Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Xestión de recursos humanos Código 652512213
Titulación
Mestrado Universitario en Dirección, Xestión e Innovación de Institucións Escolares e Socioeducativa
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento Filosofía e Métodos de Investigación en Educación
Coordinación
Garcia-Fuentes de la Fuente, Carmen
Correo electrónico
carmen.garcia-fuentes@udc.es
Profesorado
Garcia-Fuentes de la Fuente, Carmen
Correo electrónico
carmen.garcia-fuentes@udc.es
Web
Descrición xeral A lo largo de los 4.5 créditos se afronta la prespectiva general sobre Recursos Humanos y su gestión, la descripción de modelos organizacionales. los elementos de la organización educativa,el diagnóstico de sus perfiles competenciales, la identificacion del clima laboral, la comunicación externa e interna y la evaluación de necesidades formativas de los componentes de la organización.
Se contemplan componentes teóricos fundamentadores de la practica. Se especifica el tipo organizacional de las instituciones públicas y de las privadas.En la totalidad de los contenidos se incluyen apliacciones prácticas.
Ao longo dos 4.5 créditos afróntase a prespectiva xeral sobre Recursos Humanos e a súa xestión, a descrición de modelos organizacionais. Os elementos da organización educativa,o diagnóstico dos seus perfís competenciais, a identificacion do clima laboral, a comunicación externa e interna e a avaliación de necesidades formativas dos compoñentes da organización.
Contémplanse compoñentes teóricos fundamentadores de practícaa. Especifícase o tipo organizacional das institucións públicas e das privadas.Na totalidade dos contidos inclúense apliacciones prácticas.

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Ser capaz de identificar el modelo organizacional de la Comunidad Educativa como Institución pública y/o privada, valorando la gestion de recursos humanos.

Contidos
Temas Subtemas
1.Gestión de Recursos humanos: modelos organizacionales.
2. Componentes d ela Comunidad Educativa: instituciones públicas y privadas.
3. El clima laboral.
4.Identificación de las necesidades de formación d elos componentes de la Institución Educativa.
1.Gestión de Recursos humanos: modelos organizacionales.
1.2. Identificación, caracterización y evaluación en la práctica de los diferentes modelos aplicables.

2. Componentes de la Comunidad Educativa: instituciones públicas y privadas.

2.1 Estudio especial de los componentes competenciales de cada perfil personal posible según la organización que se estudie.

3. El clima laboral.
3.1. identificación del mismo a través de instrumentos adecuados.
3.2. importancia de la comuniacción interna y externa.
4.Identificación de las necesidades de formación d elos componentes de la Institución Educativa.
4.1. Elaboración y aplicación de instrumentos de evaluación de necesidades.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais 2 0 2
Análise de fontes documentais 2 4 6
Aprendizaxe colaborativa 10 10 20
Estudo de casos 8 0 8
Lecturas 2 20 22
Glosario 1 4 5
Sesión maxistral 14 11.5 25.5
Portafolios do alumno 4 20 24
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Evaluacion de conocimientos y experiencias personales en el ámbito.
Análise de fontes documentais Los adecuados a cada contenido
Aprendizaxe colaborativa Trabajo en grupo e interactuación.
Estudo de casos Relacionados con la temática
Lecturas Relacionadas con la temática
Glosario términos específicos significativos
Sesión maxistral La programada en el cronograma
Portafolios do alumno Según las indicaciones para su realización.

Atención personalizada
Metodoloxías
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Sesión maxistral Prueba tipo Test 30
Portafolios do alumno Visualización del mismso en la plataforma. Indicadores ajustados a norma establecida 50
Actividades iniciais Pauta de observación 2.5
Análise de fontes documentais Observación 2.5
Aprendizaxe colaborativa Pauta de observación 5
Estudo de casos Escala de estimación de la intervención y participación 5
Lecturas Observación 5
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Fuente Pis, Garcia-Fuentes,Graña,Menéndez (20o1). Dirección de Centros Educativos. CA Gallega
Dave Ulrich, Michael Losey, Gerry Lake (2007). El futuro de la dirección de recursos humanos. Deusto ediciones
Gairin Sallan (2007). Estudio de las necesidades de Formación para la Direccion. Articulo
cord. Cristopher.Smith (2012). Management ssiglo XXI. Ed Brandsmith

Outras publicacions indicadas no dia adia da docencia.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías