Competencias do título |
Código
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Competencias da titulación
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A1 |
Conocimiento de la naturaleza de la informacion y de los documentos, de sus diversos modos de producción y de su ciclo de gestión, de los aspectos legales y éticos de su uso y transferencia, y de las fuentes principales de información en cualquier soporte, y a lo largo del tiempo. |
A3 |
Conocimiento, comprensión y aplicación de los principios teóricos y metodológicos, y de las ténicas y normativas para la creación y autenticación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión e intercambiio, y evaluación de la información y de los recursos informativos. |
A5 |
Conocimiento y aplicación de las tecnologías de la información que se emplea en las unidades y servicios de información y en los procesos y transferencia de la información. |
A9 |
Habilidades en la obtención, tratamiento e interpretación de datos sobre unidades y servicios de información, de los procesos de producción, transferencia y uso de la información y de la actividad científica. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B4 |
Trabajar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Trabajar de forma colaborativa. |
B8 |
Capacidad de análisis y de síntesis aplicada a la gestión y organización de la información. |
B9 |
Capacidad de gestión de la información relevante. |
B17 |
Capacidad de dirección y liderazgo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C2 |
Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero. |
C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponibles para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer e comprender a terminoloxía da materia.
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A1
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C1 C2
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Coñecer e identificar os factores de deterioro dos soportes documentais.
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A1 A3
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Determiñar o estado de conservación dos documentos.
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A1 A3
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B2
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Planificar as condicións que garanten a integridade dos documentos.
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A3 A9
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B2 B8
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Coñecer e seleccionar os sistemas idóneos de instalación, almacenamento e reprodución documental.
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A3 A5
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B2 B4 B5 B8 B9 B17
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C1 C6
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Introdución á prevención e conservación documental. |
1.1. Marcos conceptuais da prevención e conservación documental.
1.2. Factores de deterioración dos soportes documentais. |
Tema 2. Planificación da prevención e conservación de coleccións.
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2.1. Análise e planificación estratéxica da prevención e conservación de coleccións.
2.2. Edificios: planificación para á prevención e conservación de coleccións.
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Tema 3. Xestión da prevención e conservación documental. |
3.1. Técnicas de manipulación das coleccións: reprodución e exposicións.
3.2. A xestión de desastres.
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Tema 4. Prevención e conservación de coleccións especiais. |
4.1. Coleccións patrimoniais.
4.2. Recursos dixitais.
4.3. Plans e programas de cooperación nacional e internacional.
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Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
10 |
15 |
25 |
Glosario |
1 |
15 |
16 |
Lecturas |
3 |
12 |
15 |
Prácticas a través de TIC |
3 |
7 |
10 |
Sesión maxistral |
23 |
7 |
30 |
Traballos tutelados |
2 |
50 |
52 |
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Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Análise e resolución de situacións-problemas vinculados á prevención e conservación documental cos que o alumno se pode atopar no desenvolvemento da súa actividade profesional. |
Glosario |
Elaboración e fixación do vocabulario fundamental da materia
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Lecturas |
Inclúese baixo este epígrafe o resumo e comentario de lecturas, vídeos, conferencias, etc. Trátase de actividades que permiten profundar nos contidos traballados.
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Prácticas a través de TIC |
Actividades de carácter práctico que permiten ao alumnado aprender de forma efectiva a teoría dun ámbito de coñecemento. Realizaranse procuras bibliográficas, procuras de información e consultas a diferentes recursos accesibles a través de Internet.
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Sesión maxistral |
Desenvolvemento expositivo dos contidos esenciais correspondentes aos temas en que se divide o programa. Visualización de exemplos e modelos. Resposta a dúbidas e preguntas.
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Traballos tutelados |
Estará orientado a aplicación dos conceptos e técnicas da materia de forma autónoma por parte do alumnado, contando sempre coa atención personalizada e seguimento da docente. O traballo será individual e se elaborará de acordo coas pautas formais e de contido proporcionadas pola profesora.
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Atención personalizada |
Metodoloxías
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Traballos tutelados |
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Descrición |
Este tipo de atención terá especial peso nos traballos tutelados, para os cales a docente irá marcando as pautas a seguir en cada caso, podendo propor as variacións ou modificacións necesarias.
Con carácter xeral, e en todas as metodoloxías aplicadas, utilizaranse as tutorías presenciais, o correo electrónico e a plataforma informática da UDC.
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Avaliación |
Metodoloxías
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Descrición
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Cualificación
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Estudo de casos |
Valoración da resolución, claridade expositiva e presentación dos casos.
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20 |
Glosario |
Terase en conta o número de entradas e as fontes utilizadas para a súa elaboración.
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10 |
Lecturas |
Avaliarase a entrega na data establecida, síntese e reflexión persoal do asunto tratado.
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10 |
Prácticas a través de TIC |
Avaliaranse as prácticas de acordo coa asistencia e a execución das prácticas sinaladas.
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5 |
Sesión maxistral |
Terase en conta a participación e as achegas de interese por parte dos estudantes.
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10 |
Traballos tutelados |
Computará a adecuación as pautas marcadas (contido e presentación), a aplicación dos coñecementos adquiridos, a coherencia entre a proposta e o seu desenrolo, as iniciativas, a resolución de problemas, fontes e bibliografía utilizada, entrega do traballo no prazo establecido. Tamén computará a presentación oral.
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45 |
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Observacións avaliación |
Precísase
entregar todos estudos de caso, glosario, lecturas, prácticas, traballo
tutelado, para a avaliación continua. Os estudantes que non realizaran todas
estas actividades realizarán un exame final de contidos teóricos e prácticos.
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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BELLO URGELLÈS, Carmen; BORRELL
CREHUET, Àngels. El patrimonio
bibliográfico y documental: claves para su conservación preventiva. Gijón:
Trea, 2002. PRIETO GUTIÉRREZ, J. José. Plan de seguridad en bibliotecas: la
protección del patrimonio documental. Gijón: Trea, 2013. TACÓN CLAVAÍN, Javier. La conservación en archivos y bibliotecas:
prevención y protección. Madrid: Ollero y Ramos, 2008 |
Bibliografía complementaria
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Proporcionarase
nas clases bibliografía específica para cada un dos temas. Revistas especializas Anales de Documentación. BiD. Boletín de la ANABAD. Pecia Complutense. El Profesional de la Información. Revista española de documentación científica. Revista general de
información y documentación. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Xestión de Empresas e Institucións Culturais/710G02008 | Planificación e Xestión de Unidades de Información/710G02021 | Xestión da Colección/710G02027 | Bibliotecas Dixitais/710G02036 |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
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Materias que continúan o temario |
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