Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Investigación Clínica II Código 653862233
Titulación
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Saúde
Coordinación
Movilla Fernandez, Maria Jesus
Correo electrónico
maria.jesus.movilla@udc.es
Profesorado
Avila alvarez, Adriana I.
Movilla Fernandez, Maria Jesus
Viana Moldes, Ines
Correo electrónico
adriana.avila.alvarez@udc.es
maria.jesus.movilla@udc.es
ines.viana@udc.es
Web
Descrición xeral una vez finalizada esta materia el estudiante será capaz de integrar los conocimientos teóricos y prácticos necesarios para desarrollar el diseño de una investigación cualitativa.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta.
A2 Capacidade para o deseño experimental e o completo desenvolvemento de proxectos de investigación no ámbito sanitario, desde a formulación da hipótese de investigación ata a comunicación dos resultados.
A3 Adquirir un sentido ético da investigación sanitaria.
A4 Obter un substrato teórico suficiente para comprender o entorno clínico de aplicación das técnicas de investigación.
B1 Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita.
B3 Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora.
B4 Capacidade de análise e de síntese.
B5 Habilidade para manexar distintas fontes de información.
B6 Capacidade para traballar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Identificar los diferentes enfoques y tradiciones de la investigación cualitativa AI1
AI2
AI3
AI4
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
CM1
CM2
CM3
CM5
CM6
CM7
CM8
Conocer los diferentes métodos y procesos de la metodología de investigación cualitativa AI1
AI2
AI3
AI4
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
CM1
CM2
CM3
CM5
CM6
CM7
CM8
Diseñar la práctica de la investigación cualitativa AI1
AI2
AI3
AI4
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
CM1
CM2
CM3
CM5
CM6
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. Fundamentos de metodología de investigación cualitativa 1.1.- Características de la investigación cualitativa
1.2.- Fenomenología
1.3.- Etnografía
1.4.- Teoría Fundamentada
1.5.- Etnometodología
1.6.- Investigación-Acción
1.7.- Método biográfico
Tema 2. Proceso y fases de la investigación cualitativa 2.1.- Fase preparatoria
2.2.- Trabajo de campo
2.3.- Fase analítica
2.4.- Fase informativa
Tema 3. Práctica de la investigación cualitativa 3.1.- Definición del problema y acceso al campo
3.2- definición de roles
3.3.- Selección de informantes y recogida de datos
3.4.- Técnicas de recogida de datos: observación, entrevista, etc
3.5.- Análisis de datos
3.6.- CAQDAS
3.7.-Rigor y credibilidad
3.8.- Informe de investigación

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Foro virtual 6 15 21
Análise de fontes documentais 20 50 70
Sesión maxistral 5 12.5 17.5
Traballos tutelados 7 18.2 25.2
Seminario 4 12.3 16.3
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Foro virtual Herramienta online de seguimiento y tutorización
Espacio de discusión informal destinado a los estudiantes para el tratamiento de un tema o problema, que se desarrolla a través de un entorno virtual de aprendizaje mediante herramientas de comunicación asíncrona (foro).
Análise de fontes documentais Técnica metodológica que supone la utilización de documentos audiovisuales y/o bibliográficos relevantes para la temática de la materia con actividades especificamente diseñadas para el análisis de los mismos.
Sesión maxistral Se trata de clases grabadas por el profesor
Traballos tutelados Metodología diseñada para promover el aprendizaje autónomo de los estudiantes, bajo la tutela del profesor y en escenarios variados (académicos y profesionales).
Este sistema se basa en dos elementos básicos: el aprendizaje independente de los estudiantes y el seguimiento de ese aprendizaje por el profesor-tutor.
Seminario Técnica que tiene como finalidad el estudio intensivo de un tema. Se caracteriza por la discusión, la participación, la elaboración de documentos y las conclusiones a las que tiene que llegar los estudiantes

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Foro virtual
Traballos tutelados
Descrición
Las metodologías empleadas en el desarrollo de la materia ya incluyen por su modalidad online atención personalizada

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Foro virtual Participación en el foro virtual mediante un proceso de evaluación continua 30
Traballos tutelados Evaluación de los ejercicios entregados y del trabajo final donde se refleje el dominio teórico-metodológico de la materia 70
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Strauss A; Corbin J (2002). Bases de la Investigación Cualitativa. Colombia
Gordo López A (2008). Estrategias y prácticas cualitativas de investigación social. Madrid: Pearson Educación
Denzin NK; Lincoln YS (2000). Handbook of qualitative research. Thousand Oaks: Sage
Flick U (2004). Introducción a la investigación cualitativa. Madrid: Morata
Arantzamendi M; Lopez-Dicastillo O; Vivar C (2012). Investigación Cualitativa. Manual para principiantes. España: Ediciones Eunate
Perez Serrano G (1994). Investigación cualitativa. Retos e interrogantes. Métodos. Madrid: Editorial La Muralla
Perez Serrano G (1994). Investigación Cualitativa. Retos e interrogantes. Ténicas y análisis de datos. Madrid: Editorial La Muralla
Ruiz Olabuenaga JI (2003). Metodología de la Investigación Cualitativa. Bilbao: Universidad de Deusto

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías