Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Proxectos de innovación e investigación educativa en língua e literatura galega e língua e literatura castelá Código 652608E31
Titulación
6 Mestrado Universitario de Educación Secundaria: Lingua e Literatura Galega e Lingua e Literatura Castelá
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial Anual
Primeiro Obrigatoria 2
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento Didácticas Específicas
Coordinación
Sobrino Freire, Iria
Correo electrónico
iria.sobrino@udc.es
Profesorado
Carballal Miñan, Patricia
Sobrino Freire, Iria
Correo electrónico
patricia.carballal@udc.es
iria.sobrino@udc.es
Web
Descrición xeral A materia constituirá un achegamento á metodoloxía de proxectos e unha iniciación ao desenvolvemento dos mesmos na área de Didáctica da Lingua e a Literatura.

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Coñecer a noción de proxecto e o seu desenvolvemento histórico. AP3
AP5
Coñecer algúns exemplos significativos do traballo por proxectos na ESO e no Bacharelato. AP4
Coñecer e aplicar a metodoloxía de proxectos. AP6
AP7
AP10
AP11
AP14
CM1
CM4
CM6
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
1. Concepto de proxecto educativo.
.
2. Contextualización histórica. .
3. Os proxectos no marco lexislativo actual. .
4. Algúns exemplos significativos de traballo por proxectos na ESO e no Bacharelato. .

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba de ensaio 1 3 4
Análise de fontes documentais 2 8 10
Aprendizaxe colaborativa 3 6 9
Estudo de casos 2 2 4
Obradoiro 2 6 8
Traballos tutelados 2 11 13
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba de ensaio Proba consistente nunha pregunta de certa amplitude, na que se valorarán os coñecementos adquiridos na materia, a capacidade de razoamento, a creatividade e o espírito crítico. Terá carácter individual.
Análise de fontes documentais Utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos.
Aprendizaxe colaborativa Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo.
Estudo de casos Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Obradoiro Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Traballos tutelados Realización de traballos titorizados

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba de ensaio
Análise de fontes documentais
Aprendizaxe colaborativa
Estudo de casos
Obradoiro
Traballos tutelados
Descrición
Resolución de dúbidas e discusión dos métodos e materiais de traballo.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba de ensaio Proba consistente nunha reflexión sobre a metodoloxía do traballo por proxectos e a súa posta en práctica. Valoraranse os coñecementos adquiridos na materia, a capacidade de razoamento, a creatividade e o espírito crítico. Tamén se terá en conta a corrección expresiva e a claridade expositiva. 30
Traballos tutelados Realización dun proxecto educativo multidisciplinar en grupo. 70
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica (). .

Algás, P. et. alii (2010). Los proyectos de trabajo en el aula. Barcelona: Graó.

Beane, J.A. (2005). La integración del currcículum. Madrid: Morata.

Fisher, R. (2013). Diálogo creativo : hablar para pensar en el aula. Madrid : Morata.

González Caravaca, G., Huerta López, A., Iglesias Varela, B., De la Madrid Heitzmann, L., Ramos Pérez, A. (2013). Encuentro de cuentos: reflexiones en torno a una experiencia de trabajo por proyectos en secundaria. Tendencias pedagógicas, 21 (Monográfico: Experiencias innovadoras en Educación), 47-62.

Kemmis, S. & McTaggart, R. (1992). Cómo planificar la investigación-acción. Barcelona: Laertes.

Kilpatrick, W. (2006). O método de projecto.  [s.l.]: Livraria Pretexto e Edições Pedago.

Nemirovsky, M. (coord.) (2009). Experiencias escolares con la lectura y la escritura. Barcelona: Graó.

Rancière, J. (2003). El maestro ignorante: cinco lecciones sobre la emancipación intelectual. Barcelona: Laertes.

Rudduck, J. (2007). Cómo mejorar tu centro escolar dando la voz al alumnado. Madrid : Morata.

Stenhouse, L. (2004). La investigación como base de la enseñanza. Madrid: Morata.

Textos de Didáctica de la Lengua y la Literatura (2012), 59 (Monográfico: Investigar para aprender).

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías