Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
A2 Coñecer e integrar os fundamentos psicolóxicos da Logopedia: o desenvolvemento da linguaxe, o desenvolvemento psicolóxico, a Neuropsicoloxía da linguaxe, os procesos básicos e a Psicolingüística. |
A2
|
|
|
B2 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
|
B2
|
|
B4 Aprender a aprender. |
|
B4
|
|
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Definición de Psicoloxía Básica (Procesos Psicolóxicos Básicos) |
Definición de Psicoloxía Básica. Filosofía e Psicoloxía. Paradigmas científicos da Psicoloxía: Conductismo e Psicoloxía Cognitiva |
Tema 2. Condicionamento Clásico |
Elementos do Condicionamento clásico.
Fenómenos básicos. Condicionamento semántico. Procedementos de intervención baseados no condicionamento clásico |
Tema 3 Condicionamento Instrumental |
Experimento e modelo de condicionamento instrumental. A resposta operante. O reforzo. Parámetros do condicionamento instrumental de recompensa. |
Tema 4. Memoria e procesamento |
O procesamento da información. Rexistro Sensorial. Memoria a Curto Prazo. Memoria a Longo Prazo. |
Tema 5. Atención |
Definición. Modelos de capacidade. Modelos de filtro. Atención selectiva |
Item 6. Perception |
Percepción visual
Percepción auditiva. |
Tema 7.- Motivación e Emoción. |
Os conceptos motivacionais. Fame, motivación sexual, necesidade de pertenza. As teorías da emoción. A emoción no corpo. A expresión das emocións. A experiencia emocional. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
8 |
24 |
32 |
Prácticas de laboratorio |
15 |
15 |
30 |
Sesión maxistral |
22 |
44 |
66 |
Proba obxectiva |
2 |
16 |
18 |
|
Atención personalizada |
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Analizar e resolver casos sobre problemas relacionados cos procesos psicolóxicos que foron expostos durante as sesións maxistrais |
Prácticas de laboratorio |
Prácticas realizadas, tanto en laboratorio coma en clase, para reforzar o coñecemento e comprensión de diversos temas de especial interese
|
Sesión maxistral |
Exposición dos contidos de cada tema empregando recursos multimedia |
Proba obxectiva |
Exame de entre 30 e 40 preguntas de tipo test sobre os contidos expostos e estudo de casos |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Estudo de casos |
|
Descrición |
Indicarase ao alumno os pasos para efectuar a análise dos casos, ofrecéndolle un seguimento e corrección final.
Antes de comezar a práctica informarase o alumno sobre cada unha das fases e especificaráselle a súa tarefa sobre esta. Ao final mostraránselle e explicarán os resultados obtidos.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
Asistencia ás clases de docencia interactiva e/ou prácticas de laboratorio |
10 |
Estudo de casos |
Presentarase un caso e se formular 4 ou 5 preguntas de tipo test (incluídas na proba obxectiva) sobre a análise e proposta de solución deste |
15 |
Proba obxectiva |
Formularanse unhas 30 preguntas de tipo test, das que 4 ou 5 delas corresponderán a un caso práctico, co fin de avaliar o apartado (ou metodoloxía) referido a "estudo de casos" |
75 |
|
Observacións avaliación |
A asistencia, actitude e participación en clase (clases teóricas e de docencia interactiva), así como a asistencia a prácticas de laboratorio, poderán ter un efecto modulador de ata un 10% sobre a cualificación final. Para aprobar a materia, os estudantes deberán obter una puntuación global mínima de 5 puntos, sobre 10 (equivalente a un 50% do global). A puntuación global é o resultado de sumar as puntuacións obtidas na prueba obxectiva (na que se inclúen preguntas para avaliar o estudo de casos), a asistencia ás prácticas de laboratorio e clases interactivas, e o posible efecto modulador da asistencia, actitude e participación en clase e prácticas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Leahey, T. H. y Harris, R. J. (2000). Aprendizaje y cognición. Madrid. Prentice Hall
Caparrós, A. (1979). Introducción histórica a la psicología contemporánea. La psicología, ciencia multiparadigmática. Barcelona. Ediciones Rol
Nilsson, L. G. y Rönnberg, J. (2006). Learning and memory. Hove, England. Psychology Press/Taylor & Francis (UK)
Campos, A. (1988). Manual de prácticas de psicología básica . Barcelona. Grupo Editor Universitario
Domjan, M. y Bukhard, B. (2003, 5ª Ed.). Principios de aprendizaje y de conducta. Madrid. Thomson
Smith, E. E. y Kossylin, S. M. (2008). Procesos cognitivos. Madrid. Prentice Hall
Myers, D. G. (2005). Psicología. Madrid. Editorial Médica Panamericana
Ruiz-Vargas, J. M. (1998). Psicología de la memoria. Madrid. Alianza
Marcos, J. L. (1997). Técnicas de condicionamiento humano. Madrid. Universitas |
|
Bibliografía complementaria
|
(). . |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Aprendizaxe e percepción da fala/652G04030 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|