Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A3 |
Deseñar, proxectar e construír calquera obra, sistema, compoñente ou proceso que deba cumprir certas necesidades e/ou requirimentos, coñecendo e aplicando a lexislación e normativa vixente. |
A4 |
Dominar as técnicas tradicionais e modernas necesarias para poder realizar adecuadamente planos, gráficos e esquemas, con obxecto de plasmar graficamente ideas e solucións; así como interpretar a realización de calquera traballo de enxeñaría. |
A5 |
Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares. |
A6 |
Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría. |
A7 |
Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional. |
A8 |
Formación ampla que posibilite a comprensión do impacto das solucións de enxeñaría nos contextos económico, medioambiental, social e global. |
A9 |
Necesidade dun aprendizaxe permanente e continuo. (Life-long learning). |
A12 |
Capacidade para o deseño, redacción, firma e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases, partindo das Atribucións e Competencias profesionais que a Lei especifique e da Lexislación vixente aplicable. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B10 |
Capacidade de análise e síntese. |
B11 |
Capacidade de Organización e Planificación. |
B16 |
Capacidade de trasladar os coñecementos á práctica. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Capacidad para efectuar decisiones técnicas que permitan al alumno utilizar recursos tecnológicos para el desarrollo de conocimientos sobre como tratar medioambientalmente los problemas del entorno, conociendo y aplicando la legislación y normativa vigente |
A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A12
|
B2 B3 B4 B5 B6 B10 B11 B16
|
C3 C4 C6 C7
|
ormación amplia que posibilite la comprensión del impacto medioambiental de las soluciones de la ingeniería en los problemas del entorno. |
A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A12
|
B2 B3 B4 B5 B6 B10 B11 B16
|
C3 C4 C6 C7
|
Identificar, formular y resolver problemas de medioambiente |
A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A12
|
B2 B3 B4 B5 B6 B10 B11 B16
|
C3 C4 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema I: Principios Básicos |
- La industria y el medio ambiente: compromisos y beneficios
- Bases ecológicas aplicadas a la industria
- Ingeniería ambiental y ecología industrial |
Tema II: El problema medioambiental en la industria y en la empresa |
- Clasificación de las actividades industriales contaminantes
- Actividades contaminadoras del aire
- Contaminación hídrica de origen industrial
- Actividades generadoras de residuos tóxico y peligrosos |
Tema III: Los contaminantes de origen industrial |
- Las emisiones
- Los vertidos
- Los residuos sólidos industriales
- Ruido y vibraciones en las zonas industriales
- Los olores en el medio ambiente industrial
- Residuos tóxicos y peligrosos
- Contaminación del suelo
|
Tema IV: Control de las emisiones a la atmósfera |
- Soluciones
- Sistemas de captación de partículas
- Sistemas de eliminación de componentes gaseosos
- Elección del sistema más idóneo: combinación de sistemas |
Tema V: Control de los vertidos industriales |
- Tratamiento y mejora de la calidad medioambiental de los vertidos industriales
- Tratamiento de vertidos de residuos industriales
- Tratamiento de fangos
- Selección de los sistemas adecuados de tratamiento de aguas de R I
- Esquema básico de un sistema de depuración de aguas R U |
Tema VI: Tratamiento de los residuos sólidos urbanos |
- Introducción, clasificación y composición
- Gestión: Fases de gestión
- Vertido
- Incineración
- Compostaje
- Reciclaje: plantas de reciclado y tratamiento |
Tema VII: Tratamiento de los residuos industriales y control de la contaminación del
suelo |
- Residuos sólidos industriales
- Gestión de residuos tóxicos y peligrosos
- Control de la contaminación de los suelos
- Sistemas de tratamiento |
Tema VIII: Prevención y protección contra el ruido, las vibraciones y los olores |
- Métodos de protección contra el ruido
- Medidas Específicas
- Tratamiento y control de los olores
- Técnicas de control
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
30 |
30 |
60 |
Proba obxectiva |
0.5 |
0 |
0.5 |
Presentación oral |
0.5 |
0 |
0.5 |
Traballos tutelados |
1 |
24.5 |
25.5 |
|
Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición de contenidos con presentación de power point |
Proba obxectiva |
Prueba escrita (tipo TEST) utilizada para la evaluación del aprendizaje, cuyo trazo distintivo es la posibilidad de determinar si las respuestas dadas son o no correctas. |
Presentación oral |
Exposición oral del trabajo del alumno o grupo (máximo de 3) sobre medioambiente, durante un tiempo prudente, donde simplifica el contenido del mismo apoyandose en medios informáticos |
Traballos tutelados |
Los alumnos realizan un trabajo de forma individual o en grupos (2 o 3) sobre medioambiente (cualquier tema que tenga que ver con el programa). Este se debe presentar de forma escrita y oralmente ante el resto de los alumnos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Revisión del desarrollo de los contenidos y concretar la presentación oral
Resolución de cuestiones puntuales sobre el seguimiento de la asignatura y la realización del trabajo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
tipo Test |
47 |
Presentación oral |
exposición y medios informáticos |
20 |
Traballos tutelados |
presentación escrita |
33 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
C.Orozco, A.Pérez, Mª. N. González, E.J. Rodríguez, J.M. Alfayate (2003). Contaminación Ambiental. Una visión desde la Química. Madrid: Thomson
Mariano Seoane Calvo (1994). Ecología Industrial. Ingeniería Medioambiental Aplicada a. Madrid: Mundi – Prensa
La Grega, Buckingham, Evans (1995). Gestión de Residuos Tóxicos. Tratamiento,. México: Mc Graw – Hill
Fundación Mapfre (1996). Manual de Contaminación Ambiental. Madrid: Mapfre
Ramón Ortega, Ignacio Rodríguez (1996). Manual de Gestión Medioambiental. Madrid: Mapfre
Herbert F. Lund (1997). Manual Mc Graw – Hill de Reciclaje. México: Mc Graw – Hill |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Física/770511101 | Química/770511108 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Ampliación de Química/770511503 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|