Competencias do título |
Código
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Competencias da titulación
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A1 |
Conocimiento de la naturaleza de la informacion y de los documentos, de sus diversos modos de producción y de su ciclo de gestión, de los aspectos legales y éticos de su uso y transferencia, y de las fuentes principales de información en cualquier soporte, y a lo largo del tiempo. |
A3 |
Conocimiento, comprensión y aplicación de los principios teóricos y metodológicos, y de las ténicas y normativas para la creación y autenticación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión e intercambiio, y evaluación de la información y de los recursos informativos. |
A5 |
Conocimiento y aplicación de las tecnologías de la información que se emplea en las unidades y servicios de información y en los procesos y transferencia de la información. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo. |
B4 |
Trabajar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Trabajar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadando y como profesional. |
B7 |
Comunicarse de manera efectiva en un entorno de trabajo. |
B8 |
Capacidad de análisis y de síntesis aplicada a la gestión y organización de la información. |
B9 |
Capacidad de gestión de la información relevante. |
B11 |
Habilidades en el uso de software genérico. |
B13 |
Capacidad de organización y planificación del trabajo propio. |
B14 |
Capacidad de integración en equipos multidisciplinares. |
B16 |
Capacidad para la adaptación a cambios en el entorno. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C3 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. |
C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponibles para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
C7 |
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desenvolvimiento tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer a tipoloxía e características dos materiais especiais e o interese informativo, documental e patrimonial dos mesmos. |
A1
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B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B13 B14
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C3 C6 C7 C8
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Coñecer os principios teóricos e metodolóxicos da descrición bibliográfica e da elaboración de rexistros catalográficos dos documentos especiais. |
A3
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B1 B3 B4 B8 B9 B13 B16
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C1 C3 C7 C8
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Aprender os principios operativos da catalogación descritiva dos distintos tipos de materiais especiais |
A3
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B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B11
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C1 C3 C7 C8
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Adquirir habilidades para recuperar, tratar e interpretar rexistros bibliográficos de materiais especiais nas principais fontes de información de materiais especiais |
A1 A3 A5
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B5 B7
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C1 C3 C6 C8
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
Módulo 1. Os materiais especiais |
Tema 1. Concepto e clases.
Tema 2. Os materiais especiais nas bibliotecas
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Módulo 2. Os fondos patrimoniais |
Tema 3. Concepto, lexislación e fontes para a catalogación
Tema 4. Catalogación de manuscritos, incunables e fondo antigo.
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Módulo 3. O material cartográfico |
Tema 5. Tipoloxía e fontes para a catalogación do material cartográfico
Tema 6. Catalogación de mapas
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Módulo 4. Gravacións sonoras |
Tema 7. Tipoloxía do material e catalogación |
Módulo 5. Materiais gráficos |
Tema 8. Tipoloxía do material e catalogación |
Módulo 6. Materiais audiovisuais |
Tema 9. Tipoloxía do material e catalogación de películas e videogravacións |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
0 |
10 |
10 |
Prácticas a través de TIC |
10 |
21 |
31 |
Proba obxectiva |
2 |
20 |
22 |
Sesión maxistral |
20 |
20 |
40 |
Obradoiro |
20 |
10 |
30 |
Seminario |
3 |
0 |
3 |
Resumo |
0 |
10 |
10 |
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Atención personalizada |
4 |
0 |
4 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Estudo de textos e documentación para profundizar nos contidos da materia |
Prácticas a través de TIC |
Recuperación de información e rexistros bibliográficos de materiais especiais en fontes automatizadas. Codificación de rexistros en formato MARC |
Proba obxectiva |
Proba teórico-práctica na que se valora a aprendizaxe dos estudantes |
Sesión maxistral |
Desenvolvemento dos contidos da materia por parte da profesora con apoio das TIC. Resolución de dúbidas e ampliacións requiridas polos estudantes |
Obradoiro |
Desenvolvemento de prácticas de catalogación descritiva de materiais especiais. |
Seminario |
Desenvolvemento de contidos do temario, despois de ser traballados colaborativamente polos estudantes. Os contidos serán presentados en forma escrita e oral, e os estudantes responderán ás consultas dos compañeiros e profesora. |
Resumo |
Síntese escrita das lecturas e comentarios ás mesmas |
Atención personalizada |
Metodoloxías
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Sesión maxistral |
Obradoiro |
Seminario |
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Descrición |
Asistencia ós estudantes para resolver problemas teóricos e prácticos
Axuda cos problemas prácticos de catalogación
Axuda ó desenvolvemento da actividade |
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Avaliación |
Metodoloxías
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Descrición
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Cualificación
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Prácticas a través de TIC |
Valorarase a capacidade de identificar materiais especiais e os seus rexistros, fontes de información empregadas e interpretación de normas e formatos |
10 |
Proba obxectiva |
Valora a aprendizaxe dos estudantes dos contidos teóricos e prácticos |
40 |
Sesión maxistral |
Valorarase a asistencia ás aulas, e a capacidade de formular e debater cuestións pertinentes ós contidos abordados. |
5 |
Obradoiro |
Avalía o avance dos estudantes na aplicación de regras e formatos de catalogación |
20 |
Seminario |
Valora os contidos desenvoltos polos estudantes, a presentación oral e escrita e a participación dos mesmos nas consultas e debates. |
20 |
Resumo |
Valora a comprensión e capacidade de síntese dos textos propostos, así como a creatividade e interrelación con outros coñecementos nos comentarios dos mesmos |
5 |
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Observacións avaliación |
Os estudantes que non realicen todas as actividades sinaladas realizaran un exame teórico- práctico sobre os contidos da materia
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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Rodrigo Echalecu, Ana Mª (2006). Curso de catalogación de materiales especiales en formato ISBD e IBERMARC: grabaciones sonoras, vidograbaciones, recursos electrónicos en soporte óptico. Madrid : Estudio de Técnicas Documentales
Valle Gastaminza, Félix del (1999). Documentación fotográfica. Madrid: Síntesis
(2001). Formato IBERMARC para registros bibliográficos, 6ª ed.,. Madrid: Biblioteca Nacional
(2004). Formato IBERMARC para registros de fondos y localizaciones . Madrid: Biblioteca Nacional
Federación Internacional de Asociaciones de Bibliotecarios y Bibliotecas Sección de Catalogación Com (2007). International Standard Bibliographic Description . München : Saur
Díez Carrera, Carmen (2005). La catalogación de los materiales especiales. Gijón: TREA
Martín Abad, Julián; Becedas González, Margarita; Lilao Franca, Óscar (2008). La descripción de impresos antiguos: análisis y aplicación de la ISBD(A). Madrid: Arco
Jiménez Pelayo,Jesús, ed. (2001). La documentación cartográfica: tratamiento, gestión y uso. Huelva : Universidad
Martín Abad, Julián (2004). Los libros impresos antiguos. Valladolid : Universidad de Valladolid
Díez Carrera, Carmen (1998). Los materiales especiales en las Bibliotecas. Gijón:TREA
García Albella, Fernando (1993). Materiales bibliográficos especiales. Gijón: TREA
Fothergill, Richard; Butchart, Ian (1992). Materiales no librarios en las bibliotecas: guía práctica. Madrid: Fundación Germán Sánchez Ruipérez
(2007). Reglas de catalogación . [Madrid] : Subdirección General de Coordinación Bibliotecaria
Joint Steering Committee for Revision of AACR, American Library Association(ed.) (2004). Reglas de catalogación angloamericanas . Bogotá, D.C. : Rojas Eberhard |
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Bibliografía complementaria
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Proporcionarase bibliografía específica con cada tema |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Catalogación Formal de Documentos Electrónicos/710G02022 |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
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Materias que continúan o temario |
Análise Documental/710G02013 | Bibliografía e Fontes de Información/710G02014 |
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