Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Aspectos Xurídicos de Acceso á Información Código 710G02020
Titulación
Grao en Información e Documentación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Dereito Público Especial
Coordinación
Santos Pita, Manuela del Pilar
Correo electrónico
m.p.santos@udc.es
Profesorado
Santos Pita, Manuela del Pilar
Correo electrónico
m.p.santos@udc.es
Web
Descrición xeral A materia trata de dar a coñecer os aspectos eminentemente xurídicos do acceso á información. Se pretende que o alumno adquira uns coñecementos que van ser necesarios para o desenvolvemento profesional e para elo é fundamental que se familiarice coas terminoloxía xurídica ca que ata o momento por regra xeral non tiveron relación.

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
A1
A6
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B13
B14
B15
B16
C4
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. EL ORDENAMIENTO JURÍDICO




TEMA 2 EL ACTO ADMINISTRATIVO Y PROCEDIMIENTO ADMINISTRATIVO



TEMA 3 LA DOCUMENTACIÓN



TEMA 4 TRANSPARENCIA Y DERECHO DE ACCESO A DOCUMENTOS, ARCHIVOS Y REGISTROS PÚBLICOS


TEMA 5 LA PROTECCIÓN DE DATOS DE CARÁCTER PERSONAL EN LA GESTIENTACIÓN E INFORMACIÓN







TEMA 1

1. La Constitución Espeñola de 1978. Las bases constitucionales de la información y la documentación. Los Derechos fundamentales
2. La fuentes del Derecho comunitario.
3. Las fuentes del Derecho estatal:
3.1. Las leyes
3.2. La legislación delegada: Decreto-Ley y Decreto Legislativo
3.3. Los reglamentos

TEMA 2

1. Los actos administrativos
2. Clasificación de actividad administrativa
3. El control de la actividad administrativa
4. Procedimiento administrativo

TEMA 3

1. El concepto de documentación
2. La producción documental y el régimen jurídico de las obligaciones de conservación:
2.1. El ingreso documental: los registros públicos administrativos.
2.2. La conservación de los documentos y expedientes públicos: documentos y expedientes vivos (archivos de oficina), documentos y expedientes semiactivos (archivos intermedios) y expedientes y documentos inactivos (archivos históricos).
2.3. La lengua de los documentos: régimen jurídico, con especial referencia a la Comunidad Autónoma gallega.
2.4. Las especialidades de la gestión local de los documentos y expedientes.
2.5. La conservación de los documentos y expedientes privados: asociaciones, empresas y particulares: el artículo 49 y 52 LPHE.


TEMA 4

1. El Derecho a la información administrativa.
2. El Derecho de acceso común: articulo 57 de la LPHE y el artículo 37 de la LRAP.
3. El Derecho de acceso cualificado
4. Los regímenes especiales: derecho de acceso en el ámbito local, en el ámbito ambiental e en el ámbito de las institucións europeas.


TEMA 5

1. La evolución de la protección de los datos de carácter personal: del artículo 18.4 CE a la Ley 15/1999.
2. El ámbito de los datos protegidos
3. Los datos sometidos a regímenes especiales.
4. Los derechos de los ciudadanos: acceso, rectificación, impugnación y cancelación.
5. Niveles de seguridad en el almacenamiento de datos.
6. El papel regulador de la Agencia de Protección de Datos.









Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais 2 1 3
Lecturas 0 20 20
Sesión maxistral 20 40 60
Traballos tutelados 3 6 9
Proba obxectiva 2 30 32
Prácticas a través de TIC 2 4 6
 
Atención personalizada 20 0 20
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais As primeiras sesións presenciais tratarán principalmente de famiñliarizar o alñumno o léxico xurídico
Lecturas lectura de textos xurídicos de diversa índole escollidos polos aalumnos entre os sinalados pola profesora
Sesión maxistral Exposición nas clases presenciais dos elementos máis importantes recollidos no temario e nos que as explicacións son necesarias para aclaración de dúbidas e matices
Traballos tutelados Os alumnos contarán coa colaboración da profesora no desenvolvemento dos traballos, todos eles de carácter eminentemente xurídico, no que a aproximación á realidade xoga un papel fundamental
Proba obxectiva Exame o final do cuadrimestre para valorar os coñecementos globais da materia polos alumnos. .Consistirá unha pregunta a desenvolver e unha serie de cuestions curtas sobre os contidos tratados
Prácticas a través de TIC Trátase de aprender a utilizar as bases de datos de carácter xurídico a fin de resolver eminentemente problemas de carácter práctico

Atención personalizada
Metodoloxías
Lecturas
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Actividades iniciais
Prácticas a través de TIC
Descrición
Lecturas: Entre profesor e alumno escollerán as lecturas máis recomendables e acertadas de cara aá obtención dos obxetivos.
Sesión maxistral: A asistencia as sesión maxistrais é fundamental e nelas o profesor tratará de aclarar conceptos e contstar aquelas dúbidas que cada un dos alumnos presente.
Traballos tutelados: Farase un seguimento a cada alumno do traballo, dende o tema a escoller, así como os contidos e o seu desenvolvemento
Actividades iniciais: Nos primeiros días tentarase que os alumnos aprendan un vocabulario xuirídico básico para o posterior seguiemnto da materia, no que a resolución de as dúbidas de cada alumno é fundamental
Prácticas a través de TIC: Os alumnos deberán aprender a manexar as bases de datos xurídicas para a posterior resolución de casos

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba obxectiva Contestación a cuestións relacionadas cos temas impartidos. O alumno escollerá entre a proba escrita e a proba oral. Tanto nunha como noutra haberá de responder a preguntas curtas e unha máis larga sobre un tema en xeral 30
Lecturas Os alumnos deberán entregar un resumo das lecturas feitas 10
Sesión maxistral A asistencia as sesión maxistrais é fundamental para o proceso de aprendizaxe 30
Traballos tutelados Valorarase a claridad de ideas na exposición dos traballos, a metodoloxía utilizada , e a definción tanto de obxetivo como de conclusións 10
Actividades iniciais Os alumnos deberán contestar nas clases as preguntas que a profesora faga sobre o léxico xurídico fundamental para o aprendizaxe da materia 10
Prácticas a través de TIC A utilización das TIC para a elaboración dos traballos tutelados é fundamental para a súa exposición e presentación 10
 
Observacións avaliación

A asistencia ás clases tanto expositivas como interactivas  é fundamental para o entendemento e a aprendizaxe da materia, pero nesa asistencia inclúese a participación nas clases contestando as preguntas formuladas pola profesora, os resumos das lecturas feitas e tanto nestes coma nos traballos tutelados é fundamental a claridade de ideas na exposición dos traballos e das lecturas e o entendemento dos seus contidos.


Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías