Mestrado Universitario en Patrimonio Cultural: A Eurorrexión Galicia-Norte de Portugal
Descriptores
Ciclo
Período
Curso
Tipo
Créditos
Mestrado Oficial
1º cuadrimestre
Primeiro
Obrigatoria
3
Idioma
Galego
Prerrequisitos
Departamento
Galego-Portugués, Francés e Lingüística
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral
Estudo da lituratura medieval galego-portuguesa a través dos seus textos e autores máis representativos.
Competencias do título
Código
Competencias da titulación
Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe)
Competencias da titulación
Coñecer o patrimonio cultural do Noroeste peninsular dende un punto de vista diacrónico.
AI1
Estar capacitado para investigar en temas de patrimonio cultural eurorrexional.
AI2
Coñecer os diferentes bens e recursos patrimoniais que identifican tanto a Galicia como ó Norte de Portugal, para o desenvolvemento de convenios de colaboración e conservación conxuntos.
AI3
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento en temas eurorrexionais.
AI5
Coñecer as producións literarias de Galicia e Norte de Portugal.
AI7
Coñecer os textos historiográficos como fontes literarias e as técnicas historiográficas.
AI9
Recoñecemento da diversidade e multiculturalidade no ámbito do exercicio
BI15
Capacidade de xestión da información relevante.
BI9
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
CM3
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
CM6
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
CM7
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
CM8
Contidos
Temas
Subtemas
1. Literatura e Idade Media.
1.1 A mentalidade medieval.
1.2 A cultura medieval.
2. A Lírica profana.
2.1 A cultura trobadoresca. Caracterización xeral.
2.2 A transmisión codicolóxica. Xéneros e autores.
2.3 O amor cortés. A Cantiga de amor.
2.4. A Cantiga de amigo
2.5 A Cantiga de escarnho e maldizer. Outro xéneros.
3. A Lírica relixiosa.
3.1 As Cantigas de Santa María. A cuestión da autoría.
3.2 Códices. Estrutura.
3.3 Cantigas de loor e cantigas narrativas.
4. A prosa medieval.
4.1 Prosa historiográfica, didáctica e de ficción.
4.2 As crónicas e a historiografía ibérica. Traducións da historiografía alfonsí. Os Livros de Linhagens.
4.3 A Materia de Bretaña.
4.4 A Materia de Troia.
4.5 A prosa Xacobea.
Planificación
Metodoloxías / probas
Horas presenciais
Horas non presenciais / traballo autónomo
Horas totais
Prácticas a través de TIC
4
6
10
Proba mixta
3
9
12
Lecturas
1
10
11
Sesión maxistral
11
20
31
Traballos tutelados
2
8
10
Atención personalizada
1
0
1
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado
Metodoloxías
Metodoloxías
Descrición
Prácticas a través de TIC
O alumnado deberá utilizar os recursos en rede que se inclúen no Paso 8 desta Guía para a realización de traballos que esixen a consulta desas bases de datos.
Proba mixta
Proba escrita que combinará actividades de carácter ensaístico, de análise de fontes....
Lecturas
No Paso 8 desta Guia, está a relación de obras que o/a alumno/a debe ler ao longo do curso.
Sesión maxistral
Sesións de traballo en que o profesorado explica a contextualización e os elementos necesarios do temario para que o alumnado poda desenvolver o seu traballo posterior.
Traballos tutelados
Texto(s) orai(s) e/ou escrito(s) en que o alumnado analizará, seguindo un roteiro fornecido pola profesora, algunha(s) da(s) obra(s) de lectura obrigada.
Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Prácticas a través de TIC
Descrición
Durante as horas de atendemento do profesorado, o/a alumno/a recibirá toda a guía e axuda que precise para a realización dos seus traballos tutelados e das prácticas.
Avaliación
Metodoloxías
Descrición
Cualificación
Traballos tutelados
Texto(s) orai(s) e/ou escrito(s) en que o alumnado analizará, seguindo un roteiro fornecido pola profesora, algunha(s) da(s) obra(s) de lectura obrigada.
25
Proba mixta
Proba escrita que combinará actividades de carácter ensaístico, de análise de fontes....
50
Lecturas
No Paso 8 desta Guia, está a relación de obras que o/a alumno/a debe ler ao longo do curso, e cuxa lectura será avaliada a través da proba mixta e dos traballos tutelados.
25
Observacións avaliación
Fontes de información
Bibliografía básica
TAVANI, G. (1988). A Poesía Lírica Galego-Portuguesa. Vigo. Galaxia
LANCIANI, G. e TAVANI, G. (orgs.) (1993). Dicionário da Literatura Medieval Galega e Portuguesa. Lisboa, Ed. Caminho
MARTINS, M. (1980). Estudos de Cultura Medieval. Lisboa, Brotéria
BREA, M. (coord.) (2000). Galicia. Literatura. A Idade Media. XXX.. A Coruña, Hércules
PENA, X. R. (2002). Historia da Literatura Medieval Galego-Portuguesa. Compostela, Ed. Sotelo Blanco
RODRIGUES LAPA, M. (1981). Lições de Literatura Portuguesa. Época Medieval. Coimbra, Coimbra Editora
BUESCU, Mª L. Carvalhão (1990). Literatura portuguesa medieval.. Lisboa, Universidade Aberta.
RESENDE DE OLIVEIRA, A. (2001). O Trovador Galego-Português e o seu Mundo. Lisboa, Editorial Notícias
RESENDE DE OLIVEIRA, A. (1995). Trobadores e Xograres (Contexto Histórico). Vigo. Xerais
Obras de lectura obrigatoria:
Antoloxía de Cantigas de Amor Antoloxía de Cantigas de Amigo Antoloxía de Cantigas de escarnho e maldizer Antoloxía de Cantigas de Santa María Antoloxía de prosa literaria medieval.
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica
da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do
órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías