Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Capacidade para a resolución dos problemas matemáticos que poidan formularse na enxeñaría. Aptitude para aplicar os coñecementos sobre: álxebra lineal; xeometría; xeometría diferencial; cálculo diferencial e integral; ecuacións diferenciais e en derivadas parciais; métodos numéricos; algorítmica numérica; estatística e optimización. |
A2 |
Comprensión e dominio dos conceptos básicos sobre as leis xerais da mecánica, termodinámica, campos e ondas e electromagnetismo e a súa aplicación para a resolución de problemas propios da enxeñaría. |
A13 |
Coñecemento dos principios de teoría de máquinas e mecanismos. |
A23 |
Coñecementos e capacidades para aplicar os fundamentos da elasticidade e resistencia de materiais ao comportamento de sólidos reais. |
A38 |
Capacidade de analizar estados tensionais e de deformación en sólidos e estruturas. |
A43 |
Capacidade para analizar o comportamento de estruturas e elementos mecánicos sometidos a vibracións. |
A44 |
Capacidade para deseñar estruturas e elementos mecánicos baixo cargas dinámicas. |
A57 |
Modelar matematicamente sistemas e procesos e resolver o modelo por medio de técnicas numéricas. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaboradora. |
B6 |
Comportase con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo. |
B8 |
Actitude orientada ao traballo persoal intenso. |
B10 |
Actitude orientada á análise. |
B12 |
Capacidade para encontrar e manexar a información. |
B17 |
Analizar e descompoñer procesos. |
B18 |
Capacidade de abstracción, comprensión e simplificación de problemas complexos. |
B22 |
Vontade de mellora continua. |
B23 |
Positivos fronte a problemas. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Manexar os principios básicos da teoría de vibracións para analizar sistemas dinámicos: resposta ante vibración libre e forzada para sistemas de 1 e N graos de liberdade, carga harmónica e excitacións de tipo xeral. |
A1 A2 A13 A23 A43 A44
|
B1 B3 B4 B8 B10
|
C3 C5 C7 C8
|
Coñecer e aplicar as principais técnicas de modelización matemática de sistemas dinámicos |
A43 A44 A57
|
B1 B2 B3 B10 B17
|
C3
|
Comprender e aplicar algunhas técnicas computacionais de solución: métodos numéricos para a análise de sistemas vibratorios. |
A43 A44 A57
|
|
|
Resolver exercicios e problemas de vibracións de forma completa e razoada mediante ferramentas actuais: utilización dun programa comercial de elementos finitos. |
A38 A43 A44 A57
|
B1 B7 B18 B22
|
C3
|
Usar unha linguaxe rigorosa na enxeñaría de dinámica estrutural e para presentar e interpretar datos e resultados. |
A43 A44
|
B5 B6 B12 B22 B23
|
C3 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Introdución á dinámica estrutural |
Conceptos básicos. Clasificación das vibracións. Modelización de sistemas: Elementos de rixidez, inercia e amortiguamiento. Modelos matemáticos de sistemas dun grao de liberdade. Aplicación das leis de Newton. Aplicación do principio dos traballos virtuais. Principio de Hamilton. Aplicación das ecuacións de Lagrange. |
Tema 2. Vibración libre de sistemas de 1 grao de liberdade, SUGDL
|
Vibración libre de SUGDL sen amortiguamiento. Vibración libre con amortiguamiento viscoso. Outros tipos de amortiguamiento. |
Tema 3. Resposta de SUGDL baixo excitación harmónica |
Resposta de SUGDL sen amortiguamiento. Resposta de SUGDL con amortiguamiento viscoso. Resposta en frecuencia complexa. Illamento de vibracións. Transmisibilidad de forzas. Movemento relativo ou de base. Resposta de SUGDL baixo cargas debidas a desequilibrio de rotores. |
Tema 4. Métodos analíticos de solución. Resposta de SUGDL baixo unha excitación xeral |
Excitacións particulares. Resposta de SUGDL fronte a unha carga chanzo, a un pulso rectangular, a unha excitación en rampla, e a unha excitación de curta duración ou impulso. Clasificación dos métodos analíticos de solución. Integral de Duhamel. |
Tema 5. Métodos numéricos de solución. Resposta de SUGDL baixo unha excitación xeral. |
Avaliación numérica da integral de convolución. Método das forzas lineais. Métodos de integración temporal paso a paso. Método da aceleración media. Familia de métodos de Newmark. |
Tema 6. Representación matemática de sistemas discretos de N graos de liberdade, SNGDL |
Aplicación das leis de Newton a sistemas discretos. Aplicación das ecuacións de Lagrange a sistemas discretos. Ecuacións de movemento |
Tema 7. Vibración libre de SNGDL |
Frecuencias e modos propios de vibración de sistemas de N graos de liberdade. Resposta en vibración libre de sistemas de N graos de liberdade. Modos de vibración de sólido ríxido. Propiedades dos modos de vibración. Normalización ou escalado. Ortogonalidad. Teorema de Expansión. Resposta fronte a vibración libre. Superposición modal. |
Tema 8. Vibración forzada de SNGDL |
Resposta a vibracións forzadas. Truncamiento. Método de superposición modal en desprazamentos. Sistemas amortecidos. Amortiguamiento ortogonal, modal, clásico ou proporcional. Amortiguamiento de Rayleigh. Amortiguamiento non proporcional. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Seminario |
7 |
14 |
21 |
Prácticas de laboratorio |
10 |
20 |
30 |
Traballos tutelados |
14 |
38.5 |
52.5 |
Sesión maxistral |
10 |
30 |
40 |
|
Atención personalizada |
6.5 |
0 |
6.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Seminario |
Técnica de traballo en grupo para resolver problemas, mediante exposición, discusión, participación e cálculo. Emprégase calculadora. |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite a realización de actividades de carácter práctico con computador, tales como modelización, análise e simulación dinámica de elementos mecánicos e estruturais. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, resolvendo un problema que involucre os contidos da materia e involucre as competencias especificas da mesma, realizado baixo a tutela do profesor. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais, que ten como finalidade transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe na o ámbito da análise de vibracións. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Seguimento e orientación acerca da solución de problemas concretos xurdidos no desenvolvemento das distintas actividades expostas na materia.
Avaliación dos traballos tutelados. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
Hai que asistir sistematicamente ás prácticas e elaboralas durante o curso, para que a profesora poida avaliar o traballo realizado e que se inclúa na cualificación final.
Non vale presentalas ao final sen asistir a clase, xa que, neste caso, non se terán en conta para a nota.
Vaise a realizar unha practica de dúas horas de duración na que os estudantes deben resolver con computador unha serie de problemas expostos pola profesora. |
10 |
Traballos tutelados |
O traballo involucra os contidos teóricos e prácticos desenvolvidos na materia. Débese realizar individualmente nas sesións de prácticas ao longo do curso e en casa, nas horas non presenciais asignadas a este proxecto. Vaise a realizar un seguimento individualizado da realización do traballo nas sesións de prácticas. Non vale presentar o traballo o último día sen asistir a clase, xa que, neste caso, non se terá en conta para a nota. |
90 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Dassault Systèmes Simulia Corp. (2011). Abaqus Analysis User’s Manual. Providence, RI, USA. (1998)
R. R. Craig (1981). Structural Dynamics. John Wiley and Sons, Inc
R. Gutiérrez, E. Bayo, A. Loureiro y L.E. Romera (2009). Teoría de Estructuras III. Servicio de publicaciones de la Universidade da Coruña
S.S. Rao (2012). Vibraciones Mecánicas.Quinta Edición. Pearson Education, México. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
ECUACIÓNS DIFERENCIAIS/730G03011 | RESISTENCIA DOS MATERIAIS/730G03013 | TEORÍA DE MÁQUINAS/730G03019 | ESTRUTURAS/730G03021 | RESISTENCIA MATERIAIS II/730G03027 | MECÁNICA/730G03026 |
|
|