Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A5 |
Identificar e analizar os factores contextuais que afectan os procesos de intervención socioeducativa. |
A6 |
Seleccionar diferentes métodos e técnicas para a planificación e avaliación de programas e servizos. |
A11 |
Observar, analizar, interpretar procesos de mediación social, cultural e educativa. |
A13 |
Deseñar e levar a cabo proxectos de investigación elementais aplicables aos diferentes campos de intervención. |
A14 |
Identificar e emitir xuízos razoados sobre problemas socioeducativos para mellorar a práctica profesional. |
A19 |
Asesorar e supervisar programas, planos, proxectos e centros socioeducativos. |
A21 |
Deseñar e implementar procesos de avaliación de programas e estratexias de intervención socioeducativa en diversos contextos. |
B1 |
Elaborar, analizar, sintetizar, valorar e transmitir criticamente a información. |
B2 |
Redactar e presentar informes técnicos, memorias, regulamentos ou calquera outro documento básico que contribúa a regular a acción socioeducativa. |
B3 |
Xerar a cultura profesional colaborativa, fomentando o traballo en rede e integrándose en grupos interdisciplinares con iniciativa e responsabilidade. |
B5 |
Capacidade de mostrar actitudes coherentes coas concepcións éticas e deontolóxicas propias da profesión. |
B6 |
Adquirir e dominar habilidades comunicativas que permitan transmitir información, ideas e propostas a diversas audiencias. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
A6 Seleccionar diferentes métodos e técnicas para a planificación e avaliación de programas e servizos.
A19 Asesorar e supervisar programas, planos, proxectos e centros socioeducativos.
A21 Deseñar e implementar procesos de avaliación de programas e estratexias de intervención socioeducativa en diversos contextos.
|
A5 A6 A11 A13 A14 A19 A21
|
|
|
B1 Elaborar, analizar, sintetizar, valorar e transmitir criticamente a información.
B3 Xerar a cultura profesional colaborativa, fomentando o traballo en rede e integrándose en grupos interdisciplinares con iniciativa e responsabilidade.
B6 Adquirir e dominar habilidades comunicativas que permitan transmitir información, ideas e propostas a diversas audiencias.
|
|
B1 B2 B3 B5 B6
|
|
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
|
|
|
C1 C3 C4 C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.A Investigación Avaliativa. |
- As políticas públicas do Estado do Benestar: os programas e Servizos Socioeducativos.
- Precisións terminolóxicas na Avaliación
- Avaliación: Información, valoración, decisión.
aliación: Información, valoración, decisión
• Información e Xuízos de valor na Avaliación
• A toma de decisións
|
2. Modelos ou perspectivas de Avaliación. |
- Perspectivas metodolóxicas en avaliación
- Introdución histórica da Avaliación de Programas.
- Avaliación centrada en obxectivos: Tyler
- Avaliación libre de obxectivos: Scriven
- A avaliación como “accountability” (rendición de contas)
- Avaliación para a toma de decisións: modelo CEPP
- Modelos de negociación. Avaliación democrática deliberativa
|
3. Conceptualizacións da Calidade. |
- Problemática na conceptualización da calidade no ámbito educativo.
- Evolución do concepto de calidade.
- Calidade nos Servizos Públicos.
|
4. Fases Avaliativas |
- Avaliación de necesidades: suficiencia
- Avaliación do deseño: pertinencia
- Avaliabilidade do programa/servizo.
- Execución, seguimento e cobertura.
- Avaliación de resultados, económica e do impacto.
|
5. Deseños da avaliación |
- Os deseños da avaliación
- Técnicas de recolleita da información
- As análises da Información |
6. Indicadores da Calidade |
- Dos conceptos aos índices
- Características dos indicadores
- Indicadores de rendemento: Eficacia, Eficiencia, Economía |
7. Normas Internacionais de Avaliación de Programas e Informe de
Avaliación. |
- Normas de Utilidade
- Normas de Viabilidade
- Normas de Adecuación
- Normas de Precisión
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
0 |
0 |
0 |
Análise de fontes documentais |
0 |
0 |
0 |
Solución de problemas |
0 |
0 |
0 |
Proba mixta |
0 |
0 |
0 |
|
Atención personalizada |
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
EXPOSICIÓN/EXPLICACIÓN dos conceptos e contidos do programa |
Análise de fontes documentais |
|
Solución de problemas |
|
Proba mixta |
|
Atención personalizada |
|
Descrición |
O profesorado realizará un seguimento do traballo que vaia elaborando o alumnado en canto á procura, elaboración e presentación de materiais relacionados co contido da materia.
É importante que o alumnado realice as súas prácticas desde o primeiro día e acuda ás titorías de maneira asidua co fin de resolver as dúbidas que estime oportunas.
As titorías desenvolveranse, polo tanto, no aula, durante as clases e no despacho do profesorado, da seguinte forma:
* No caso de indicacións xerais a todo o grupo (realizarase nas clases expositivas).
* A grupos de traballo pequeno (realizarase en clases interactivas -prácticas- ou no despacho do profesorado).
* Individuais (realizaranse no despacho do profesorado e versarán sobre o progreso do alumnado, para o cal presentaranse os traballos realizados).
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A avaliación constará de tres tipos de probas:
• Parte conceptual de toda a materia (proba obxectiva)..5 (p.mín. 2)
• Parte práctica I: resolucións de supostos prácticos.…. 3 (p.mín. 1,25)
• Parte práctica II: (lectura libro + análise anuncios).... 2 (p.mín. 0,75)
É necesario (non suficiente) para poder aprobar a materia, obter en todas e cada unha das partes a puntuación mínima.
A realización de todas as prácticas en aula (con valoración positiva) serán tidas en conta na avaliación final para mellorar a cualificación global das probas.
|
100 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
COMITÉ CONJUNTO DE ESTÁNDARES PARA LA EVALUACIÓN EDUCATIVA (1994). Estándares para la evaluación de programas.. Bilbao: Edic. Mensajero, 1998
REBOLLOSO, E.; FERNÁNDEZ-RAMIREZ, B. y CANTÓN, P. (2008). Evaluación de programas de intervención social.. Madrid: Edt. Síntesis
ALVIRA MARTÍN, F. (1991). Metodología de la evaluación de programas. (Cuadernos metodológicos, 2).. Madrid: CIS
HOUSE, E.R. y HOWE, K.R. (1999). Valores en evaluación e investigación social. Madrid: Edic. Morata, 2001 |
|
Bibliografía complementaria
|
SENLLE, A. e GUTIERREZ, N. (2004). Calidad en los Servicios Educativos. Barcelona: Edit. Díaz de Santos
REBOLLOSO, E.; FERNÁNDEZ-RAMIREZ, B. y CANTÓN, P. (2008). Evaluación de programas de intervención social.. Madrid: Edt. Síntesis
STUFFLEBEAN, D. y SHINKFIELD, A.J. (1984). Evaluación Sistemática. Madrid: Paidós-MEC, 1987.
AEC (2000). Guía para la Gestión de la Calidad de los Servicios Públicos (Adaptación de la Norma UNE-EN-ISO 9004-2).. Madrid: MAP
GENTO PALACIOS, S. (1996). Instituciones educativas para la calidad total. Madrid: Edt. La Muralla |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Avaliación e diagnóstico de necesidades socioeducativas/652G03039 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Métodos de investigación/652G03019 | Técnicas de recollida e análise da información/652G03026 |
|
|