A partir de la noción de patrimonio conceptual e institucional, se procede en este curso a un análisis y evaluación de las principales aportaciones en ese ámbito del pensamiento ilustrado europeo a la sociedad contemporánea.
Competencias do título
Código
Competencias da titulación
A1
Coñecer o patrimonio cultural do Noroeste peninsular dende un punto de vista diacrónico.
A2
Estar capacitado para investigar en temas de patrimonio cultural eurorrexional.
A4
Coñecer a realidade socio-política contemporánea e actual con vistas a un posible desenvolvemento eurorrexional.
A8
Coñecer linguas modernas: uso correcto, oral e escrito, das linguas propias da eurorrexión.
B3
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B6
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B10
Capacidade de xestión da información relevante.
B11
Capacidade de uso e adaptación de diversas técnicas de comunicación oral e escrita cos usuarios da información.
B12
Habilidades no uso de software xenérico.
B13
Coñecemento falado e escrito dunha lingua estranxeira (con preferencia inglés).
B15
Capacidade de integración en equipos multidisciplinares.
B16
Recoñecemento da diversidade e multiculturalidade no ámbito do exercicio
C1
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe)
Competencias da titulación
Coñecer as fontes intelectuais da cultura actual.
AI1 AI2 AI4
Coñecer as principais institucións socio-políticas contemporánea e actuais e as súas raíces.
AI1 AI4
BI3 BI6
CM4
Entrar en contacto cos textos principais da tradición ilustrada europea.
AI1 AI8
BI3 BI9 BI10 BI12
Preparar materiais multimedia cara o Internet sobre as raíces ilustradas da Cultura e o Patrimonio contemporáneos da Eurorrexión e do conxunto da cultura actual europea.
BI9 BI11 BI12 BI14
CM3 CM4
Acadar unha comprensión clara dos conceptos fundamentais que dan soporte a cultura europea actual e as institucións nacionais, europeas e da eurorrexión.
AI1 AI4
BI3 BI6 BI9 BI12 BI15
CM1 CM2
Contidos
Temas
Subtemas
1. En torno a la Ilustración.
A. Introducción general.
2. La Ilustración en su contexto.
A. El contexto histórico y social de la Ilustración.
3. El significado de la Ilustración.
A. La Ilustración como actitud.
B. Sentido "epocal".
4. Algunas batallas de la Ilustración.
A. Razón y Religión.
B. La herencia política de la Ilustración: La génesis del liberalismo político clásico.
5. La herencía política de la ilustración: una revaluación.
A. En torno a la tolerancia.
Planificación
Metodoloxías / probas
Horas presenciais
Horas non presenciais / traballo autónomo
Horas totais
Sesión maxistral
20
12
32
Lecturas
15
6
21
Investigación (Proxecto de investigación)
0
20
20
Actividades iniciais
2
0
2
Atención personalizada
0
0
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado
Metodoloxías
Metodoloxías
Descrición
Sesión maxistral
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. Baseada sempre en investigación orixinal do profesor e apoiada por unha exposición en powerpoint.
Lecturas
Comentario de de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados.
Investigación (Proxecto de investigación)
Actividad de carácter teórico-práctico a través da que se propoñe ao estudante identificar un problema obxecto de estudo, formulalo con precisión, desenvolver os procedementos pertinentes, interpretar os resultados e sacar as conclusións oportunas do traballo realizado.
Actividades iniciais
Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos saberes previos do alumnado.
Atención personalizada
Metodoloxías
Investigación (Proxecto de investigación)
Actividades iniciais
Descrición
Se analizarán y resolverán aquellas incidencias individuales relativas a posibles deficiencias de formación que pudieran afectar al desarrollo de la materia.
Avaliación
Metodoloxías
Descrición
Cualificación
Sesión maxistral
Asistencia e participación nas sesións.
20
Lecturas
Asistencia e participación nas sesións.
20
Investigación (Proxecto de investigación)
Entrega do traballo escrito en formato específico e datas prefixadas.
60
Observacións avaliación
Fontes de información
Bibliografía básica
Broadie,
Alexander. The Cambridge Companion to the Scottish Enlightenment.
Cambridge, UK ; New York: Cambridge University Press, 2003.
———. The
Scottish Enlightenment: An Anthology, Canongate Classics. Edinburgh:
Canongate Books, 1997.
Cassirer,
Ernst. The Philosophy of the Enlightenment. Boston,: Beacon Press, 1955.
(Hay trad. Esp.)
Claeys,
Gregory. Utopias of the British Enlightenment, Cambridge Texts in the
History of Political Thought. Cambridge
England, New York, NY: Cambridge University Press, 1994.
Gay,
Peter. The Enlightenment : An Interpretation. 1st ed. New York: Knopf,
1966. (Hay trad. Esp. parcial.)
Hazard,
Paul, and J. Lewis May. The European Mind, 1680-1715, Pelican Books ;
A682. Harmondsworth: Penguin Books, 1964.
———. European
Thought in the Eighteenth Century, Pelican Books ; A752.
Harmondsworth: Penguin, 1965.
Hont,
Istvan, and Michael Ignatieff. Wealth and Virtue : The Shaping of Political
Economy in the Scottish Enlightenment. Cambridge [Cambridgeshire] ; New
York: Cambridge University Press, 1983.
Horkheimer,
Max, Theodor W. Adorno, and Gunzelin Schmid Noerr. Dialectic of
Enlightenment : Philosophical Fragments, Cultural Memory in the Present.
Stanford, Calif.: Stanford University Press, 2002. (trad. Esp.: Horkheimer,
Max, and Theodor W. Adorno. Dialéctica
De La Ilustración. Translated by
J.J. Sánchez, Col.: "Biblioteca Universal De Círculo De Lectores, Serie
Ensayo Contemporáneo". Barcelona: Círculo de Lectores, 1999.)
Jacob,
James R. Henry Stubbe, Radical Protestantism and the Early Enlightenment.
Cambridge [Cambridgeshire] ; New York: Cambridge University Press, 1983.
Jacob,
Margaret C. The Enlightenment : A Brief History with Documents, Bedford
Series in History and Culture. Boston: Bedford/St. Martin's, 2001.
———. Living
the Enlightenment : Freemasonry and Politics in Eighteenth-Century Europe.
New York: Oxford University Press, 1991.
———. The
Radical Enlightenment : Pantheists, Freemasons, and Republicans, Early
Modern Europe Today ;. London ; Boston: Allen & Unwin, 1981.
Kramnick,
Isaac. The Portable Enlightenment Reader, The Viking Portable Library.
New York: Penguin Books, 1995.
Manuel,
Frank Edward. The Enlightenment, Sources of Civilization in the West.
Englewood Cliffs, N.J.,: Prentice-Hall,
1965.
Porter,
Roy. The Creation of the Modern World : The Untold Story of the British
Enlightenment. 1st American ed. New York: W.W. Norton, 2000.
———. The
Enlightenment. 2nd ed. Houndmills, Basingstoke, Hampshire ; New York:
Palgrave, 2001.
———. The
Enlightenment. Atlantic Highlands, NJ: Humanities Press International,
1990.
———. Enlightenment
: Britain and the Creation of the Modern World. London ; New York: Allen
Lane/Penguin Press, 2000.
Porter,
Roy, and Mikulás Teich. The Enlightenment in National Context.
Cambridge: Cambridge University Press, 1981.
Yolton,
John W. The Blackwell Companion to the Enlightenment. Oxford, UK ;
Cambridge, Mass., USA: Blackwell, 1992.
Smith,
N. A. The New Enlightenment : An Essay in Political and Social Realism.
London: J. Calder, 1976.
Smith,
Theresa Ann. The Emerging Female Citizen : Gender and Enlightenment in Spain,
Studies on the History of Society and Culture ;. Berkeley: University of California Press, 2006.
Spencer,
Lloyd. Introducing the Enlightenment. New ed. Thriplow: Icon, 2006.
Spencer,
Samia I. French Women and the Age of Enlightenment. Bloomington: Indiana
University Press, 1984.
———. Writers
of the French Enlightenment, Dictionary of Literary Biography ;. Farmington Hills, Mich.: Thomson Gale, 2005.
Tasset, José L. "En Torno a La
Ilustración." In Historia Universal Del Pensamiento Filosófico,
edited by Armando Segura, 543-602. Madrid: Síntesis, 2007.
Bibliografía complementaria
Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Materias que continúan o temario
Observacións
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica
da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do
órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías