Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Biblioteconomía Código 710G02012
Titulación
Grao en Información e Documentación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Galego
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Varela Orol, Concepción
Correo electrónico
concepcion.varela@udc.es
Profesorado
Varela Orol, Concepción
Correo electrónico
concepcion.varela@udc.es
Web http://www.udc.es/humanidades
Descrición xeral Introducción á Biblioteconomía e as bibliotecas. Tipos de bibliotecas, funcións, procesos fundamentais que realizan, servizos. Sistemas, redes e consorcios de bibliotecas.

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Coñecemento da Biblioteconomía no marco das CC. da Información A2
A5
Dominio do vocabulario e terminoloxía da materia A1
B4
B7
B15
C6
C7
Coñecemento do sistema galego e español de bibliotecas A2
A3
A6
A8
B4
B5
B6
B9
B14
C4
C6
C7
C8
Formación de profesionais que poden desenvolver as súas funcións en bibliotecas e outras unidades de información A2
A4
A5
A6
A8
B1
B4
B5
B6
B13
B14
C4
C5
C6
C7

Contidos
Temas Subtemas
1. Módulo 1. Biblioteconomía e Ciencias da Información

2. Módulo 2. Concepto e tipoloxía de bibliotecas

3. Módulo 3. Os procesos técnicos nas bibliotecas

4. Módulo 4. Servizos ó usuario

5. Módulo 5. Cooperación, Sistemas e redes bibliotecarias
• M1. Tema 1. Concepto de Biblioteconomía. Evolución histórica e relación con outras disciplinas
• M2.Tema 2. A Biblioteca: concepto e novos modelos
• M2.Tema 3. Bibliotecas públicas e escolares
• M2. Tema 4. Bibliotecas universitarias e especializadas
• M2. Tema 5. Bibliotecas Nacionais
• M3. Tema 6. Os catálogos
• M4. Tema 7. Servizos de consulta e préstamo
• MM4.Tema 8. Servizos de información e formación de usuarios. A alfabetización informacional
• M4. Tema 9. A Web institucional e a creación de contidos
• M5. Tema 10. A cooperación bibliotecaria
• M5. Tema 11. Sistemas bibliotecarios. O sistema bibliotecario español e galego
• M5. Tema 12. Redes e consorcios de bibliotecas

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 21 10 31
Traballos tutelados 1 20 21
Glosario 5 6 11
Lecturas 0 15 15
Resumo 0 10 10
Prácticas a través de TIC 15 0 15
Presentación oral 15 5 20
Proba de ensaio 2 20 22
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición nas aulas dos contidos teóricos da materia. Solución de problemas do alumnado.
Traballos tutelados Realización en grupo dun traballo proposto e tutelado pola profesora sobre contidos do programa
Glosario Elaboración no Campus Virtual do vocabulario da materia
Lecturas Proporciónanse textos de lectura obrigada que complementan ou substitúen as sesións maxistrais
Resumo Síntese e comentarios escritos dos textos das lecturas
Prácticas a través de TIC Análise das prácticas levadas adiante polos distintos tipos de bibliotecas en relación ós contidos do programa
Presentación oral Exposición na aula das análises realizadas coas prácticas a través das TIC
Proba de ensaio Proba na que se busca responder por escrito a preguntas de certa amplitude valorando que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Proba de ensaio
Prácticas a través de TIC
Presentación oral
Descrición
Resolución de problemas

Orientación do traballo. Materiais metodolóxicos e bibliografía. Resolución de problemas

Axuda e resolución de problemas

Achegas da profesora

Axuda á preparación e resolución de problemas en titorías

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Resumo Comprensión, síntese, valoración dos textos. Expresión escrita 10
Sesión maxistral Asistencia ás aulas 5
Traballos tutelados Valoración de contidos, achegas innovadoras, sentido crítico e argumentación e expresión escrita 30
Proba de ensaio Valoración de contidos, capacidade de argumentación, emprego da terminoloxía e expresión escrita 45
Presentación oral Valoración dos contidos, espírito crítico, propostas innovadoras e expresión oral 10
 
Observacións avaliación

Para a avaliación continua é preciso realizar nos tempos indicados todas
as actividades propostas. Os/as alumnos/as que non o fixeran, serán
avaliados/as no exame oficial, de contidos teóricos e prácticos


Fontes de información
Bibliografía básica
  1. Boletín de la Asociación Andaluza de Bibliotecarios. Málaga : Asociación Andaluza de Bibliotecarios, 1984-
  2. Boletín de ANABAD. Madrid : Asociación Nacional de Archiveros, Bibliotecarios, Museólogos y Documentalistas, 1950-
  3. Carrión Gutiez, Manuel: Manual de bibliotecas. 2ª ed., 3ª reimp. Salamanca : Fundación Germán Sánchez Ruipérez, 2001
  4. Cuevas, Aurora,  Elmira Simeão, Elmira, coords.: Alfabetización informacional e inclusión digital : hacia un modelo de infoinclusión social. Gijón : Trea, 2011
  5. Drake, Miriam A., ed.: Encyclopedia of library and information science. 2nd. ed. New York : Marcel Dekker, [2003-2005]
  6. Fernández y Fernández-Cuesta, Paz: Bibliotecas y personas : hacia un nuevo enfoque en biblioteconomía. Gijón : Trea, 2005  
  7. García Martínez, Ana Teresa: Sistemas bibliotecarios : análisis conceptual y estructural. Oviedo : Trea, D.L. 2006
  8. Gimeno Perelló, Javier, López López, Pedro,Morillo Calero, Mª Jesús, coords.: De volcanes llena : biblioteca y compromiso social. Gijón : Trea, D.L. 2007
  9. López Gómez, Pedro, Santos Paz, José Carlos: Guía para bibliotecas escolares. A Coruña : Universidade da Coruña, 2009
  10. López López, Pedro, Gimeno Perelló,Javier, coordinadores: Información, conocimiento y bibliotecas en el marco de la globalización neoliberal. Gijón: Trea, D.L. 2005
  11. Lozano Díaz, Roser: La biblioteca pública del siglo XXI : atendiendo clientes, movilizando personas. Gijón : Trea, D.L. 2006
  12. Magán Wals, José Antonio, coordinador: Tratado básico de biblioteconomía. 4ª ed. rev. y act. Madrid : Universidad Complutense, 2002
  13. Magán Wals, José Antonio, coordinador: Temas de biblioteconomía universitaria y general. Madrid : Editorial Complutense, [2002]
  14. Martínez de Sousa, José: Diccionario de bibliología y ciencias afines. 3ª ed. corr. y notablemente aum. Gijón (Asturias) : Trea, [2004]
  15. Mouren, Rapjaële et Peignet , Dominique: Le Métier de bibliothécaire. 10è ed. [S.l.]: Editions du Cercle de la Librairie, cop. 2003
  16. Orera Orera, Luisa, ed.: Manual de Biblioteconomía.3ª reimp. Madrid : Síntesis, 2002
  17. Orera Orera, Luisa, ed.: La biblioteca universitaria análisis en su entorno híbrido. Madrid : Síntesis, [2005].
  18. Pérez Pulido, Margarita, Herrera Morillas, José Luis: Teoría y nuevos escenarios de la biblioteconomía. 2ª ed. aum. Buenos Aires : Alfagrama, 2006
  19. Stueart, Robert D.: International librarianship : a basic guide to global knowledge Access. Lanham (Maryland) : Scarecrow, 2007
Bibliografía complementaria

Proporcionarase con cada tema


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Planificación e Xestión de Unidades de Información/710G02021
Xestión da Colección/710G02027

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Xestión de Empresas e Institucións Culturais/710G02008

Observacións



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías