Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Tecnoloxía da Información e as Comunicacións. Axudas Técnicas e Accesibilidade Código 653862220
Titulación
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Saúde
Medicina
Coordinación
Pereira Loureiro, Javier
Correo electrónico
javier.pereira@udc.es
Profesorado
Canosa Domínguez, Nereida María
Pereira Loureiro, Javier
Pousada Garcia, Thais
Correo electrónico
nereida.canosa@udc.es
javier.pereira@udc.es
thais.pousada.garcia@udc.es
Web http://www.mastermais.es
Descrición xeral O alumo debe ser capaz de coñecer dunha forma teórica e práctica diferentes ferramentas que ofrecen as tecnoloxías da información e as comunicacións para a intervención con persoas con discapacidade

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Empregar e aplicar trebellos (tecnoloxías de apoio) e programas informáticos xerais e específicos en persoas con discapacidade. AI1
AI2
AI5
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
CM1
CM2
CM3
CM5
CM6
CM7
CM8
Saber crear adaptacións e contidos para o emprego das TIC das personas con diversidade funcional AI1
AI2
AI5
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
CM1
CM2
CM3
CM5
CM6
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. O acceso ás plataformas informáticas. Norma UNE en ISO 9999. Definición de productos de apoio. As barreiras informáticas. O ordenador: hardware e software. Productos de apoio para a comunicación e a información. Dispositivos de entrada. Ratos, teclados, dispositivos alternativos de entrada e software de entrada. O deseño para todos. Norma UNE 139801 EX: Soporte físico. Accesibilidade ao soporte físico (hardware). Norma UNE 139802 EX. Soporte lóxico. Accesibilidade ao soporte lóxico (software). Configuración do contorno de Windows
Tema 2. Contidos dixitais de interese para usuarios con discapacidade Imaxe dixital. Formatos de imaxe
Fontes de obtención da imaxe: o escáner, descargas de internet, bases de datos de imaxes en Internet
Procesado básico de imaxe. Modificación do tamaño da imaxe. Cambio de resolución. Selección de zonas de interés.
Ficheiros de son. Formatos de audio. Conversión de formatos
Os motores de xeración de son en tempo real (TTS). Personaxes SAPI4 e SAPI5. Instalación e configuración no contorno Windows
Tema 3. Contidos dixitais avanzados de interese para usuarios con discapacidade O video dixital. Medios de almacenaxe
Formatos de vídeo. Conversión de formatos
O subtitulado de vídeos.
Estracción do son e da imaxe nun vídeo dixital
Soportes multilinguaxe. Bandas de son multi-idioma
Visualizadores
Preparación de ficherios para integración nas axudas técnicas do ordenador
Tema 4. O proxecto In-TIC Usuarios por defecto. Contorno de edición. creación de novos usuarios
Tema 5. O programa The Grid 2 Usuarios pro defecto. Creación de usuarios e edición dos existentes. Usuarios de acceso ao ordenador e comunicador dinámico
Tema 6. O programa Boardmaker Creación de plantillas de comunicación. Plantillas dinámicas
tema 7. Outras aplicacións de adaptación ao contorno ou intervención nos colectivos de personas con diversidade fucnional JCLIC. LIM. O proxecto fressa. Outras aplicacións de acceso libre

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas a través de TIC 10 20 30
Estudo de casos 2 6 8
Traballos tutelados 2 10 12
Sesión maxistral 6 18 24
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas a través de TIC Traballos a realizar polo alumno no Laboratorio de Radioloxía e Accesibilidade do 2º andar da Facultade
Estudo de casos Análise de casos prácticos para a súa implementación coas ferramentas estudadas no curso
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor
Sesión maxistral Clases sobre os contidos teóricos da materia

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Traballos tutelados
Descrición
Dependendo da formación de partida do alumno estudaranse uns casos ou outros. As prácticas tamén serán dirixidas a formación, ocupación ou interese do alumno.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Sesión maxistral Unha avaliación continuada baseada na asistencia a clase tamén se valora podendo supor ata un incremento dun 10% da avaliación global 10
Prácticas a través de TIC Traballo realizado polo alumno durante o curso. Os traballo deben presentarse a través de Moodle 20
Estudo de casos A participación activa na clase e na proposta e debate dos clasos plantexados será tida en conta na avaliaicion final.
A presentación do traballo final baseado nun caso supón ata o 35% da valoración global
35
Traballos tutelados A realización de este traballo poderá ser grupal ou individual e realizarase ó remate da exposición dos contidos teóricos da asignatura.
O traballo consistirá na programación dun proxecto de investigación baseado no uso das TIC no ámbito da discapacidade e será exposto en clase.
35
 
Observacións avaliación

En caso de ser necesario, debido á pouca participación do alumnado ou á baixa calidade dos traballos, levarase a cabo a proba escrita para a obtención da avaliaicón final do alumnado. Para superar a materia é necesario obter ao menos o 50% da valoración de cada apartado.

A non asistencia a clase obliga á realización do exame. A asistencia continua e entrega das prácticas nos prazos exime do examen.


Fontes de información
Bibliografía básica

Pereira, Javier (2010). Handbook of Research on Personal Autonomy Technologies and Disability Informatics. IGI Group
Groba Gonzalez, Betania. Nieto Riveiro, Laura. Pereira Loureiro, Javier. Pousada García, Thais et al (2009). Proyecto In-TIC: Integración de las personas con diversidad funcional en las Tecnologías de la Información y las Comunicaciones de la Revista "Revista: “Revista de Terapia Ocupacional de Galicia&. APGTO (www.revistatog.com)
Pereira Loureiro, Javier. Martinez Normand, Loic A. fuertes, José Luis. Vazquez Naya, José Manuel (2008). Tecnologías de la Información y las Comunicaciones en la autonomía personal, dependencia y accesibilidad. A Coruña : Universidade da Coruña. (http://www.udc.es/biblioteca)
Grande González, Ruben. Pousada garcía, Thais. Groba González, Betania. Pereira Loureiro, Javier. Pa (2008). "Proyecto IN-TIC para la accesibilidad y usabilidad de las TIC en personas con diversidad funcional" en la revista "Revista informativa de la Asociación Profesional Española de Terapeut. APETO
CEAPAT (Disponible en http://www.ceapat.es) (2010). Catálogo de pulsadores, soportes y otras adaptaciones. Madrid : CEAPAT
The Grid 2 (2011). Manual del usuario de Grid 2.
Sitio Web In-TIC (2011). Manual del usuario de In-TIC. http://www.intic.udc,es

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir o obxectivo estratéxico 9 do I Plan de Sustentabilidade Medio-ambiental Green Campus FCS, todos os traballos documentales que realícense nesta materia son entregados a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías