Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer as bases do cultivo celular e os principais protocolos para o cultivo de liñas celulares establecidas e liñas primarias (condrocitos, sinoviocitos, células madre…).
|
AI1 AI2
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7
|
CM1 CM2 CM3 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Coñecer as bases da citometría de fluxo para a caracterización fenotípica das células en cultivo e para a selección in vivo de células mediante marcadores. |
AI1 AI2
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7
|
CM1 CM2 CM3 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
CLASES TEÓRICAS
Laboratorio de cultivo celular: requerimentos e equipos.
Cultivo celular: características xerais (medios de cultivo, condicións de cultivo, mantemento de cultivo, fontes de contaminación, reconto celular, tipos de cultivo, células madre).
Cultivo de liñas celulares establecidas (jurkat…).
Cultivo de liñas primarias (condrocitos, sinoviocitos, células madre…).
Obtención de células nai procedentes de diversos oríxenes humanos
Diferenciación in vitro de células madre mesenquimais: condroxénese, osteoxénese e adipoxénese. |
CLASES PRÁCTICAS
Illamento e cultivo de condrocitos.
Illamento e cultivo de células nai.
Diferenciación celular.
Citometría de fluxo. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
0 |
13.5 |
13.5 |
Prácticas de laboratorio |
28 |
28 |
56 |
Proba de resposta múltiple |
1 |
0 |
1 |
Sesión maxistral |
13 |
26 |
39 |
|
Atención personalizada |
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Lectura de artículos científicos relevantes e relacionados coa materia impartida |
Prácticas de laboratorio |
Desenvólvense técnicas de uso actual en investigación biomédica, que complementan os coñecementos impartidos na sesión maxistral. |
Proba de resposta múltiple |
Ó tratarse de un grupo reducido de alumnos, é posible un seguimento personalizado que facilita a avaliación continua. Terase en conta a asistencia, a participación activa e o traballo desenvolvido polo alumno. |
Sesión maxistral |
Clase teórica participativa, favorecendo o intercambio de opinións, o debate e a resposta das preguntas formuladas polo alumnado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Lecturas |
Prácticas de laboratorio |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Ó tratarse de un grupo de reducido de alumnos, é posible a atención persoalizada que permite resolver dúbidas e dirixir as lecturas científicas seleccionadas polo profesorado.
Igualmente, a sesión maxistral e o seminario son participativos, favorecendo o intercambio de opinións, o debate e a resposta das preguntas formuladas.
As prácticas de laboratorio son tuteladas en todo momento polo profesorado e, se é necesario, polo grupo de investigación ó que pertence o profesorado.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
Avaliación continua, valorando o grao de participación do alumnado. |
50 |
Proba de resposta múltiple |
Exame tipo test, no que cada pregunta consiste en 4 afirmacións das que só unha é correcta. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Para
aprobar a materia, hai que obter globalmente un mínimo de 5 sobre 10 en cada
metodoloxía avaliada, un mínimo de 2,5 sobre 5.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Rendal Vázquez ME, Maneiro Pampín E, et al (2001). Effect of cryopreservation on human articular chondrocyte viability, proliferation, and collagen expression. Cryobiology
Lin Z, Willers C, Xu J, Zheng MH (2006). The Chondrocyte: Biology and Clinical Application. Tissue Eng
Chacques JC, Cattadori B, Herreros J, Prosper F,et al. (2002 ). Treatment of heart failure with autologous skeletal myoblasts. Hertz |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir o
obxectivo estratéxico 9 do I Plan de Sustentabilidade Medio-ambiental Green
Campus FCS, os traballos documentales que realícense nesta materia: a.- Mayoritariamente solicitaranse en formato virtual e soporte informático. b.- De realizarse en papel: - Non se utilizarán plásticos.
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a realización de borradores. |
|