Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecemento dos compoñentes básicos das desigualdades sociais e as diferencias culturais, que se producen polo feito educativo |
A1 A2 A5 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A21
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6
|
C4 C5 C6 C7 C8
|
Capacidades en elaborar, utilizar e interpretar indicadores sociais e instrumentos de medición social aplicados á educación |
A1 A5 A9 A10 A11 A13 A14 A15 A16 A17 A20 A21
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6
|
C1 C2 C3 C7 C8
|
Habilidades no desenvolvemento das organizacións (asesoramento, diseño e xestión de organizacións e institucións) escolares |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A21
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6
|
C1 C2 C3 C4 C5
|
Capacidades en recoñecer a diversidade e a complexidade do proceso de aprendizaxe e ensino |
A1 A2 A4 A5 A6 A7 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A21
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6
|
C1 C3 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Socioloxía da educación |
1.1. Definición e teorías da educación: O desenvolvemento da Socioloxía da educación e seus dilemas na actualidade.
1.2. Funcións da educación: Funcións sociais e políticas da educación. Problemas para a súa consecución.
1.3. Educación e sociedade:a educación como fenómeno social. Impacto das condicións sociais sobre os aspectos biolóxicos. |
Tema 2. Procesos de organización escolar |
2.1. Significado e definición do ensino e a aprendizaxe: a análise dos procesos de aprendizaxe na súa dimensión social.
2.2. Socialización e escola: o proceso de socialización. Institución escolar e socialización. Socioloxía da escola.
2.3. Centros escolares como institucións sociais do coñecemento. Significado social do aula e da relación educativa.
2.4. Profesorado e alumnado: A relación pedagóxica alumno/profesor e a autoridade pedagóxica no discurso educativo actual. |
Tema 3. Educación e desigualdade |
3.1. Desigualdade invisible: Desigualdades sociais que inflúen en que a escola non troque. Razóns e porques.
3.2. Grupos desiguais: Factores que inciden no fracaso escolar, e a súa influencia na sociedade actual
3.3. Exclusión social e educación ¿como buscar os factores para correxir o modelo educativo actual e reducir a exclusión? |
Tema 4. Reformas educativas e políticas públicas |
4.1. Sistemas de ensino:obxectivos educativos das reformas educativas.
4.2. Reformas educativas: Contrarreforma, LOGSE, ESO. Discusión das propostas e reforma educativas.
4.3. Políticas públicas: Limites e dificultades externas ó propio sistema educativo. Reforma da Formación profesional. Novo modelo de acceso á universidade.
4.4. Avalidación da calidade da educación.
4.5. Educación para a cidadanía: dereitos e deberes ciudadáns. Relacións humanas, convivencia e participación escolar.
|
Tema 5. Sistema educativo e capital humano |
5.1. Análise do sistema educativo español: o sistema de ensino como construcción histórica e social.
5.2. Educación e capital humano: o sistema educativo e formativo.
5.3.Cambio e desigualdade da Universidade actual: o avance da muller.
5.4. Transición e mercado laboral. Educación e mercado laboral ¿están relacionados? |
Tema 6. Internacionalización da educación |
6.1. Comparacións dos sistemas educativos de educación superior.
6.2. Paradigmas e políticas da ciencia. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
10 |
0 |
10 |
Traballos tutelados |
5 |
35 |
40 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
5 |
50 |
55 |
Análise de fontes documentais |
5 |
25 |
30 |
Presentación oral |
1 |
1 |
2 |
Lecturas |
0 |
8 |
8 |
Discusión dirixida |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Actividades teóricas e prácticas presenciais: Clases directas e exercicios na aula co obxectivo de que o/a alumno/a adquira as competencias de Tipo A (relativas á comprensión dos contidos temáticos da asignatura), tendo en conta que deberán establecerse as ferramentas analíticas necesarias, en función das novas tecnoloxías da información e a comunicación; e ademáis, as habilidades axeitadas ás competencias Tipo B. |
Traballos tutelados |
Traballo persoal co obxectivo do uso por parte do alumnado das competencias Tipo A (coñecementos) e as do Tipo B, mediante a realización de comentarios críticos, traballos de revisión/investigación e análises dos temas de educación de maior actualidade e situacións ou realidades sociais relativas á análise social en materia educativa. |
Investigación (Proxecto de investigación) |
O Traballo Teórco Práctico constitue o núcleo central da asignatura, tanto no que se refire á actividade a desenvolver polo alumnado como polo que respecta a súa avaliación |
Análise de fontes documentais |
Nese traballo, o marco teórico e recollida de información (secundaria) existente sobre o obxectivo da investigación fixado polo alumnado, co asesoramento do profesor, supón unha parte fundamental e que ven a sustituir a parte memorística e a proba obxectiva ou examen. É dicir, documentarse e saber sobre o caso da investigación vai a ser considerada como a parte teórica da asignatura a superar. |
Presentación oral |
Si a disposición de tempo o permite, os traballos serán presentados en clase, tanto para que o resto de compañeiros podan saber deles, como para ir practicando este tipo de facetas do traballo técnico |
Lecturas |
Tanto para a parte teórica da asignatura como para saber qué hai sobre o tema elexido, as lectuas son imprescindibles para enterarse, non caer en repeticións nin en erros |
Discusión dirixida |
Trátase de agudizar o razoamento crítico nas materias de educación e o seu significado sociolóxico no proceso de cambio social existente na actualidade. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A sesión maxistral é a explicación por parte do profesor dos contidos da materia no aula. Ocasionalmente se apoyará en soporte visual. As clases son para entender os conceptos e as teorías e plantexar posibles dúbidas sobre os mesmos.
Para realizar a proba obxetiva o alumnnado deberá realizar as lecturas elexidas para ese fin sinaladas na asignatura.
Nos traballos titelados, o alumnado poderá facer a súa proposta ao profesor ou presentar un proxecto, que deberá obter o visto bo tra-las consideracións que se estimen pertinentes. Durante a execución do traballo, o alumnado disporá de titorías para apoio e orientación do mesmo. Unha vez finalizados estos pasos, se tratará co alumnado sobre o seu contido para determinar os resultados e valoraros.
Tamén terase moi en conta a asistencia e participación do alumnado nas diferentes actividades, formando elo parte da avaliación final. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Investigación (Proxecto de investigación) |
Os contidos explicitados nas clases durante as sesións maxistrais serán avaliados e tidos en conta na parte teórica do traballo teórico práctico col que se avalía a asignatura.
Mentras que na parte empírica o alumnado terá que facer a súa aportación, mediante nova información, análises e conclusións. |
40 |
Discusión dirixida |
Trátase de agudizar o razoamento crítico nesta materia e utilizar as categorías de análise plantexadas en cada sesión dedicada ós temas de discusión.
Esta parte de asignatura intentará medir ou avaliar a participación, implicación e interese do alumno. O que, xunto coa asistencia correspondente, vería a supoñer aproximadamente un 20% da avaliación final. |
20 |
Traballos tutelados |
A asignatura avaliarase fundamentalmente pola calidade do traballo teórico práctico que presente o alumnado ao rematar as clases. Ese traballo suporá o 80% da avaliación tendo en conta os contidos teóricos explicitados en clases, mentras que a parte práctica ou empírica busca demostrar a capacidade analítica e de resultados dol alumnado.
|
40 |
|
Observacións avaliación |
En definitiva, estamos a falar dun 40% da avaliación da asignatura por medio do traballo práctico ou analítico desenvolto polo alumnado, outro 40% pola avaliación do seus coñecementos e/ou contidos teóricos (marco teórico e procura da información existente) e, aproximadamente, outro 20% en base a asistencia, participación, implicación e interese do alumnado.
Este sistema de avaliación se establece como fórmula para unha evaluación continua e presencial, que so pode darse na primeira convocatoria ordinaria da asignatura.
Para o resto das convocatorias, haberá un examen sobre os contidos teóricos da asignatura, así como unha parte práctica a desenvolver tamén na proba escrita.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
González Radío, Vicente (1998). EL FUTURO DE SU PRESENTE: Análisis de una Autopercepción. A Coruña: CESUGA
Guerrero Serón, Antonio (2011). ENSEÑANZA Y SOCIEDAD. El conocimiento sociológico de la educación. Madrid: Siglo XXI |
OUTROS MANUAIS:
- Fernández Palomares F.: Sociología de la educación (Ed. Pearson)
- Gómez Jaldón, C.: Sociología de la educación (Ed.Morata). |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Deseño e desenvolvemento da acción socioeducativa/652G03002 | Animación e xestión sociocultural/652G03017 | Dinámicas de comunicación e colaboración na acción socioeducativa/652G03020 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Teoría da educación/652G03001 | Pedagoxía social/652G03006 | Avaliación e diagnóstico de necesidades socioeducativas/652G03039 |
|
Materias que continúan o temario |
Historia da educación/652G03011 | Educación multicultural/652G03013 | Antropoloxía da educación/652G03029 |
|
|