Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Oceanografía Código 730496008
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Naval e Oceánica (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 4.5
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Oceánica
Coordinación
Díaz Casás, Vicente
Correo electrónico
vicente.diaz.casas@udc.es
Profesorado
Castro Santos, Laura
Díaz Casás, Vicente
Correo electrónico
laura.castro.santos@udc.es
vicente.diaz.casas@udc.es
Web
Descrición xeral Coñecemento dos elementos de oceanografía física (ondas, correntes, mareas, etc.) así como das cargas que xeneran e o seu efecto sobre o comportamento das estructuras oceánicas.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A8 Coñecemento dos elementos de oceanografía física (ondas, correntes, mareas, etc.) necesarios para a análise do comportamento das estruturas oceánicas, e dos elementos das oceanografías química e biolóxica que deben ser tidos en conta para a seguridade marítima e para o tratamento da contaminación, e do impacto ambiental producido polos buques e artefactos mariños.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
B6 Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso sustancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema plantexado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que a sustentan- a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades.
B7 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas.
B8 Deseñar e realizar investigación en entornos novos ou pouco coñecidos, con aplicación de técnicas de investigación (tanto con metodoloxías cuantitativas como cualitativas) en distintos contextos (ámbito público ou privado, con equipos homoxéneos ou multidisciplinares, etc.) para identificar problemas e necesidades.
B9 Adquirir unha formación metodolóxica que garantice o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento.
B10 Falar ben en público
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Coñecemento dos elementos do oceanografia física (ondas, correntes, mareas, etc.) Necesarios para a análise do comportamento de estruturas oceánicas, e os elementos da oceanografías AM8
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
BM9
BM10
CM1
CM2
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1: Oceanografía física Factores ambientais na concepción e deseño de instalacions oceánicas
Tema 2: Teoría de ondas Ecuacións matemáticas de parámetros da onda
Tema 3: Modelización do estado da mar Espectros matemáticos e estatísticos
Modelizado do vento e das correntes
Tema 4: Cargas Ambientais Forzas producidas por ondas
Forzas producidas por vento
Forzas producidas por correntes

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva 2 0 2
Solución de problemas 10 30 40
Traballos tutelados 0.5 20 20.5
Sesión maxistral 30 15 45
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Proba escrita para avaliar o coñecemento teórico sobre o tema
Solución de problemas A aplicación práctica dos contidos da materia.
Traballos tutelados Facer un proxecto de aplicación directa dos contidos da materia.
Sesión maxistral Ensino expositivo do contido da disciplina

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
O seguimento continuo do progreso do proxecto.
Individualizada titoría ou con desconto para resolver incidentes ou dificultades atopadas na preparación de grupos de proxectos.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba obxectiva Escrita para a avaliación do coñecemento teórico / práctico do contido do obxecto de exame. 50
Solución de problemas
Resolución das varias cuestións formuladas durante o curso.
30
Traballos tutelados Proxecto de aplicación práctica dos contidos do obxecto 20
 
Observacións avaliación
Para superar a materia a lo menos deberá acadarse como mínimo o 40% da calificación máxima de cada bloque. 
Todos os alumnos deben cumprir os prazos establecidos no material do sitio, non se avaliarán entregas dos problemas e do proxecto con posterioridade á data estipulada.

Fontes de información
Bibliografía básica Chakrabarti, S. (2005). Handbook of offshore engineering. Amsterdam : Elsevier
El-Hawary, F. (2001). The ocean engineering handbook. Boca Raton : CRC Press
Tucker, M.J. (2001). Waves in ocean engineering. Amsterdam : Elsevier
Open University Oceanography (1991). Case Studies in Oceanography and Marine Affairs. Open University Oceanography
Pinto Peixoto, J.; Oort, A. H. (1992). Physics of Climate. American Institute of Physics
Apel, J. R. (1987). Principies of Ocean Physics. Academic Press

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías