Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Ampliación de hidrostática e hidrodinámica Código 730496020
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Naval e Oceánica (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 4.5
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Oceánica
Coordinación
Miguez Gonzalez, Marcos
Correo electrónico
marcos.miguez@udc.es
Profesorado
Miguez Gonzalez, Marcos
Correo electrónico
marcos.miguez@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo de esta materia é ampliar os coñecementos de hidrostática e á hidrodinámica naval, así como o modo de facer os cálculos de arquitectura e hidrodinámica naval, dos alumnos procedentes dos Graos en Propulsión e Servizos do Buque ou con coñecementos moderados nestas temáticas.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Capacidade para proxectar buques axeitados ás necesidades do transporte marítimo de persoas e mercadorías, e ás da defensa e seguridade marítimas.
A2 Coñecemento avanzado da hidrodinámica naval para a súa aplicación á optimización de carenas, propulsores e apéndices.
A4 Capacidade para analizar solucións alternativas para a definición e optimización das plantas de enerxía e propulsión de buques.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Coñecemento avanzado de hidrodinámica naval aplicada AM2
AM4
Coñecementos avanzados de arquitectura naval. AM1

Contidos
Temas Subtemas
INTRODUCCIÓN PRESENTACIÓN
OBXECTIVOS
BIBILIOGRAFÍA
METODOLOXIA
TIPOS DE RESISTENCIA XENERALIDADES
TIPOS DE RESISTENCIA
ANÁLISIS DIMENSIONAL FUNDAMENTOS
TEOREMA DE BUCKINGHAM
COEFICIENTES ADIMENSIONALES
RELACIÓN MODELO BUQUE
RESISTENCIA DE FRICCIÓN XENERALIDADES
PLACA PLANA
MÉTODOS EXPERIMENTAIS
MÉTODOS TEÓRICO EXPERIMENTAIS
LÍNEAS BÁSICAS DE FRICCIÓN
FORMULACIÓNS MODERNAS
RESISTENCIA VISCOSA XENERALIDADES
DIFERENCIAS NA RESISTENCIA DE PLACA PLANA E DE UN BUQUE
DIFERENCIAS NO TIPO DE FLUXO
CAPA LÍMITE
SEPARACIÓN DA CAPA LÍMTE

RESISTENCIA POR FORMACIÓN DE ONDAS INTRODUCCIÓN
ONDAS
SISTEMA DE ONDAS ASOCIADO A UN BUQUE EN MOVIMENTO
RESISTENCIA POR FORMACIÓN DE ONDAS
AUGAS DE PROFUNDIDADE LIMITADA
RESTRICCIÓN LATERAL
CÁLCULO DA RESISTENCIA POR FORMACIÓN DE ONDAS
OUTRAS COMPOÑENTES DA RESISTENCIA RESISTENCIA DE FORMAS
RESISTENCIA AO AIRE
RESISTENCIA DOS APÉNDICES
RUGOSIDADE INTRODUCCIÓN
TIPOS DE RUGOSIDADE
EXPERIMENTACIÓN CON MODELOS ANTECEDENTES
O USO DE MODELOS NA PRÁCTICA
CANAIS DE EXPERIENCIA
FUNDAMENTOS DOS ENSAIOS

EFECTO DE ESCALA EFECTO DE ESCALA
ESTIMULADORES DE TURBULENCIA
DIFERENCIAS ENTRE O FLUXO NO MODELO E NO BUQUE
MÉTODOS DE CORRELACIÓN INTRODUCCIÓN
MÉTODOS DE CORRELACIÓN
MÉTODO DE FROUDE
MÉTODO DE HUGHES
MÉTODO DE LAP TROOST
MÉTODO DE TELFER
SERIES SISTEMÁTICAS QUE É UNHA SERIE SISTEMÁTICA
COMO SE CONSTRUE
COMO SE PRESENTAN OS RESULTADOS
PROPULSORES E MAQUINARIA PROPULSORA ANTECEDENTES
MAQUINARIA PROPULSORA E POTENCIA
XEOMETRÍA DO PROPULSOR XEOMETRÍA DA HÉLICES
SUPERFICIES HELICOIDAIS
PROPULSORES CONVENCIONAIS DE PASO FIXO
REPRESENTACIÓN GRÁFICA DA XEOMETRÍA DO PROPULSOR
TEORÍAS FUNCIONAMENTO PROPULSOR TEORÍA CANTIDAD DE MOVEMENTO
TEORÍA ELEMENTO DE PALA
TEORÍA CIRCULACIÓN
ANALISIS DIMENSIONAL FUNDAMENTOS
TEOREMA DE BUCKINGHAM
COEFICIENTES ADIMENSIONALES
RELACIÓN MODELO BUQUE
ENSAIO DE PROPULSOR EN AUGAS LIBRES TÉCNICA DO ENSAIO
OBXEXTIVO DO ENSAIO
DESLIZAMENTO E PASO EFECTIVO
RESULTADOS
ENSAIO DE AUTOPROPULSIÓN INTERACCIÓN CARENA HÉLICE. ESTELA
TIPOS DE ESTELA
INTERACCIÓN HÉLICE CARENA. SUCCIÓN
BULBOS DE POPA
TÉCNICA DO ENSAIO
OBXEXTIVO DO ENSAIO
RESULTADOS
CAVITACIÓN INTRODUCCIÓN
ORIXEN
TIPOS
FORMA DE EVITAR A CAVITACIÓN
ENSAIOS PARA DETERMINAR A CAVITACIÓN
CONDICIÓNS DE PROXECTO DO PROPULSOR CONDICIÓNS DE PROXECTO
FORMA DE DETERMINARA POTENCIA DA MAQUINARIA PROPULSORA
CONDICIÓNS DE SERVICIO DOS BUQUES
SERIES SISTEMÁTICAS EN PROPULSIÓN QUE É UNHA SERIE SISTEMÁTICA
COMO SE CONSTRUE
COMO SE PRESENTAN OS RESULTADOS
SERIES MÁIS USADAS EN PROPULSIÓN
PROXECTO DE HÉLICES MÉTODOS DE PROXECTO DE HÉLICES
CÁLCULO A DIÁMETRO ÓPTIMO
CÁLCULO A REVOLUCIÓNS ÓPTIMAS
SOFTWARE NO MERCADO SOFTWARE NO MERCADO PARA A DETERMINACIÓN DOS DEVANDITOS CÁLCULOS
XEOMETRÍA DO BUQUE DEFINICIÓN DAS CARACTERÍSTICAS PRINCIPAIS
DEFINICIÓN DOS COEFICIENTES GEOMÉTRICOS
ANÁLISIS E ESTUDO DO PLANO DE FORMAS
CÁLCULO APROXIMADO DE AREAS, VOLUMENES, MOMENTOS, ETC.
SOFTWARE NO MERCADO
O BUQUE COMO FLOTADOR AS SUAS CURVAS CARACTERÍSTICAS
CURVAS HIDROSTÁTICAS
SOFTWARE NO MERCADO
ESTABILIDADE TRANSVERSAL O BUQUE COMO FLOTADOR
O BUQUE EN EQUILIBRIO
A ESTABILIDADE TRANSVERSAL DO BUQUE
ESTABILIDADE TRANSVERSAL A PEQUENOS ÁNGULOS ALTURA METACÉNTRICA TRANSVERSAL
CAMBIO DE ESTABILIDADE POR CAMBIO DE PESOS
CAMBIO DE ESTABILIDADE POR APLICACIÓN DE MOMENTOS
ESTABILIDADE TRANSVERSAL A GRANDES ÁNGULOS INTRODUCIÓN
EVOLUTA METACÉNTRICA
ALTURA METACÉNTRICA XENERALIZADA
BRAZOS DE ESTABILIDADE
CURVAS ISOCLINAS
CURVAS DE ESTABILIDADE ESTATICA
ESTABILIDADE DINÁMICA CONCEPTO
ECUACIÓN DIFERENCIAL DA ESTABILIDADE
BRAZOS DE ESTABILIDADE DINÁMICA
CURVAS DE ESTABILIDADE DINÁMICA
ALTERACIÓNS NA ESTABILIDADE TRANSVERSAL EFECTOS DA VARIACIÓN DE PESOS
EFECTOS DA MANGA
EFECTOS DO PUNTAL
EFECTOS DE CAMBIOS NAS FORMAS
SUPERFICIES LIBRES
PESOS SUSPENDIDOS
VENTO
AUGA EMBARCADA
EFECTO DO XEO
ESTABILIDADE LONXITUDINAL CONCEPTO
DEFINICIÓNS BÁSICAS
ALTURA METACÉNTRICA LONXITUDINAL
VARIACIÓNS NA POSICIÓN DO BUQUE
CRITERIOS DE ESTABILIDADE INFLUENCIA DA SEGURIDADE NA ESTABILIDADE
ACCIDENTES DE BUQUES POR PERDA DA ESTABILIDADE
ESTUDIOS DE RAHOLA
CRITERIOS DE ESTABILIDADE ACTUAIS
O FUTURO
SOFTWARE NO MERCADO
PROBA DE ESTABILIDADE FUNDAMENTO
OBXECTIVO
REALIZACIÓN PRÁCTICA
CÁLCULOS
SOFTWARE NO MERCADO
VARADA VARADA EN DIQUE SECO
VARADA EN DIQUE FLOTANTE
VARADA INVOLUNTARIA
ESTABILIDADE DESPOIS DE AVERÍAS XENERALIDADES
TIPOS DE AVERÍAS
EFECTOS DA AVERÍA
COMPARTIMENTADO
MÉTODOS DE CÁLCULO DAS AVERÍAS ADICIÓN DE PESOS
PÉRDIDA DE EMPURRO
CÁLCULOS DE INUNDACIÓN
CRITERIOS DE ESTABILIDADE ACTUAIS
O FUTURO
SOFTWARE NO MERCADO
FRANCOBORDO DEFINICIÓN
ANTECEDENTES
REGULAMENTACIÓN ACTUAL. O CONVENIO DE LÍÑAS DE CARGA DE 1966. O PROTOCOLO DE 1988.
ARQUEO DEFINICIÓN
ANTECEDENTES
REGULAMENTACIÓN ACTUAL. O CONVENIO DE ARQUEO DE BUQUES DE 1969.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 22 22 44
Proba obxectiva 6 0 6
Solución de problemas 6 12 18
Traballos tutelados 10 30 40
 
Atención personalizada 4.5 0 4.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral PRESENTACIÓN E DESENVOLVEMENTO DOS TEMAS CITADOS NO APARTADO DE CONTIDOS CO OBXECTIVO DE QUE OS ALUMNOS POIDAN TRABALLAR A PARTIRES DE AHÍ NELES
Proba obxectiva PROBAS INDIVIDUAIS PARA DETERMINAR SI SE CUMPLEN OS OBXECTIVOS DOS COÑECEMENTOS ADQUIRIDOS A PARTIRES DAS SESIÓNS MAXISTRAIS

Unha proba obxectiva que consistirá nun examen que se dividirá en duas partes:

1.- Hidrostática
2.- Hidrodinámica

Cada unha de estas partes se dividirá a súa vez en Teoría e Práctica.

Para poder aprobar a materia haberá que ter alo menos un 4 (sobre 10) en cada unha das partes citadas (Hidrostática e hidrodinámica). Esa nota se obterá considerando en conxunto as notas de Teoría e máis de Práctica.

A parte de Teoría terá unha valoración do 65 % ou o 60 % do total e a de práctica o 35 % ou o 40 % do total, en cada unha de esas duas partes antes citadas, a definir ó comezo do curso, e se fará público a través de Moodle e nas clases presenciais.

A valoración de cada unha de esas partes será.

1.- 50 % do total
2.- 50 % do total

Haberá, adicionalmente aos exames finais, uns exames parciais de cada unha das partes antes sinaladas.

Todo estes exames serán liberatorios, pero esta liberación só terá valor ata o remate do curso académico 2014-2015. En ningún caso esta liberación será válida para a proba da convocatoria extraordinaria de decembro.

A LIBERACIÓN DAS PARTES SO SE PODERÁ FACER DE FORMA CONXUNTA PARA CADA PARTE, POLO TANTO, NON SE LIBERARÁ DE FORMA INDIVIDUALIZADA TEORÍA E PROBLEMAS DE CADA PARTE.
Solución de problemas REALIZACIÓN DE PROBLEMAS E EXERCICIOS RELACIONADOS COAS DIVERSAS TEMÁTICAS DA ASIGNATURA
Ao longo do curso serán propostos uns traballos individuais, relacionados coas dúas partes de asignatura (Hidrostática e Hidrodinámica).
Todos estes traballos serán obrigatorios, e será imprescindible a realización e presentación pública dos mesmos para superar esta materia.
A presentación pública terá lugar nas horas lectivas do horario da materia, podendo acordar cos alumnos, en casos excepcionáis e sempre a criterio do profesor, outros horarios de defensa.
Os detalles das datas/prazos dos traballos/practicas/defensas publicaranse na web (Moodle) da asignatura e se farán públicas nas clases presenciais.
Traballos tutelados ELABORACIÓN DE TRABALLOS TUTELADOS
Ao longo do curso serán propostos unha serie de traballos tutelados, relacionados coas dúas partes en que se divide a asignatura.
Todas estes traballoss serán obrigatorios, e será imprescindible a realización e presentación pública dos mesmos para superar esta materia.
A presentación pública terá lugar nas horas lectivas do horario da materia, podendo acordar cos alumnos, en casos excepcionáis e sempre a criterio do profesor, outros horarios de defensa.
Os detalles das datas/prazos dos traballos publicaranse na web (Moodle) da asignatura e se farán públicas nas clases presenciais.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Solución de problemas
Descrición
ATENCIÓN PERSONALIZADA NA REALIZACIÓN DOS PROBLEMAS DE CADA UNHA DAS PARTES DA ASIGNATURA.

ATENCIÓN PERSONALIZADA PARA A REALIZACIÓN DOS TRABALLOS TUTELADOS

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Traballos tutelados A calificación dos traballos tutelados representará un máximo dun 5% sobre a nota de cada unha das partes da asignatura, sempre e cando a calificación das probas obxectivas sexa superior a un 4, como se pode apreciar no apartado de "Proba obxectiva" . 5
Solución de problemas A calificación destes problemas representará un máximo dun 5% sobre a nota de cada unha das partes da asignatura, sempre e cando a calificación das probas obxectivas sexa superior a un 4, como se pode apreciar no apartado de "Proba obxectiva" 5
Proba obxectiva Unha proba obxectiva que consistirá nun examen que se dividirá en duas partes:

1.- Hidrostática
2.- Hidrodinámica

Cada unha de estas partes dividirase a súa vez en Teoría e Práctica.

Para poder aprobar a materia haberá que ter alo menos un 4 (sobre 10) en cada unha das partes citadas (Hidrostática e hidrodinámica). Esa nota obterase considerando en conxunto as notas de Teoría e máis de Práctica.

A parte de Teoría terá unha valoración do 65 % ou o 60 % do total e a de práctica o 35 % ou o 40 % do total, en cada unha de esas duas partes antes citadas, a definir ó comezo do curso, e farase público a través de Moodle e nas clases presenciais.

A valoración de cada unha de esas partes será.

1.- 50 % do total
2.- 50 % do total

Haberá, adicionalmente aos exames finais, uns exames parciais de cada unha das partes antes sinaladas.

Todo estes exames serán liberatorios, pero esta liberación só terá valor ata o remate do curso académico 2014-2015. En ningún caso esta liberación será válida para a proba da convocatoria extraordinaria de decembro.

A LIBERACIÓN DAS PARTES SO SE PODERÁ FACER DE FORMA CONXUNTA PARA CADA PARTE, POLO TANTO, NON SE LIBERARÁ DE FORMA INDIVIDUALIZADA TEORÍA E PROBLEMAS DE CADA PARTE.

A nota final do alumno obterase do seguiente modo:

Nota final = 50% Nota Hidrostática + 50% Nota Hidrodinámica

Nota Hidrostática = 90% Proba obxectiva + 5% Solución Problemas (se a nota da proba obxectiva>4) + 5% Traballo Tutelado (se a nota da proba obxectiva>4)

Nota Hidrodinámica = 90% Proba obxectiva + 5% Solución Problemas (se a nota da proba obxectiva>4) + 5% Prácticas Laboratorio (se a nota da proba obxectiva>4)
90
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica JOSÉ DANIEL PENA AGRAS (). DOCUMENTACIÓN VARIA. Moodle
JOSÉ MARÍA DE JUAN GARCÍA AGUADO (). ESTÁTICA DEL BUQUE. EUP / UDC
JOSÉ ANTONIO BAQUERO (). INTRODUCCIÓN A LA PROPULSIÓN DE BUQUES. E.T.S.I.N. (U.P.M.)
JOSE ANTONIO ALAEZ ZAZURCA (). INTRODUCCIÓN A LA TEORÍA DEL FUNCIONAMIENTO DE LA HÉLICE. E.T.S.I.N. (U.P.M.)
JOSÉ ANTONIO BAQUERO (). RESISTENCIA AL AVANCE. E.T.S.I.N. (U.P.M.)
JOSE ANTONIO ALAEZ ZAZURCA (). RESISTENCIA VISCOSA DE BUQUES. CANAL DE EXPERIENCIAS HIDRODINÁMICAS DE EL PARDO
JOSE ANTONIO ALAEZ ZAZURCA (). TEORÍA DEL BUQUE. E.T.S.I.N. (U.P.M.)
JOSÉ ANTONIO ALAEZ ZAZURCA (). TEORÍA DEL BUQUE I. E.T.S.I.N. (U.P.M.),

Bibliografía complementaria (). PRINCIPLES OF NAVAL ARCHITECTURE. S.N.A.M.E.
HARVALD (). RESISTANCE AND PROPULSION OF SHIPS.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Traballo fin de mestrado/730496023

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías