Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Formar aos alumnos nos principios da investigación cuantitativa, no sentido dos métodos estatísticos. |
|
BI7
|
|
Conocer as técnicas estatísticas más habituais no ámbito do estudo. |
|
BI2 BI6 BI7
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. Análise exploratorio de datos |
1.1. Introdución a estatística
1.1.1 Resumen numérico de datos: Medidas características: medidas de posición, de dispersión e de forma.
1.1.2. Vectores estatísticos.
1.2. Regresión e correlación.
1.3. Representaciones gráficas.
|
II. Modelos de Regresión |
2.1. Modelo de regresión linear simple.
2.2. Elementos dun modelo de regresión.
2.2.1. O modelo linear.
2.2.2. Estimación dos parámetros por mínimos cadrados.
2.2.3. Propiedades dos estimadores.
2.2.4. Inferencia sobre os parámetros.
2.3. Validación dun modelo de regresión.
2.4. Herramientas informáticas para o estudio da regresión.
|
III. Diseño e Análise de Experimentos. |
3.1. Principios básicos do deseño de experimentos´.
3.2. Etapas na planificación dun experimento.
3.3. Diseños cunha fuente de variación. O modelo ANOVA.
3.4. Diseños con varios factores. Diseños factoriales.
3.5. Superficies de resposta.
3.6. Aplicaciones de diseños de experimentos a materiais complexos.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
10 |
13 |
23 |
Traballos tutelados |
5 |
20 |
25 |
Prácticas a través de TIC |
2 |
12 |
14 |
Proba obxectiva |
2 |
8 |
10 |
|
Atención personalizada |
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
A sesión maxistral é un método de ensino baseado na exposición teórica do profesor como un medio de transmisión de coñecementos básicos sobre o asunto. Esta é unha presentación oral complementada polo uso dos medios ea introdución de algunhas preguntas para os alumnos, a fin de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase principal tamén é coñecida como "conferencia" ou "método expositivo" ou "charla". Este último método é xeralmente reservado para un tipo especial de lección ensinada por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón o desenvolvemento orixinal e baseado no uso case exclusivo da palabra como medio de transmisión de información ao público. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía destinada a promover a aprendizaxe do alumno independente; baseada na suposición de estudantes a responsabilidade pola súa propia aprendizaxe baixo a tutela do profesor e escenarios variados (académicos e profesionais). É mencionado sobre todo para aprender "como facer as cousas." É unha opción baseada na suposición por estudantes de responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. O sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe dos alumnos independente e seguimento dese aprendizaxe por parte do profesor-titor. |
Prácticas a través de TIC |
Metodoloxía que permite que os alumnos aprendan de forma eficaz a través de actividades prácticas (análise de demostracións, simulacións, datos utilizando paquetes estatísticos, etc) a teoría dun campo do coñecemento, a través do uso da tecnoloxía da información e comunicación . As TIC son un excelente canle para soporte e procesamento de información e aplicación práctica do coñecemento, facilitando a aprendizaxe e desenvolvemento de competencias polos alumnos. |
Proba obxectiva |
Lecturas fundamentais sobre a materia con realización de recensións por parte do alumno. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Resolución de dúbidas, aclaracións, etc.
Análise e valoración crítica de literatura científica.
Axuda a seu plantexamento e seguimiento.
Seguimiento personalizado de cada unha das fases dos traballos de curso plantexados (individuales ou en grupo).
Acompañamiento do alumnado con explicacións. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
Explicación teórica de temas nucleares ou nociones básicas da materia. A asistencia por parte do alumnado a estas sesiones e obligatoria e computa na calificación final. |
20 |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover o aprendizaxe autónomo, e en grupo, dos estudantes; baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade polo seu propio aprendizaxe baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionales). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. |
20 |
Prácticas a través de TIC |
Incluida a presentación que los alumnos fan dos diferentes traballos tutelados. |
20 |
Proba obxectiva |
Examen dos conceptos tratados no curso. |
40 |
|
Observacións avaliación |
La presentación por parte del alumno de los trabajos de curso planteados en la asignatura deberá hacerse como máximo en la fecha oficial del examen de la asignatura para cada una de las convocatorias a las que se presente.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
http://www.r-project.org/ (). .
Peña, D. (2002). Regresión y diseño de experimentos. . Alianza Editoria
Gareth J., Witten, D., Hastie, T. and Tibshirani R. (2013). An Introduction to Statistical Learning. Springe
Vikneswaran (2005). An R companion to “Experimental Design”. URL http://CRAN.R-project.org/doc/contrib/Vikneswaran-ED-companion.pdf.
Draper, N.R. y Smith, H. (1998). Applied Regression Analysis.. Wiley. Greene, W.
Cao R., Franciso M, Naya S., Presedo M., Vázquez M., Vilar J.A. and Vilar J.M. (2001). Introducción a la Estadística y sus aplicaciones. . Editorial Pirámide
José Hernández Orallo, M.José Ramírez Quintana, Cèsar Ferri Ramírez. (2004). INTRODUCCIÓN A LA MINERÍA DE DATOS. Editorial Pearson.
Faraway, J.J. (2004). Linear models with R. . Chapman and Hall.
Venables, W.N. y Ripley, B.D. (2002). Modern applied statistics with S. . Springer
Ugarte L. Militino A. and Arnholt A. (2007). Probability and Statistics with R. CRC Press |
|
Bibliografía complementaria
|
Montgomery, D.C. (2009). Design and Analysis of Experiments. 7th Edition,. J. Wiley and Sons
Box, G.E.P., Hunter, W.G. y Hunter J.S. (2005). Statistics for Experimenters: Design, Innovation, and Discovery. 2nd. Edition, . Wiley, New York |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|