Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Tecnoloxías de Fabricación Código 770G02015
Titulación
Grao en Enxeñaría Eléctrica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Couce Casanova, Antonio
Correo electrónico
antonio.coucec@udc.es
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral A asignatura de Tecnoloxias de Fabricación e de caracter teórico e aplicado, o seu obxetivo e que os alumnos adquiran os coñecementos da profesión de enxeñeiro relacionados coa capacidade de deseñar , producir pezas e productos en diferentes sistemas de fabricación, así como adquirir coñecementos sobre novas tecnoloxias aplicadas na fabricación como poden ser: maquinas-ferramentas, equipos e sistemas auxiliares de fabricación, métodos control metrolóxico.
Sistemas de unión e soldadura.
Parámetros fundamentais para a fabricación dende o punto de vista de económico e rendabilidade dos procesos, optimización e simulación dos mesmos.



Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Adquirir unha amplia base de coñecenentos basados en criterios científicos, tecnóloxicos y económicos sobre distintos procesos e sistemas de fabricación. A1
A2
A3
A20
A22
B1
B2
B5
C3
C6
Identificar as ventaxas e inconvenientes, así como os defectos que puede presentar a súa apliación, os medios de controlalos y evitalos. A2
A3
A6
A7
A20
B1
B3
B4
C3
C6
Interpreta as pautas de control metrolóxico utilizadas para asegurar a calidade dos productos e procesos. A3
A4
A7
A18
A20
A22
B1
B2
B5
C1
C3
C6
Seleccionar os procesos de fabricación máis adecuados a partir do coñecemento das capacidades y limitacions de éstos e según las esixencias tecnolóxicas, técnicas e económicas tanto do producto como do mercado. A1
A2
A3
A4
A20
A22
B1
B5
B6
C1
C6
Reconoce e aplica as consideracions básicas para configurar unha folla de procesos. A1
A2
A7
A18
A20
A22
B1
B2
B4
B7
C1
C3
C8
Conocer diversos sistemas e niveles de automatización existentes, seleccionando o mais adecuado atendendo a criterios de productividade y flexibilidade. A1
A2
A3
A20
A22
B1
B2
B4
C1
C3
C8
Coñecer os modelos de calidade industrial e ser capaz de integrar en eles as funcions de fabricación y medición. A1
A2
A3
A20
A22
B1
B4
B7
C1
C3
Adquirir unha actitude crítica ante solucions xa utilizadas, de maneira que lle incite a o alumno a profundizar no estudio y análisis dos temas obxeto desta disciplina. A2
A20
B1
B4
B6
C1
C8
Coñecer as interaccions entre os procesos fabricación e o medio ambiete ( Sustentabiliade Ambiental) A1
A2
A20
B5
B7
C4
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Introducción os procesos de enxeñeria da fabricación. Introducción os procesos de fabricación.
Introducción os proceso de conformado e mecanizado
Descripción dos Procesos de fabricación e das suas caracteristicas tecnolóxicas. Descripción dos Procesos de fabricación e das suas caracteristicas tecnolóxicas.
Metroloxia, normalización e control de calidade. Introducción Metroloxia
Normalización normas ISO e UNE (axustes e tolerancias)
Instroducción o control de calidade dimensional.
Métodos de unión. Métodos de unión.
Proceso de unión por soldadura.
Conformado por arranque de viruta - Torno.
- Fresa.
- Taladro
Conformado por deformación de materais elastoplásticos. Conformado por moldeo de materais elastoplásticos.
(Embutición, Forxa, Estampación, Plegado,etc.)
Conformado por moldeo Conformado por moldeo (fundición)
PROGRAMA DE PRACTICAS.- - Prácticas con simulador de máquinas- ferramentas CNC. (utilizarase o SOFTWARE SIEMENS NX9, módulo CAM) ou similar.
- Práctica con máquina no taller.
- Prácticas de soldadura no taller.
- Prácticas de Metroloxia.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 21 31.5 52.5
Solución de problemas 21 29.5 50.5
Prácticas de laboratorio 9 9 18
Proba obxectiva 5 20 25
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Ofrecer unha visión xeral e estructurada dos temas da asignatura, destacando os puntos mais importantes. Deselvolverse na aula, intercalando aplicacions prácticas con temas teóricos, e emplearanse medios audiovisuales de apoio.
Solución de problemas Realizanse exercicios prácticos sobre os contenidos teóricos de la asignatura explicados nas sesions maxistrais.
Propeñeranse temas para a sua discusión e ampliaranse alguns dos aspectos estudiados en na teória, ca finalidade de mallerar os fundamentos mediante problemas prácticos.
Prácticas de laboratorio Realizaránse experiencias prácticas no taller e nas aulas de simulación, resolvento temas e traballos relacionadas co contido da asignatura.
Con unha duración de 1,5 horas cada 2 semanas, realizandose en semanas alternativas e combinando taller y simulación por ordenador.
Proba obxectiva Deberá demostrar o seu grado de aprendizaje dunha manera obxetiva, deberá quitar a suas propias conclusiones a fin de autoevaluar su aprendizaxe, e si fose necesario introducir medidas correctoras.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Sesión maxistral
Solución de problemas
Descrición
Orientar o alumno nos puntos básicos, dando unha visión estructurada da asignatura
Realizar experiencias prácticas que sirvan para contrastar os coñecementos teóricos adquiridos, e tamen apoio a alumno a través de tutorias personalizadas.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio Realizarnse experiencias e practicas no laboratorio; o final das mesmas entregarase un traballo que constará de un informe coa memoria de las prácticas realizadas e resultados das mesmas,
O alumno tamen terá que realizar un traballo en grupo, sobre un tema relacionado co programa da asignatura, a concretar al inicio del curso con el profesor de la misma.
A evaluación de estos traballos será según os puntos indicados:
- Estructura de traballo.
- Calidade da documentación.
- Originalidade.
- Presentación.

O peso total de esta parte será do 20% sobre o total da asignatura, a contalizar unha vez superada(aprobada) as probas correspondes a teoria e problemas.
20
Proba obxectiva A avaliación final da asignatura, será según se indica, tendo en conta os seguintes apartados:

1)- Proba de avaliación (parte teoría e problemas)
2)- Entrega de traballos prácticos y exposición do mesmo na clase por grupos.
3)- Asistencia a clases e actividades.

Sendo obligatorio ter superado a proba de evaluación para aprobar a asignatura con un mínimo de 5 puntos sobre 10, a cal consistirá nunha proba donde se comprobarán os coñecementos teóricos e prácticos que o alumno adquiriu durante o curso.

O resto de apartados 2) y 3), son de caracter obligatorio, e deberase obter unha calificación mínima de 6 sobre 10 , e ter asistido o 80 % das actividades presenciales pa proceder avaliación final do alumno.

La nota final estará compuesta por:

-70 % Proba de avaliación.
-20 % Entrega de traballos prácticos y exposición en clase.
-10 % Asistencia a clases Maxistrales y de Problemas, para os alumnos que asistiran a un mínimo do 80 % das mesmas.



70
Sesión maxistral Terase en conta a asistencia as clases maxistrales, donde se expoñeran e explicarán los contidos teóricos de la asignatura. 5
Solución de problemas Terase en conta a asistencia as clases de problemas donde se irán proporcionando y resolvendo exercicios prácticos o largo do curso , para reforzar os coñecementos teóricos adquiridos.
5
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Lasheras, J. M.: Tecnología Mecánica y Metrotecnia. Editorial Donos-tiarra, San Sebastián, 2000.

Coca, P.; Rosique, J.: Tecnología Mecánica y Metrotecnia. Ediciones Pirámide (Grupo Anaya), Madrid, 2002.

Degarmo E.P, J. Temple Black, Ronald A. Kohser. 1994. Materiales y procesos de fabricación. Barcelona Reverté cop.. 2ª ed.

Fernández, E. Avella. L.Fernández, M. Estrategia de producción. McGraw-Hill, Madrid. 2006.

Dale. H Besterfields. Control de calidad. Pearson. Prentice-Hall. México 2009. Octava edición.

Kiely, Gerard. Ingeniería Ambiental. Fundamentos, entornos, tecnologías y sistemas de gestión. McGraw-Hill, Madrid. 2001.

Hansen, L.H.; Ghare, M.P.; Control de calidad: teoría y aplicaciones. Díaz de Santos, 1990.

Gerling, H. Alrededor de las máquinas-herramienta. Ed. Reverté, 3ª ed. 2000,

M. Reina, soldadadura de los aceros, Aplicaciones, Madrid 1986

Alarcon Valero, Faustino, Libro de Prácticas de gestión avanzadas de fabricación. UPV (2007)

Mª Henar Miguelez Garrido, Problemas Resueltos de Tecnologias de Fabricación, Thomson (2005)

Marián García Prieto , Apuntes de soldadura: Conceptos Básicos , Bellisco 2012 - 2º ed

Apuntes da asignatura Tecnologias de fabricación - EUP Ferrol

Bibliografía complementaria

Degarmo E.P, J. Temple Black, Ronald A. Kohser. 1994. Materiales y procesos de fabricación. Barcelona Reverté cop.. 2ª ed.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Teoría de Máquinas/770G01020
Organización de empresas/770G01038
Mantemento Industrial/770G01030
Oficina Técnica/770G02034
Traballo Fin de Grao/770G02045

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Ciencia de Materiais/770G01009
Polímeros en Electrónica/770G01033

Materias que continúan o temario
Cálculo/770G01001
Física I/770G01003
Química/770G01004
Alxebra/770G01006
Xestión Empresarial/770G01010
Debuxo Industrial e CAD/770G01029

Observacións

Resolver de forma sistemática los problemas que se iran proporcionando a lo largo del curso, con la finalidad de afianzar los conocimientos adquiridos en las clases teóricas.
Apoyar los estudios en la blibiografia recomendada y apuntes de clase.
Acudir a las tutorías para resolver las diversas dudas que puedan surgir a lo largo del curso.
 Seguimento da asignatura na plataforma de teleformación da UDC, donde se dispoñera de apuntes, poblemas propostos, material de apoio, comunicados, e foro de noticias.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías