Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta. |
A2 |
Capacidade para o deseño experimental e o completo desenvolvemento de proxectos de investigación no ámbito sanitario, desde a formulación da hipótese de investigación ata a comunicación dos resultados. |
A5 |
Adquirir o coñecemento da realidade investigadora nun ámbito concreto das ciencias da saúde. |
B1 |
Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria. |
B2 |
Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita. |
B3 |
Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora. |
B4 |
Capacidade de análise e de síntese. |
B5 |
Habilidade para manexar distintas fontes de información. |
B6 |
Capacidade para traballar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Empregar e aplicar trebellos (tecnoloxías de apoio) e programas informáticos xerais e específicos en persoas con discapacidade.
|
AI1 AI2 AI5
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6
|
CM1 CM2 CM3 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Saber crear adaptacións e contidos para o emprego das TIC das personas con diversidade funcional
|
AI1 AI2 AI5
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6
|
CM1 CM2 CM3 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. O acceso ás plataformas informáticas. |
Norma UNE en ISO 9999. Definición de productos de apoio. As barreiras informáticas. O ordenador: hardware e software. Productos de apoio para a comunicación e a información. Dispositivos de entrada. Ratos, teclados, dispositivos alternativos de entrada e software de entrada. O deseño para todos. Norma UNE 139801 EX: Soporte físico. Accesibilidade ao soporte físico (hardware). Norma UNE 139802 EX. Soporte lóxico. Accesibilidade ao soporte lóxico (software). Configuración do contorno de Windows |
Tema 2. Contidos dixitais de interese para usuarios con discapacidade |
Imaxe dixital. Formatos de imaxe
Fontes de obtención da imaxe: o escáner, descargas de internet, bases de datos de imaxes en Internet
Procesado básico de imaxe. Modificación do tamaño da imaxe. Cambio de resolución. Selección de zonas de interés.
Ficheiros de son. Formatos de audio. Conversión de formatos
Os motores de xeración de son en tempo real (TTS). Personaxes SAPI4 e SAPI5. Instalación e configuración no contorno Windows
|
Tema 3. Contidos dixitais avanzados de interese para usuarios con discapacidade |
O video dixital. Medios de almacenaxe
Formatos de vídeo. Conversión de formatos
O subtitulado de vídeos.
Estracción do son e da imaxe nun vídeo dixital
Soportes multilinguaxe. Bandas de son multi-idioma
Visualizadores
Preparación de ficherios para integración nas axudas técnicas do ordenador
|
Tema 4. O proxecto In-TIC |
Usuarios por defecto. Contorno de edición. creación de novos usuarios |
Tema 5. O programa The Grid 2 |
Usuarios pro defecto. Creación de usuarios e edición dos existentes. Usuarios de acceso ao ordenador e comunicador dinámico |
Tema 6. O programa Boardmaker |
Creación de plantillas de comunicación. Plantillas dinámicas |
tema 7. Outras aplicacións de adaptación ao contorno ou intervención nos colectivos de personas con diversidade fucnional |
JCLIC. LIM. O proxecto fressa. Outras aplicacións de acceso libre |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas a través de TIC |
10 |
20 |
30 |
Estudo de casos |
2 |
6 |
8 |
Traballos tutelados |
2 |
10 |
12 |
Sesión maxistral |
6 |
18 |
24 |
|
Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas a través de TIC |
Traballos a realizar polo alumno no Laboratorio de Radioloxía e Accesibilidade do 2º andar da Facultade |
Estudo de casos |
Análise de casos prácticos para a súa implementación coas ferramentas estudadas no curso |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor |
Sesión maxistral |
Clases sobre os contidos teóricos da materia |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Dependendo da formación de partida do alumno estudaranse uns casos ou outros. As prácticas tamén serán dirixidas a formación, ocupación ou interese do alumno. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
Unha avaliación continuada baseada na asistencia a clase tamén se valora podendo supor ata un incremento dun 10% da avaliación global |
10 |
Prácticas a través de TIC |
Traballo realizado polo alumno durante o curso. Os traballo deben presentarse a través de Moodle |
20 |
Estudo de casos |
A participación activa na clase e na proposta e debate dos clasos plantexados será tida en conta na avaliaicion final.
A presentación do traballo final baseado nun caso supón ata o 35% da valoración global
|
35 |
Traballos tutelados |
A realización de este traballo poderá ser grupal ou individual e realizarase ó remate da exposición dos contidos teóricos da asignatura.
O traballo consistirá na programación dun proxecto de investigación baseado no uso das TIC no ámbito da discapacidade e será exposto en clase. |
35 |
|
Observacións avaliación |
En caso de ser necesario, debido á pouca participación do alumnado ou á baixa calidade dos traballos, levarase a cabo a proba escrita para a obtención da avaliaicón final do alumnado. Para superar a materia é necesario obter ao menos o 50% da valoración de cada apartado. A non asistencia a clase obliga á realización do exame. A asistencia continua e entrega das prácticas nos prazos exime do examen.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Pereira, Javier (2010). Handbook of Research on Personal Autonomy Technologies and Disability Informatics. IGI Group Groba Gonzalez, Betania. Nieto Riveiro, Laura. Pereira Loureiro, Javier. Pousada García, Thais et al (2009). Proyecto In-TIC: Integración de las personas con diversidad funcional en las Tecnologías de la Información y las Comunicaciones de la Revista "Revista: “Revista de Terapia Ocupacional de Galicia&. APGTO (www.revistatog.com) Pereira Loureiro, Javier. Martinez Normand, Loic A. fuertes, José Luis. Vazquez Naya, José Manuel (2008). Tecnologías de la Información y las Comunicaciones en la autonomía personal, dependencia y accesibilidad. A Coruña : Universidade da Coruña. (http://www.udc.es/biblioteca) Grande González, Ruben. Pousada garcía, Thais. Groba González, Betania. Pereira Loureiro, Javier. Pa (2008). "Proyecto IN-TIC para la accesibilidad y usabilidad de las TIC en personas con diversidad funcional" en la revista "Revista informativa de la Asociación Profesional Española de Terapeut. APETO CEAPAT (Disponible en http://www.ceapat.es) (2010). Catálogo de pulsadores, soportes y otras adaptaciones. Madrid : CEAPAT The Grid 2 (2011). Manual del usuario de Grid 2. Sitio Web In-TIC (2011). Manual del usuario de In-TIC. http://www.intic.udc,es |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir o obxectivo estratéxico 9 do I Plan de Sustentabilidade Medio-ambiental Green Campus FCS, todos os traballos documentales que realícense nesta materia son entregados a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos |
|