Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Xestión da Colección Código 710G02027
Titulación
Grao en Información e Documentación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Galego
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Varela Orol, Concepción
Correo electrónico
concepcion.varela@udc.es
Profesorado
Varela Orol, Concepción
Correo electrónico
concepcion.varela@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo desta materia é desenvolver os conceptos fundamentais da planificación e desenvolvemento das coleccións nas unidades de información, así como das técnicas existentes para la preparación de plans de desenvolvemento e técnicas de adquisición dos distintos tipos de recursos informativos e do acceso ós mesmos.

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Coñecer e comprender os conceptos da xestión de coleccións, e as súas implicacións sociais, éticas e tecnolóxicas A1
A2
A4
A5
A6
A9
B3
B4
B5
B6
B8
B9
B13
B14
B16
C4
C5
C6
C8
Adquirir habilidades para traballar en planificación, formación e avaliación de coleccións A2
A3
A5
A9
B1
B2
B3
B5
B8
B9
B14
B15
B16
C4
C6
C8
Coñecer, aprender e aplicar a implicación das tecnoloxías nas coleccións A2
A4
A6
A8
B2
B3
B6
B8
B9
B14
B17
C5
C8
Coñecer e adquirir habilidades sobre a importancia dos provedores, os profesionais, os usuarios e os cidadans na xestión de coleccións e os seus procesos. A2
A4
A6
A8
B1
B2
B3
B9
B14
B17
C4
C5
C6
C7

Contidos
Temas Subtemas
Módulo 1.Xestión de coleccións: marcos conceptuais, sociais e tecnolóxicos

Módulo 2. Desenvolvemento das coleccións

Módulo 3. Mantemento das coleccións

Módulo 4.Coleccións electrónicas

Módulo 5. Coleccións patrimoniais


M. 1. Tema 1. Xestión de coleccións: marcos conceptuais, sociais e tecnolóxicos

M. 2. Tema 2.Planificación e Programa
M. 2. Tema 3. A selección
M. 2. Tema 4. A adquisición e xestión de provedores

M.3. Tema 5. A avaliación de coleccións
M. 3.Tema 6. Cambios de soporte
M.3. Tema 7. O expurgo

M. 4. Tema 8. Xestión de e-libros, revistas electrónicas e repositorios

M. 5. Tema 9. Xestión de coleccións patrimoniais

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Discusión dirixida 6 0 6
Lecturas 0 5 5
Estudo de casos 10 10 20
Traballos tutelados 1 25 26
Sesión maxistral 21 21 42
Presentación oral 10 5 15
Resumo 0 5 5
Prácticas a través de TIC 10 5 15
Proba mixta 2 10 12
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Discusión dirixida Debate na aula sobre cuestións propostas polo alumnado ou a profesora
Lecturas Proporciónanse textos de lectura obrigada que complementan as sesións maxistrais
Estudo de casos Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados
Traballos tutelados Realización en grupo dun traballo proposto pola profesora
Sesión maxistral Exposición nas aulas dos contidos teóricos da materia. Resolución de problemas do alumnado
Presentación oral Presentación nas aulas de traballos tutelados, estudos de caso e prácticas coas TIC
Resumo Exposición comentada dos contidos das lecturas
Prácticas a través de TIC Análise de políticas de xestión de coleccións en distintas unidades de información
Proba mixta Realización dunha proba de contidos teóricos e/ou prácticos

Atención personalizada
Metodoloxías
Discusión dirixida
Estudo de casos
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Presentación oral
Descrición
Resolución de problemas que podan presentarse nas distintas metodoloxías

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Estudo de casos Valórase a capacidade de análise e resolución dos casos, a estrutura e exposición oral do mesmo. 10
Traballos tutelados Valoránse a estrutura, contidos e achegas innovadoras, así como a expresión escrita e pertinencia e redacción da bibliografía proporcionada 20
Presentación oral Valóranse a capacidade de comunicación e resposta ós problemas presentados 5
Proba mixta Valóranse a comprensión, estructuración e exposición dos contidos da materia e a expresión escrita dos mesmos 50
Resumo Valoránse a capacidade de síntese e análise crítico do texto, así como a interrelación con outros contidos da titulación e a expresión escrita 5
Prácticas a través de TIC Valóranse a capacidade de recuperar, analizar e comparar información de recursos electrónicos relacionados cos módulos da materia 10
 
Observacións avaliación

Os/as alumnos/as que non realicen a avaliación continua serán avaliados no exame oficial con contidos teóricos e prácticos


Fontes de información
Bibliografía básica Johnson, P. (2004). Fundamentals of collection development & management.
Agee, Jim (2007). Acquisitions to global: An Introduction to Library Collection Management in the 21st Century. . Oxford
(2013). Bibliotecas y patrimonio : colección de normas y recomendaciones sobre el acceso, tratamiento y uso de las colecciones de fondo histórico en las bibliotecas españolas. Madrid
Gregory, V. L. (2011). Collection development and management for 21st Century Library Collections. New York, etc.
García gómez, F.J. (2006). Desarrollo y gestión de la colección local en la biblioteca pública. Buenos Aires
Alabaster, Carol (2002). Developing an outstanding Core Collection: A guide for libraries. Chicago
Gaudet, F., Lieber, C. (2000). El expurgo en la biblioteca.. Madrid
IFLA (). IFLA Principles for Library eLending.
Fuentes Romero, J. (2010). La colección de materiales en las bibliotecas. Madrid
Mouren, R., dir. (2007). Manuel du patrimoine en bibliothèque . Paris
Grupo Selección cooperativa (s.a.). Pautas para establecer una política de colecciones en una biblioteca pública.
Alonso Arévalo, J. (2013). Plataformas de préstamos de libros digitales en las bibliotecas públicas.
Universitat de Barcelona. Facultat de Biblioteconomia i Documentaciò (). PolDoc Hispanic.

Agee, Jim: Acquisitions to global: An Introduction to Library Collection Management in the 21st Century. Oxford: Chandos Publishing, 2007.

American Library Association. Collection development Committee: Guidelines for Collection Development, ed. David L. Perkins. Chicago : ALA, 1979.

American Library Association. Reference and Adult Services Division: Collection Evaluation Techniques : A short, selective, practical, current, annotated bibliography 1980-1990. Chicago: ALA, 1991.

Bluh, Pamela, Hepfer, Cindy: Managing electronic resources: contemporary problems and emerging issues. Chicago: American Library Association, 2006.

Dahl, Mark, Banerjee, Kyle, Spalti, Michael: Digital Libraries: integrating content and systems. Oxford: Chandos, 2006.

Gaudet, Françoise, Lieber, Claudine:: El expurgo en la biblioteca. Madrid: ANABAD, 2000.

International Federation of Library Associations and Institutions: Position paper on copyright in the electronic environment. Dispoñible en http://ifla.inist.fr/V/ebpb/copy.htm. [consulta 19/01/2007]

Johnson, Peggy: Fundamentals of Collection Development and Management. Chicago: American Library Association, 2004.



Bibliografía complementaria

A bibliografía complementaria proporcionarase con cada un dos temas


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Biblioteconomía/710G02012
Planificación e Xestión de Unidades de Información/710G02021

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías