Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Peloides Código 653483017
Titulación
Mestrado Universitario en Ciencia e Tecnoloxía en Termalismo e Balneoterapia
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Medicina
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web http://www.udc.es/fcs/ga/index.htm
Descrición xeral Bases científicas de la composición, propiedades físicas, modos de aplicación y acciones de los peloides

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Conocer los diferentes tipos de peloides, sus características generales y su composición físico-química AM1
AM2
AM4
AM11
BM2
BM4
BM6
BM7
CM1
CM6
CM7
CM8
Estudiar las formas de administración, efectos fisiológicos y mecanismos de acción de los peloides AM1
AM2
AM3
AM4
BM2
BM5
BM6
BM9
BM10
BM15
BM16
CM1
CM6
CM8
Experimentar las técnicas de análisis de las propiedades físicas de los peloides AM4
AM9
AM11
BM1
BM2
BM3
BM4
BM7
BM12
BM16
BM19
CM1
CM6
CM8
Desarrollar habilidades de aprendizaje que permitan emprender estudios e investigaciones con peloides en el campo de la hidrología y la balneoterapia AM8
AM9
AM11
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM7
BM11
BM12
BM19
CM1
CM4
CM5
CM8

Contidos
Temas Subtemas
Peloides Conceptos
Tipos de peloides
Composición y características físico-químicas
Preparación y maduración de peloides
Acciones e indicaciones de los peloides Administración y mecanismos de acción de los peloides
Técnicas de aplicación
Indicaciones, contraindicaciones, precauciones
Propiedades físicas de los peloides Principales propiedades físicas de los peloides
Estudio de las principales propiedades físicas de los peloides: conductividad térmica, densidad, viscosidad, calor específico.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados 0 5 5
Prácticas de laboratorio 7 7 14
Sesión maxistral 8 24 32
Seminario 6 12 18
 
Atención personalizada 6 0 6
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados A aprendizaxe dos contidos implicará a búsqueda de información en distintas fontes e a elaboración e defensa de un traballo. O profesor asesorará de forma individual as distintas etapas de esta actividade
Prácticas de laboratorio Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico mediante experimentos e investigacións.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe
Seminario As clases de seminario se dedicarán a tratar aspectos concretos de cada tema a través da resolución de problemas. Se proporcionará ao alumno os correspondentes materiais sobre os que traballará na aula

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Traballos tutelados
Descrición
Nos seminarios o profesor atenderá de maneira particular ás necesidades dos alumnos,

Nos traballos tutelados o profesor fará un seguimiento persoalizado do proceso de aprendizaxe por parte do alumno

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Sesión maxistral Será obrigatoria a asistencia ao 80% das sesións maxistrais. No caso de non asistencia haberá unha proba obxectiva dos contidos impartidos 40
Seminario Valorarase o grao de participación do alumno nas sesiones de seminarios, a súa capacidade de traballar en grupo, organización, etc 20
Traballos tutelados Se evaluará a capacidade do alumno para empregar as fontes bibliográficas, as TIC, etc. así como o seu grao de comprensión da materia mediante a realización dun traballo que deberá expoñer na aula 20
Prácticas de laboratorio Serán obrigatorias as asistencias ás prácticas de laboratorio 20
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Maraver F (2003). Vademécum de aguas mineromedicinales de España. Madrid: Instituto Carlos III
Armijo M, San Martín J (1994). Curas balnearias y climáticas. Talasoterapia y helioterapia.. Madrid, ed complutense
Lourdes Mourelle y cols (2008). Curso de termalismo: peloides termales manual. Vigo. Universidad de Vigo
Martínez Morillo y col (1998). Manual de Medicina física.. Ed Harcourt-Brace
V.A. (2009). Técnicas hidrotermales y estética del bienestar. Madrid. Ed Paraninfo
V.A (2006). Técnicas y tecnologías en Hidrología Medica e Hidroterapia. Madrid. Instituto Carlos III


Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Aspectos Epidemiolóxicos. Clínicos e Terapéuticos do Termalismo e a Balneoterapia/653483001

Materias que continúan o temario
Aspectos Físicos do Termalismo/653483006

Observacións

Se aportará por parte del profesorado bibliografía complementaria en cada uno de los temas



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías