Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta. |
A2 |
Capacidade para o deseño experimental e o completo desenvolvemento de proxectos de investigación no ámbito sanitario, desde a formulación da hipótese de investigación ata a comunicación dos resultados. |
A3 |
Adquirir un sentido ético da investigación sanitaria. |
A5 |
Adquirir o coñecemento da realidade investigadora nun ámbito concreto das ciencias da saúde. |
B1 |
Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria. |
B2 |
Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita. |
B3 |
Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora. |
B4 |
Capacidade de análise e de síntese. |
B5 |
Habilidade para manexar distintas fontes de información. |
B6 |
Capacidade para traballar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar. |
B7 |
Capacidade de establecer unha relación de empatía cos suxeitos implicados no desenvolvemento da actividade investigadora. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Reflexionar sobre a práctica profesional diaria como unha oportunidade de crecemento profesional-persoal, saúde e benestar. |
AI1 AI2 AI3 AI5
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7
|
CM1 CM2 CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema1: Investigación en ocupación humana, autonomía personal y calidad de vida.
|
1.1. Introducción a la investigación en ocupación humana.
1.2. Bases conceptuales de la investigación en ocupación humana. |
Tema 2: Investigación asociada a la práctica profesional diaria
|
Análisis sobre:
2.1. Expectativas
2.2. Realidades
2.3. Significados
|
Tema 3: La investigación aplicada a mi dsiciplina
|
3.1. Talleres práctico-teóricos.
Exposiciones de Trabajos Fin de Máster. |
Tema 4: Investigación en calidad de vida
|
4.1. Aplicaciones prácticas |
Tema 5: Ocupación humana significativa: un puente entre la educación, la investigación, el trabajo en equipo y la ciudadanía.
|
5.1. Aplicaciones prácticas |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Recensión bilbiográfica |
5 |
25 |
30 |
Obradoiro |
16 |
28 |
44 |
|
Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Recensión bilbiográfica |
Lectura crítica dun libro, dun artigo, dunha tese ou dunha comunicación a un congreso no ámbito da investigación na ocupación humana. |
Obradoiro |
Combinaranse diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolverá tarefas prácticas no ámbito da investigación na ocupación humana, co apoio e supervisión do profesorado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Recensión bilbiográfica |
|
Descrición |
Resolución de dúbidas e dirección das lecturas científicas seleccionadas polo profesorado. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
Se valorará la asistencia y la participación. |
25 |
Recensión bilbiográfica |
En las recensiones se valorarán los siguientes aspectos: la coherencia de los contenidos, la argumentación crítica, la presentación y la redacción. |
75 |
|
Observacións avaliación |
- Todo estudante ten dereito a dúas convocatorias de avaliación: xuño e Xullo. No entanto, esta materia desenvolverase cunha metodoloxía diversificada e con avaliación continuada. - Para as persoas que realicen a materia de maneira non presencial, a súa calificación máxima será 7,5. - Recoméndase puntualidade en tódalas sesións.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Crepeau, Cohn, Shell.(2011) Willard&Spackman. Terapia Ocupacional, 11ªed. Buenos Aires, Madrid: Editorial Médica Panamericana.
Yerxa EJ. Health and the human spirit for occupation. Am J Occup Ther. 1998;52(6):412-418.
Kronenberg F, Simó S, Pollard N. (2006). Terapia Ocupacional sin Fronteras. Aprendiendo del espíritu de supervivientes. Buenos Aires, Madrid: Editorial Médica Panamericana.
Schwartzmann L. Calidad de vida relacionada con la salud: Aspectos conceptuales. Cienc. enferm. [revista en Internet]. 2003 [acceso el 30 de abril del 2011]; Cienc. enferm. v.9 n.2 Concepción dic. 2003. Disponible en: http://www.scielo.cl/scielo.php?pid=S0717-95532006000100002&script=sci_arttext
Gómez Mengelberg E. Un recorrido histórico del concepto de salud y calidad de vida a través de los documentos de la OMS. TOG (A Coruña) [revista en Internet]. 2009 [acceso el 30 de abril del 2011]; 6(9): [10p.]. Disponible en: http://www.revistatog.com/num9/pdfs/original2.pdf
Salvador R, Márquez R, Romero Zepeda H. Reflexiones sobre calidad de vida relacionada con la salud. Rev Med Inst Mex Seguro Soc 2010; 48 (1): 91-102.
World Health Organization Quality of Life Questionnaire; WHOQOL Group. Escalas de valoración geriatrica. 1993.
Herdman M, Badia X, Berra S. El EuroQol-5D: una alternativa sencilla para la medición de la calidad de vida relacionada con la salud en atención primaria. Aten Primaria. 15 de octubre 2001; 28(6): 425-429. | |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|