clases, traballos de investigación, guías de traballo e o seu desenvolvemento, comentarios de notas, resumes, probas escritas, autoavaliacións, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do alumno realizado polo profesor, etc. |
Aprendizaxe colaborativa |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
Análise de fontes documentais |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
Deberán realizarse dúas titorías personalizadas ao longo do cuadrimestre co obxectivo de revisar o desenvolvemento do portafolio do/a alumno/a. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
É unha carpeta ou arquivador ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno nun período de tempo, cos comentarios e cualificacións asignadas polo profesor, o que lle permite visualizar o progreso do alumno. O portafolios ou carpeta inclúe todo o que fai o alumno, como: apuntes ou notas de clases, traballos de investigación, guías de traballo e o seu desenvolvemento, comentarios de notas, resumes, probas escritas, autoavaliacións, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do alumno realizado polo profesor, etc. |
100 |
|
Observacións avaliación |
O portafolio do alumnado deberá constar de: - Reflexión persoal acerca dos contidos desenvolvidos: qué aprendín, que sei facer agora,...
- Reflexión persoal acerca das competencias adquiridas con respecto ás indicadas na Guía Docente (da materia).
- Valoración persoal con respecto á práctica profesional:
aplicacións prácticas dos contidos ao ámbito socioeducativo, qué aprendín para o meu futuro profesional,... - Apreciacións persoais sobre as titorías realizadas.
- Análise das prácticas realizadas. Deberá incorporar neste apartado os resultados seguintes:
- - Elaborar unha proposta reflexiva e
comparativa dos modelos de xestión. - - Identificar os criterios do Modelo EFQM e
aplicar a matriz REDER para a súa avaliación. - - Elaborar unha carta de servizos.
- Valoración da temporalización da materia.
- Outros aspectos: materiais elaborados a maiores polo alumnado co
fin de completar os contidos, referencias bibliográficas ou webs consultadas,...
O prazo máximo de entrega será aos 15 días de finalizar as clases.
A UDC regula a matrícula de estudantes a tempo parcial, criterios que tamén serán tidos en conta polo profesorado.
O
alumnado que teña un 20% de faltas de asistencia considerarase non asistente e deberá presentar as seguintes prácticas obrigatoriamente
(que deberán ser avaliadas como aptas) e realizar unha proba escrita da totalidade dos contidos fixados na guía docente da materia. - Elaborar unha proposta reflexiva e comparativa dos modelos de xestión.
- Identificar os criterios do Modelo EFQM e aplicar a matriz REDER para a súa avaliación.
- Elaborar unha carta de servizos.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Instituto Nacional de Administración Pública (España), ed. (1995). Cartas de servicios públicos. Madrid: Instituto Nacional de Administración Pública
González Soto, A.P. (2011). Evaluación para la mejora de los centros docentes : construcción del conocimiento. Las Rozas : Wolters Kluwer Educación
González Ramírez, T. (2000). Evaluación y gestión de la calidad educativa : un enfoque metodológico. Archidona (Málaga): Aljibe
Camisón, C., Cruz, S. y González, T. (2006). Gestión de la calidad : conceptos, enfoques, modelos y sistemas . Madrid : Pearson Prentice Hall
Cuatrecasas, LL. (2010). Gestión integral de la calidad : implantación, control y certificación. Barcelona : Profit
Guías (Boletín Oficial del Estado) (2013). Guía de interpretación del modelo EFQM de excelencia 2013 para las Administraciones Públicas. Madrid : Ministerio de Hacienda y Administraciones Públicas
Abadía Tirado, J. y Pola Maseda, A. (2009). Guía para la implantación de un sistema de gestión de la calidad UNE-EN ISO 9001 en la Administración Pública Local. Madrid : AENOR
Guías (Boletín Oficial del Estado) (2013). Interpretación del modelo EFQM de excelencia para las Administraciones Públicas 2013 : caso práctico. Madrid : Ministerio de Hacienda y Administraciones Públicas
Jabaloyes Vivas, J., Carot Sierra, J.M. y Carrión García, A. (2010). Introducción a la gestión de la calidad. Universidad Politécnica de Valencia. Departamento de Estadística e Investigación Operativa Aplicadas
Murgatroyd, S. y Morgan, C. (2002). La gestión de la calidad total en el centro docente. Madrid : Centro de Estudios Ramón Areces
Madrid : Club Excelencia en Gestión (2012). Modelo EFQM de excelencia 2013. Fundación Europea para la Gestión de Calidad.
Asociación Internacional de Educadores Sociales. Congreso Mundial (15º. 2001. Barcelona.) (2002). Ética y calidad en la acción socioeducativa . Barcelona : Col?egi d'Educadores i Educadors Socials de Catalunya, 2002
Adell Ruiz de León, E. y García García, M.S. (2010). Gestión de calidad en la educación dentro de las Administraciones Públicas. Melilla: GEEPP
Mills, D. (2003). Manual de auditoría de la calidad. Barcelona : Gestión |
UNE-EN ISO 9001:2008 - UNE-EN ISO 9001:2008. Sistemas de xestión da calidade. Requisitos. (ISO 9001:2008)
- UNE-EN ISO 9001:2008/AC:2009. Sistemas de xestión da calidade. Requisitos. (ISO 9001:2008/Cor 1:2009)
CARTAS DE SERVICIOS
-
REAL DECRETO 1259/1999, de 16 de xullo, polo que se regulan as
cartas de servizos e os premios á calidade na Administración
Xeral do Estado. - REAL DECRETO 951/2005, de 29 de xullo, polo que se establece o marco xeral para a mellora da calidade na
Administración Xeral do Estado.
- http://cpapx.xunta.es/avaliacion-indice-cartas-de-servizos
- DECRETO 117/2008, de 22 de maio, polo que se regulan as cartas de servizos da Xunta de Galicia e o
Observatorio da Calidade e da Administración Electrónica de
Galicia. - ORDEN, de 11 de xullo de 2008, polo que se aproba unha
guía descritiva de elaboración de cartas de servizos na Xunta de
Galicia e o Manual de identidade gráfica do Programa de cartas de
servizos da Xunta de Galicia. |
Bibliografía complementaria
|
Estruch Tobella, J. (2002). Dirección profesional y calidad educativa. Barcelona : Cisspraxis
Centro de Investigación y Documentación Educativa (2000). Evaluación del papel de la dirección en la elaboración y desarrollo de los proyectos curriculares de centros. [Madrid] : Ministerio de Educación, Cultura y Deporte, Secretaría General de Educación y Formación P
Senlle, A. (2007). Gestion estratégica de RR.HH. para la calidad y la excelencia. Madrid: AENOR |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|