Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Proceso integral de construcción de buques Código 730496006
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Naval e Oceánica (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 4
Idioma
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Oceánica
Coordinación
Salamanca Gimenez, Antonio
Correo electrónico
antonio.salamanca@udc.es
Profesorado
Salamanca Gimenez, Antonio
Correo electrónico
antonio.salamanca@udc.es
Web http://www.udc.es/dep/inyo/asalamanca/index.html
Descrición xeral El contenido de esta asignatura directamente ligado con los objetivos finales a conseguir será el siguiente:

- Desarrollar el proceso técnico – comercial que tiene lugar desde que un astillero recibe una consulta para la construcción de un buque o artefacto hasta que se firma el correspondiente contrato. Breve recordatorio y complemento a lo que ya se inicia en las asignaturas de Construcción Naval I y II.

- Estudiar el desarrollo del proyecto y la consolidación de la estrategia constructiva.

- Relacionar los aprovisionamientos con el proceso productivo.

- Analizar el proceso de preparación de la construcción de un buque o artefacto.

- Estudiar los procesos tecnológicos propios de la construcción naval.

- Analizar los medios de producción del astillero de construcción.

- Insertar las inspecciones y pruebas en el proceso productivo.

- Conocer las particularidades de la entrega del buque y del proceso de garantía.



Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Capacidade para proxectar buques axeitados ás necesidades do transporte marítimo de persoas e mercadorías, e ás da defensa e seguridade marítimas.
A2 Coñecemento avanzado da hidrodinámica naval para a súa aplicación á optimización de carenas, propulsores e apéndices.
A12 Coñecemento da enxeñaría dos cultivos mariños e da súa explotación e capacidade para proxectar os artefactos, flotantes ou fixos, nos que se integran, desenvolvendo as súas estruturas, materiais, equipamento, fondeo, estabilidade, seguridade, etc.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B6 Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso sustancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema plantexado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que a sustentan- a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades.
B7 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
AM1
AM2
AM12
BM3
BM4
BM6
BM7
CM3
CM6
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
UNIDAD DIDÁCTICA 1.- PRESENTACIÓN CAPÍTULO 1.- PRESENTACIÓN

Presentación personal.
Presentación del curso.
Planteamiento general
Unidades didácticas
Actividades complementarias

Objetivos del curso.
Objetivos
Conocimientos a alcanzar
Calendario del curso

Prácticas
Objetivo
Trabajos prácticos
Visitas

Evaluación
Exámenes
Otros procedimientos de evaluación complementarios

Tutorías
UNIDAD DIDÁCTICA 2.- BLOQUES ETAPA DE DISEÑO
ETAPA DE CONSTRUCCIÓN
ETAPA DE PREARMAMENTO INICIAL
ETAPA DE CHORREADO Y PINTADO
ETAPA DE PREARMAMENTO FINAL
UNIDAD DIDÁCTICA 3.- MONTAJE DE BLOQUES ETAPA DE MONTAJE EN GRADA
UNIDAD DIDÁCTICA 4.- BOTADURA ETAPA DE BOTADURA
UNIDAD DIDÁCTICA 5.- ARMAMENTO ETAPA DE FINALIZACIÓN DE ARMAMENTO

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 15 7.5 22.5
Presentación oral 20 20 40
Prácticas a través de TIC 8 7.2 15.2
Discusión dirixida 5 7.5 12.5
Obradoiro 5 5 10
 
Atención personalizada 12.3 0 12.3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral clases impartidas por el profesor
presentaciones,esquemas,planos y demás material grafico y ofimático
Presentación oral Presentación oral por parte del alumnado sobre temas del programa
Prácticas a través de TIC Practicas en el aula de informática con un programa de planificación
Discusión dirixida sobre :
armadores-astilleros (contrato)
suministro
garantías
etc.
Obradoiro Visita a talleres de astilleros y proveedores,Botaduras, y eventos de construcción.

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Discusión dirixida
Prácticas a través de TIC
Sesión maxistral
Obradoiro
Descrición
Tutorías sobre los temas del programa.

Tutorías

Primer cuatrimestre martes y miercoles de 16 a 20 horas

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Presentación oral preparada en las tutorias y casa, presentada a todos 58
Discusión dirixida preparada en las tutorias y casa, presentada a todos 15
Prácticas a través de TIC actividad obligatoria 5
Sesión maxistral Calificando sus conocimientos en dos test eliminatorio de materia 20
Obradoiro actividad obligatoria 2
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Francisco Javier,Gonzalez de Lema (2002). Tecbología de la construcción del buque. Universidade da Coruña
Primitivo Gonzalez (2000). Técnicas de construcción Naval. Universidade da Coruña

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías