Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
1. Coñecemento da natureza da información e dos documentos e principais fontes de información no campo da ciencia e a Tecnoloxía. |
A1 A4 A5 A6 A8 A9
|
B1 B2 B5 B14 B15
|
C3 C4 C6 C7 C8
|
2. Coñecer as metodoloxías de análise e avaliación das fontes de información en ciencia e Tecnoloxía |
A3 A4 A5 A8
|
B1 B2 B3 B9 B15 B16
|
C3 C4 C6 C8
|
3. Coñecer a realidade nacional e internacional nos procesos de produción, transferencia e uso da información científica e tecnolóxica |
A1 A4 A6
|
B1 B2 B3 B9
|
C4 C6
|
4. Utilizar axeitadamente as diferentes ferramentas de busca de información. |
A5 A8 A9
|
B1 B2 B3 B4 B5 B9 B11 B12 B13 B16
|
C3 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Módulo 1. Información e Documentación en Ciencia e Tecnoloxía |
Tema 1. A comunicación científica e tecnolóxica: difusión, transferencia e divulgación
Tema 2. E-ciencia: Concepto. Ferramentas na rede
Tema 3. A información no ámbito empresarial: a vixiancia tecnolóxica
Tema 4. Medición das actividades en Ciencia e Tecnoloxía. Os Observatorios de Ciencia e Tecnoloxía.
|
Módulo 2. Concepto, Tipoloxía e Fontes de revistas científicas
|
Tema 5. As revistas científicas: función, normalización, modelo de publicación
Tema 6. As revistas científicas electrónicas
Tema 7. As revistas científicas en acceso aberto
Tema 8. As revistas científicas: fontes de información
|
Módulo 3. Concepto, Tipoloxía e Fontes da Literatura gris |
Tema 9. Concepto e tipoloxía
Tema 10. Patentes e normas
Tema 11. Teses de doutoramento
Tema 12. Congresos, informes técnicos e Libros blancos
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas a través de TIC |
20 |
10 |
30 |
Glosario |
0 |
24 |
24 |
Proba de resposta breve |
6 |
18 |
24 |
Traballos tutelados |
3 |
22 |
25 |
Sesión maxistral |
22 |
22 |
44 |
|
Atención personalizada |
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas a través de TIC |
Identificación e selección de fontes de información. Busca e recuperación de información. Avaliación de fontes de información. |
Glosario |
Elaboración e fixación do vocabulario fundamental da materia |
Proba de resposta breve |
Test dos contidos teóricos dos diferentes módulos da materia |
Traballos tutelados |
Estará orientado a aplicación dos conceptos e técnicas da materia de forma autónoma por parte do alumnado, contando sempre coa atención personalizada e seguimento da docente. O traballo será individual e se elaborará de acordo coas pautas formais e de contido proporcionadas. |
Sesión maxistral |
Exposición de contidos teóricos, visualización de exemplos e resolución de dúbidas por parte da profesora. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Prácticas a través de TIC |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Resolver dúbidas, ampliar plantexamentos e suxerir actividades
Resolución de dúbidas sobre a metodoloxía de elaboración do traballo proposto.
Aclaracións relativas a conceptos, procesos e exemplos.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
Computará a adecuación as pautas marcadas (contido e presentación), a aplicación dos coñecementos adquiridos, a coherencia entre a proposta e o seu desenrolo, as iniciativas, a resolución de problemas, fontes e bibliografía utilizada, entrega do traballo no prazo establecido. Tamén computará a presentación oral. |
20 |
Glosario |
Elaboración do vocabulario fundamental da materia no Campus Virtual |
20 |
Prácticas a través de TIC |
Emprego de repertorios e fontes de información en Ciencia e Tecnoloxía |
30 |
Sesión maxistral |
Presenza, participación e achegas de interese por parte dos estudantes |
10 |
Proba de resposta breve |
Test dos contidos dos diferentes módulos |
20 |
|
Observacións avaliación |
Precísase entregar todas as prácticas, traballo tutelado, glosario e realizar todas as probas de resposta breve para a avaliación continua. Os estudantes que non realizaran todas estas actividades realizarán un exame final de contidos teóricos e prácticos.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
ABADAL FALGUERAS, Ernest; CODINA BONILLA, Lluís. Bases de datos documentales: características, funciones y métodos. Madrid: Síntesis, 2005.
ARÉVALO, Julio Alonso; SUBIRATS COLL, Imma; MARTÍNEZ CONDE, Mª Luisa. Informe Apei sobre acceso abierto [en línea]. Gijón: Asociación profesional de especialistas en información, 2008.
Disponible en: http://libros.metabiblioteca.org/bitstream/001/189/8/978-84-691-7725-9.pdf
BAIGET, Tomás; TORRES-SALINAS, Daniel. Informe Apei sobre publicación en revistas científicas [en línea]. Gijón: Asociación profesional de especialistas en información, 2013. Disponible en: http://www.udg.edu/Portals/160/docs/centre_redaccio/Informe_APEI_Baiget.pdf
CALLON, Michel; COURTIAl, Jean Pierre; PENAN, Hervé. Cienciometría, la medición de la actividad científica: de la bibliometría a la vigilancia tecnológica. Gijón: Trea, 1995
CARRIZO, Gloria; IRURETA-GOYENA, Pilar; LOPEZ DE QUINTANA, Eugenio. Manual de fuentes de información. 2ª ed. Madrid: CEGAL, 2000.
CHAIN NAVARRO, Celia. Introducción a la gestión y recursos de información en ciencia y tecnología. Murcia: Universidad, 1995.
CODINA BONILLA, Lluís. “Evaluación de recursos digitales en línea: conceptos, indicadores y métodos”. Revista española de documentación científica, v. 23, n. 1, 2000, pp. 9-44.
CODINA BONILLA, Lluís. Análisis y métodos en Ciencias de la Información. http://www.lluiscodina.com/
CORDÓN GARCÍA, José Antonio; LÓPEZ LUCAS, Jesús; VAQUERO PULIDO, José Raúl. Manual de investigación bibliográfica y documental: teoría y práctica. Madrid: Pirámide, 2001.
CORDON GARCÍA, José Antonio et al. Las nuevas fuentes de información: información y búsqueda documental en el contexto de la web 2.0. Madrid: Pirámide, 2010.
MALDONADO, Ángeles; RODRÍGUEZ YUNTA, Luís (coord.) (2006). La información especializada en Internet. 2ª ed. corr. y aum. Madrid: Consejo Superior de Investigaciones Científicas.
MARTÍNEZ MÉNDEZ, Francisco Javier; LÓPEZ CARREÑO, Rosana. "El sinsentido de hablar de literatura gris en la época 2.0", El profesional de la información, 20, 6 (2011), 621-626
MATOS-CARDOSO, Mª Manuela Tavares. "El peer review de las revistas científicas en Humanidades y Ciencias Sociales: políticas y prácticas editoriales declaradas", Revista Española de Documentación Científica, 34, 2 (2011), 141-164.
VILLARROYA, Anna, CLAUDIO-GONZÁLEZ, Melba; ABADAL, Ernest, MELERO, Remedios. "Modelos de negocio de las editoriales de revistas científicas: implicaciones para el acceso abierto", El profesional de la información, 21, 2 (2012), 129-135.
|
Bibliografía complementaria
|
|
Publicacións periódicas
Anales de Documentación. http://revistas.um.es/analesdoc/index
BiD. http://www.ub.es/biblio/bid/
Boletín de la ANABAD
Ítem
El Profesional de la Información
Revista española de documentación científica
Revista general de información y documentación
Proporcionarase nas clases bibliografía específica para cada un dos temas e módulos.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Fundamentos de Teoría e Xestión da Información/710G02005 | Bibliografía e Fontes de Información/710G02014 | Fontes de Información Especializadas/710G02024 |
|
|