Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Enxeñaría de procesos químicos Código 730497004
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Industrial (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 4.5
Idioma
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial 2
Coordinación
Muñoz Camacho, Eugenio
Correo electrónico
e.munoz@udc.es
Profesorado
Muñoz Camacho, Eugenio
Seijo Garcia, Maria Antonia
Correo electrónico
e.munoz@udc.es
antonia.seijog@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia pretende capacitar ao alumnado de cara a análise e deseño de procesos químicos

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A4 Capacidade para a análise e o deseño de procesos químicos.
A22 Coñecementos e capacidades para realizar a verificación e o control de instalacións, procesos e produtos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e profanos dun modo claro e sen ambigüidades.
B7 Ser capaz de realizar a análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas.
B10 Falar ben en público.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Conseguir a adecuación do produto ás esixencias do mercado, así como as normas de ensaio e especificacións dos produtos. Coñecer os procesos de obtención de ácidos e álcalis así como os procesos para: Materiais cerámicos, fertilizantes, deterxentes e pinturas. Coñecer os transformados do carbón, do silicio e doutros non metais AP4
AP22
BP4
BP7
BP10
CP3
CP6
Ser capaz de desenvolver o proxecto dun proceso químico: consumos e condicións de operación, así como a súa viabilidade técnica. AP22

Contidos
Temas Subtemas
1. Materias primas e produtos básicos: 1.1. Estrutura dá produción. Adecuación do produto ás esixencias do mercado
1.2. Normas de ensaio e especificacions dos produtos.
2. Desenvolvemento do proxeto dun proceso químico 2.1 Consumos e condicións de operación. Viabilidade
técnica.
2.2. Seguridade básica na industria química.
3. Procesos de obtención de ácidos e álcalis 3.1. Obtención de ácidos: Sulfúrico, Fosfórico, Nítrico, Clorhídrico
3.2. Obtención de álcalis: Sodio Carbonato, sodio hidróxido
4. Procesos para: Materiais cerámicos (base arxila, vidro, aglomerantes inorgánicos), fertilizantes, deterxentes e pinturas
5. Transformados do carbón, do silicio e doutros non metais.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Presentación oral 4 8 12
Solución de problemas 6 6 12
Sesión maxistral 10 10 20
Proba obxectiva 4 20 24
Traballos tutelados 10 30 40
 
Atención personalizada 4.5 0 4.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Presentación oral Presentación oral dos traballos elaborados individualmente ou en grupo pequeno
Solución de problemas Técnica mediante a que ha de resolverse unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe
Proba obxectiva Proba de preguntas curtas, cuestións ou exercicios baseadas nos contidos da materia e os traballos realizados polos alumnos durante o curso
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do "como facer as cousas". Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Presentación oral
Solución de problemas
Descrición
Presentación oral: Realizarase con apoio de diapositivas e cada alumno do grupo dispoñerá dun determinado tempo para a mesma.

Traballos tutelados: Recoméndase a asistencia a titorías personalizadas. Nelas o alumno recibirá orientación sobre o xeito de iniciar e levar a cabo o traballo de acordo aos criterios que se indicarán.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do "como facer as cousas". Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesortutor.
Valorarase no intervalo de 10-40%
40
Presentación oral Presentación oral dos traballos con apoio das TIC
Valorarase no intervalo de 10-40%
20
Proba obxectiva Proba escrita de preguntas curtas, cuestións e exercicios prácticos.
Valorarase nun intervalo de 40-60%
40
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica E. Muñoz y M. Grau (2012). Ingeniería Química . Ed. UNED
R. M. Murphy (2007). Introducción a los procesos químicos. Principios, análisis y síntesis. MacGraw-Hill
V. Muñoz (1985). Química Técnica. Ed. UNED

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Tecnoloxía química específica/730497016

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías