Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer os principios de representación con aplicación ao Debuxo industrial. |
A5
|
B3 B7 B14 B15
|
C1
|
Saber cómo representar os diversos elementos mecánicos que poden constituír unha máquina. |
A5
|
B7 B14 B15 B18
|
|
Indicar con claridade as dimensións dun elemento representado: coñecer os principios xerais de anotación. |
A5
|
B7 B14 B15 B18
|
|
Ser capaz de interpretar un plano e todos e cada un dos elementos que aparecen representados. |
A5
|
B2 B15
|
|
Coñecer e interpretar as tolerancias que poden afectar á fabricación dun elemento mecánico e o seu representación no plano. |
A5
|
B2 B7 B14 B15
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1: INTRODUCION |
1.1 O debuxo industrial.
1.2 Designación de materiais.
1.3 Formas de execución.
1.4 Toma de medidas.
|
Tema 2: PRINCIPIOS XERAIS DE REPRESENTACION |
2.1 Sistemas de representación.
2.2 Vistas.
2.3 Secciones.
2.4 Perspectivas.
|
Tema 3: PROCESOS DE FABRICACION |
3.1 Clasificación.
3.2 Descrición.
|
Tema 4: ACOTACION |
4.1 Principios xerais.
4.2 Influencia da fabricación.
4.3 Criterios.
|
Tema 5: TOLERANCIAS |
5.1 Conceto de tolerancia.
5.2 Elementos da tolerancia
5.3 Nomenclatura ISO
5.4 Axustes.
|
Tema 6: ESTADOS SUPERFICIAIS |
6.1 Simboloxía.
6.2 Relación cos procesos de fabricación.
|
Tema 7: RESORTES |
7.1 Compresión e tracción.
7.2 Torsión.
7.3 Outros.
|
Tema 8: UNIÓNS |
8.1 Atornilladas.
8.2 Remachadas.
8.3 Soldadas.
|
Tema 9: EIXOS E OS SEUS ELEMENTOS DE FIXACION |
9.1 Eixos.
9.2 Chavetas.
9.3 Acanaladuras.
|
Tema 10: RODAMIENTOS |
10.1 Tipos.
10.2 Criterios de selección.
10.3 Montaxe e lubricación.
|
Tema 11: ELEMENTOS DE TRANSMISION DE XIRO |
11.1 Engranaxes.
11.2 Cadeas.
11.3 Cables.
11.4 Correas.
|
CAD 1 - INTRODUCCIÓN AO CAD/CAE. |
1.1. Introdución ao CAD 2D. Tipos de entidades.
1.2. Introdución ao CAD 3D. Xeometría variacional e restricións.
1.3. Revisión dos programas comerciais CAD/CAE de deseño mecánico máis importantes.
|
CAD 2 – EXPLORANDO O PROGRAMA. |
2.1. Xanela de inicio do programa.
2.2. Persoais de documento.
2.3. Descrición do interfaz e das contornas de modelado.
2.4. Árbore de operacións.
2.5. Comandos básicos de visualización.
|
CAD 3 - ESBOZOS. |
3.1. Comandos de esbozo.
3.2. Comandos de debuxo elementais.
3.3. Cotas e relacións xeométricas.
3.4. Esbozos completamente restringidos.
|
CAD 4 – MODELADO DE PEZAS EN 3D. |
4.1. Operacións de base (operacións de creación de material).
4.2. Operacións de tratamento e especializadas.
|
CAD 5 - PRODUCIÓN DE PLANOS. |
5.1. Xeración de planos a partir de pezas en 3D.
5.2. Configuración de vistas en 2D.
5.3. Acotación e símbolos.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
4 |
36 |
40 |
Sesión maxistral |
16 |
8 |
24 |
Aprendizaxe colaborativa |
44 |
38 |
82 |
|
Atención personalizada |
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Quen non teña superado a materia mediante as láminas e traballos de computador realizados en clase deberán superar un exame que constará de dous partes.
Na parte teórica, a proba consiste en representar un plano de despezamento a partir do plano dun conxunto de pezas.
Na parte práctica realizarase unha proba similar no computador.
|
Sesión maxistral |
A materia está dividida nunha parte teórica e outra de aprendizaxe dun programa de CAD.
Para iniciar o curso, as primeras semanas dedicaranse a clases maxistrais.
Durante o horario de grupos pequenos, o profesor presentará os contidos básicos de cada tema que o alumno debe estudar pola súa conta.
|
Aprendizaxe colaborativa |
Na parte de teoría, a aprendizaxe colaborativa consiste na realización na aula dunha lámina a determinar polo profesor sobre a temática indicada previamente. Estas láminas realizanse durante as clases en grupos grandes (60 alumnos).
Esas láminas son correxidas semanalmente e entregadas ao alumno que pode comentar co profesor a nota recibida. Pódese superar a asignatura mediante a correcta realización das láminas.
Para a parte de CAD, las clases danse todas na aula de informática e o profesor expón o tema que os alumnos van realizando simultáneamente no ordenador. Estas clases se impartirán durante as horas de grupo mediano (20 alumnos). |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
Aprendizaxe colaborativa |
|
Descrición |
Durante la realización de los trabajos en el aula que constituyen el Aprendizaje colaborativo, el profesor estará a disposición del alumno para aclarar dudas, orientar la realización del ejercicio, etc.
Asimismo, a lo largo del curso y especialmente antes de la realización de la Prueba objetiva el profesor estará a disposición del alumno durante las horas de tutoría para aclarar todas las dudas que se le puedan presentar. Es posible concertar una cita en otro horario a través del correo electrónico del profesor.
El horario de las tutorías es el siguiente:
- Miguel Ángel Naya: lunes, martes y miércoles de 9,00 a 11,00.
- Daniel Dopico: lunes, martes y miércoles de 11,00 a 13,00.
- Alberto Luaces: lunes, martes y viernes de 10,30 a 12,30. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
Aqueles alumnos que non superasen a materia mediante a realización dos traballos semanais deberán realizar un exame tanto da parte de teoría como da de CAD. |
10 |
Aprendizaxe colaborativa |
Durante as clases teóricas e de CAD, cada semana proporase unha lámina ou traballo para realizar durante as horas de clase. Estas láminas entréganse e corríxense. Quen realizase o 100 % dos traballos propostos e obtenga unha cualificación de 5.0 ou máis pode liberar a parte correspondente (teoría ou problemas).
Pódese faltar á realización dalgunha práctica en casos debidamente xustificados.
|
90 |
|
Observacións avaliación |
Como se indicou na descripción das Metodoloxías, é posible superara materia unicamente mediante a Aprendizaxe colaborativo que ten un valor do100 % na nota final. No caso de realizar a proba obxectiva, o peso desta nanota final é do 100 %. Na calificación final, a nota de CAD constitúe o 30% do total e a teoría o 70%.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- AENOR, "Dibujo Técnico. Normas Básicas", AENOR, 2ª edición, 2001.
- FELEZ, J. y MARTINEZ, M.L., "Dibujo Industrial", Síntesis, 3ª edición, 2000.
- FELEZ, J. y MARTÏNEZ, M.L., "Ingeniería Gráfica y Diseño", Síntesis, 2008.
|
Bibliografía complementaria
|
|
– MORER, P., "Libro Digital de Dibujo Técnico", Universidad de La Coruña, 2003.
– PRECIADO, C., "Normalización del Dibujo Técnico", Donostiarra, 2004.
– RODRIGUEZ DE ABAJO, F.J. y ALVAREZ, V., “Dibujo Técnico”, Donostiarra,
1984.
– RODRIGUEZ DE ABAJO, F.J., “Geometría Descriptiva. Sistema Diédrico”,
Donostiarra, 1982. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
TECNOLOXÍAS DA FABRICACIÓN/730G03022 | TECNOLOXIA DE MAQUINAS/730G03028 | DESEÑO E ANÁLISE ASISTIDO POR ORDENADOR/730G03033 | ELEMENTOS DE MÁQUINAS/730G03029 | Traballo Fin de Grao/730G03068 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|