Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Instalacións Eléctricas en Media e Alta Tensión Código 770G02027
Titulación
Grao en Enxeñaría Eléctrica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Gomollon Garcia, Jesus angel
Correo electrónico
jesus.gomollon@udc.es
Profesorado
Gomollon Garcia, Jesus angel
Santome Couto, Emilio
Correo electrónico
jesus.gomollon@udc.es
emilio.santome@udc.es
Web http://culombio.udc.es
Descrición xeral Esta guía docente é unha tradución electrónica da versión en castelán. Ante calquera discrepancia entre ambas versións, considerarase como versión de referencia a versión orixinal en castelán.
Instalacións Eléctricas de Media e Alta Tensión: Elementos constituyentes. Subestaciones e Aparamenta. Cálculo de Cortocircuitos simétricos e asimétricos. Tratamento do Neutro. Tensión de Restablecimiento. Sobretensiones e Coordinación de Illamento. Proteccións eléctricas. Instalacións de posta a terra.

****** IMPORTANTE ******

Esta guía ten validez para o curso 2014-15. En ningún caso entenderase que se prorroga automáticamente para o curso seguinte.

Esta guía está suxeita ás modificacións que poidan ser necesarias en función do desenvolvemento do curso. As modificacións debe realizalas o profesor responsable da asignatura e serán publicadas oportunamente na páxina web mencionada máis arriba, ou na súa falta, no taboleiro de anuncios do área.

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Consideración Previa: segundo a RAE "Competencia" significa: "Pericia, aptitude, idoneidad para facer algo ou intervir nun asunto determinado". Polo que, na modesta opinión deste profesor, é un término inadecuado para designar os coñecementos e habilidades que debe adquirir un alumno ao cursar unha asignatura, probablemente é a invención dalgún protopedagogo ministerial de última xeración sen a "competencia" adecuada. No que incumbe a esta asignatura deberá entenderse que neste apartado non se fala de competencias "", senón de coñecementos e capacidades. C1
Cálculo de cortocircuitos simétricos e asimétricos en sistemas eléctricos de potencia, na medida en que este coñecemento sexa necesario para obter como cualificación da asignatura un mínimo de 5.0 puntos de cualificación sobre un máximo de 10. A6
A10
A26
A27
A29
B1
B5
C3
Coñecemento da aparamenta de subestaciones eléctricas, na medida en que este coñecemento sexa necesario para obter como cualificación da asignatura un mínimo de 5.0 puntos de cualificación sobre un máximo de 10. A29
B5
Coñecemento e cálculo de proteccións de sistemas eléctricos de potencia, na medida en que este coñecemento sexa necesario para obter como cualificación da asignatura un mínimo de 5.0 puntos de cualificación sobre un máximo de 10. A26
A27
A29
B1
B5
C3
Coñecemento e cálculo de instalacións de posta a terra, na medida en que este coñecemento sexa necesario para obter como cualificación da asignatura un mínimo de 5.0 puntos de cualificación sobre un máximo de 10. A26
A27
A29
B1
B5
C3
Coñecemento do fenómomeno de sobretensiones e coordinación de illamento en sistemas eléctricos de potencia, na medida en que este coñecemento sexa necesario para obter como cualificación da asignatura un mínimo de 5.0 puntos de cualificación sobre un máximo de 10. A26
A27
A29
B5

Contidos
Temas Subtemas
Matriz de Impedancias de nó Ecuaciones matriciales de análise por nós por inspección directa de circuítos..
Ecuaciones matriciales de análise por nós a partir das matrices de conexión..
Definición da matriz de impedancias de nó.
Incorporación de acoplamientos magnéticos á matriz de impedancias de nó.
Construción da matriz de impedancias de nó paso a paso.
Cálculo de Cortocircuitos Simétricos Cortocircuito trifásico equilibrado dunha liña en baleiro.
Cortocircuito trifásico equilibrado dunha máquina síncrona en baleiro.
Definición de réximes transitorio e subtransitorio.
Cálculo de cortocircuitos simétricos polo método de sustitución.
Aplicación da matriz de impedancias de nó ao cálculo de cortocircuitos simétricos.
Compoñentes Simétricas Teorema de Fortescue-Stovkys.
Matrices de transformación directa e inversa.
Propiedades dos sistemas de compoñentes simétricas.
Representación de cargas equilibradas.
Representación dun sistema equilibrado con carga desequilibrada.
Impedancias de secuencia de xeradores síncronos, liñas de transporte e transformadores con distintos grupos de conexión.
Cálculo de Cortocircuitos Asimétricos Regras para a construción de circuítos de secuencias directa, inversa e homopolar.
Modelos de cálculo con compoñentes simétricas para faltas fase-terra, fase-fase, fase-fase-terra
Faltas de condutor aberto.
O Arco Eléctrico Fundamentos físicos
Característica estática do arco en corrente continua
Interrupción do arco en corrente continua
Interrupción do arco en corrente alterna
Tratamento do Neutro en Sistemas de Potencia Definicións.
Estudo da falta monofásica nunha rede con neutro illado.
Estudo da falta monofásica nunha rede con bobina de extinción.
Estudo da falta monofásica nunha rede co neutro posto a terra.
Definición do coeficiente de posta a terra.
Tensión Transitoria de Restablecimiento (TTR) Estudo da TTR polo método de inyección de correntes
Cálculo da TTR para un cortocircuito en bornes do xerador.
Cálculo da TTR para unha falta kilométrica.
Cálculo da TTR para unha falta na liña.
Factor de primeiro polo
Interrupción de circuitos Seccionadores.
Interruptores de potencia. Tipos e funcionamento.
Subestaciones Elementos das subestaciones.
Xogos de barras
Operacións coas barras nas subestaciones.
Sobretensiones e Coordinación de Illamiento Tipos e orixe das sobretensiones.
Ondas viaxeiras e propagación de sobretensiones
Método de Bewley para o cálculo de sobretensiones
Xeración de sobretensiones en liñas de transporte.
Descargas directas e indirectas.
Comportamento das liñas fronte ao raio.
Protección de liñas fronte ao raio
Pararrayos. Tipos e comportamento dos pararrayos.
Coordinación de Illamento
Nivel básico de illamento de impulso.
Ondas de ensaio normalizadas para o estudo de sobretensiones.
Característica tensión-tempo.
Instalacións de Posta a Tierra Definicións. Electrodos e liñas de terra.
Tensións de paso e de contacto.
Distribucións de potencial e resistencia de posta a terra de electrodos básicos.
Cálculos con sistemas de varios electrodos
Protección de Sistemas de Potencia Características e funcións dun sistema de protección
Transformadores de tensión e de intensidade
Relés. Características.
Relés de sobreintensidad.
Relés de sobreintensidad temporizados
Relés con dúas entradas. Fórmula xeral de activación dun relé.
Filtros de secuencia.
Protección de barras.
Protección de transformadores.
Protección de xeradores e motores.
Protección de liñas.
Protección de sobreintensidad en liñas radiales
Relés direccionales.
Relés de distancia (impedancia)
Relés de impedancia modificados.
Resposta dos relés ante faltas desequilibradas.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais 0.5 0 0.5
Sesión maxistral 20.5 0 20.5
Solución de problemas 21 0 21
Prácticas de laboratorio 9 2 11
Saídas de campo 0 0 0
Eventos científicos e/ou divulgativos 0 0 0
Obradoiro 0 0 0
Traballos tutelados 2 15 17
Proba obxectiva 4 74 78
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Clase de presentación da asignatura na que se explica o contido da guía docente.
Sesión maxistral Os contidos do programa explícanse na pizarra, resolvéndose as dúbidas que poidan suscitar os alumnos.
Solución de problemas Os alumnos resolven un conxunto de problemas propostos, consultando ao profesor as dúbidas que se lles susciten. Cando algún apartado require algunha explicación adicional ou implica a introdución dun concepto complementario ao temario exposto nas clase de teoría, o profesor explícao na pizarra.
Prácticas de laboratorio Os alumnos encárganse de realizar as montaxes que se lles indican nos guiones de prácticas da asignatura e realizar con eles os ensaios indicados, respondendo ás cuestións que lles suscite o profesor de prácticas.
Saídas de campo Visitas a instalacións industriais relacionadas coas competencias de cada asignatura.
Eventos científicos e/ou divulgativos Conferencias ou clases invitadas impartidas por expertos ou a cargo de empresas colaboradoras relacionadas coas competencias de cada asignatura.
Obradoiro Xornadas de traballo para a presentación de instalacións, dispositivos ou ferramentas de traballo relacionadas co traballo industrial ou de campo en ámbitos relacionados coas competencias de cada asignatura.
Traballos tutelados Os alumnos poderán solicitar a realización de traballos voluntarios, ben propoñendo un tema concreto ao profesor, ben aceptando unha proposta do profesor. O número de traballos voluntarios que se ofertan en cada curso é limitado. A asignación de traballos realizarase por orde de solicitude ata cubrir o número de traballos ofertados. Aos alumnos que queiran optar á realización de traballos voluntarios poderánselles esixir requisitos académicos especiais relativos ao número de créditos aprobados, o número de asignaturas pendentes de cursos anteriores, ou a superación de determinadas asignaturas relacionadas coa asignatura de máquinas eléctricas ou co tema concreto do traballo.
Unha vez aceptada por parte do profesor a realización dun traballo voluntario a cargo dun alumno ou grupo de alumnos, comunicaralles a estes o enunciado proposto para o traballo, indicándolles tamén o prazo de realización. Si o alumno ou alumnos están conformes co traballo proposto informarán da súa aceptación. A realización do traballo rexerase polas normas marcadas polo profesor ao efecto nesta guía docente.
Si durante o periodo de realización de traballos algún alumno renunciar á realización do traballo previamente aceptado, ou deixase de satisfacer os requisitos esixidos para a realización de traballos, poderase propoñer o traballo ao seguinte alumno da lista de solicitudes.
Para a realización do traballo teranse en conta as seguintes normas
1. Planificación temporal do traballo
1. Neste documento enténdese por periodo de realización do traballo o comprendido entre a data límite de solicitude de traballos ata a data límite de entrega de traballos.
2. Normativa: Ao aceptar a realización dun traballo dentro das normas de avaliación da asignatura, o alumno acepta a seguinte normativa:
1. O traballo debe realizarse de forma autónoma e persoal por parte do alumno (cando se trate de traballos en grupo, ha de entenderse que non poderán colaborar na realización do traballo persoas alleas ao grupo).
2. No traballo deben citarse todas as fontes usadas para a súa realización. Cando se inclúan textos ao pé da letra (incluíndose partes de código informático) ou imaxes de procedencia allea, (incluíndo internet), citaranse explícitamente esas fontes. O incumplimiento desta norma implica automáticamente o rexeitamento do traballo presentado e a perda do dereito á súa cualificación.
3. Os alumnos son titulares da propiedade intelectual das súas achegas propias ao traballo, non entendéndose como tales a mera transcrición ou desenvolvemento de instrucións ou explicacións dadas polo persoal docente da Universidade. Sen menoscabo dela, aceptan que o contido do seu traballo poida ser utilizado libremente e sen abono de taxa algunha, para fins académicos e en ningún caso comerciais, por calquera membro da comunidade académica, facendo constar sempre a súa procedencia.
4. Cando o traballo entréguese en soporte distinto do informático, quedará depositado a cargo do profesor que ha de evaluarlo ata a finalización do curso académico seguinte ao da presentación do traballo. Pasado ese tempo, os alumnos teñen un prazo de 1 mes para reclamar os orixinais entregados (no caso de traballos en grupo este dereito pode exercelo indistintamente calquera dos membros do grupo, sen ser necesaria a autorización do resto de membros do grupo). De non facer uso dese dereito, enténdese que renuncian a el, podendo a partir de entón, o depositario, dispoñer do traballo entregado á súa enteira vontade, sempre que non contravenga o disposto no párrafo relativo á propiedade intelectual.
3. Datas (Considérase como primeira ou última semana dun mes aquela a a que pertence o primeiro ou o último día lectivo dese mes respectivamente.)
1. Só se admite a realización de traballos para a convocatoria correspondente ao cuatrimestre en que se imparte a asignatura. Queda excluída expresamente a posibilidade de realizar o traballo voluntario para as probas de avaliación da segunda oportunidade.
2. Data límite de solicitude de traballos:
1. Para o primeiro cuatrimestre: o último día lectivo do mes de setembro..
2. Para o segundo cuatrimestre: o último día lectivo do mes de febreiro..
3. Data límite de entrega de traballos
1. Para o primeiro cuatrimestre: o último día lectivo do mes de novembro..
2. Para o segundo cuatrimestre: o último día lectivo do mes de abril..
4. O encargo de traballos durante un ano académico perde vixencia unha vez terminado este. Si non se entregase o traballo durante ese curso non poderá realizarse nos cursos seguintes, a menos que fose obxecto dun novo encargo baixo as novas normas vigentes.
Proba obxectiva Constitúen os exames escritos das convocatorias oficiais. Puntos de cualificación asignados: N1. Puntuación máxima N1max puntos.

Os exames escritos constarán de N E exercicios ou preguntas. Os exames poderán ser de tipo test ou de desenvolvemento escrito. Os exames de tipo de desenvolvemento escrito contarán con N A exercicios de tipo A (exercicios 1,..., NA )e NB exercicios de tipo B (exercicios NA +1,NA +2,...,NA +NB=NE). A cada exercicio ou pregunta i asígnaselle un número determinado de puntos Pi,max. Nos exames de desenvolvemento escrito o número de puntos necesario para que o exercicio i conte como aprobado denominarase Pi,aprob. O número total de puntos do exame é
FÓRMULA 1
Pmax=Suma{1,NE}(Pi,max)
Para a realización da proba teranse en conta as seguintes normas:
1. Os teléfonos móbiles, ou dispositivos con funcionalidad similar, dos alumnos permanecerán desconectados
2. En todas as follas que se teñan sobre a mesa, tanto nas que se entregan ao principio como as que se vaian retirando despois, debe figurar na parte superior dereita, por encima do encabezado da folla, o número do DNI, NIE ou pasaporte do alumno. Isto é o primeiro que ten que facer o alumno ao recibir as follas de exame ou retirar follas adicionais.
3. Cando se termina o exame entréganse todas as follas que se usaron para a realización do mesmo, que deberán estar identificadas mediante o DNI, segundo indícase no punto segundo, incluíndo a folla de enunciados na que figurarán ademais do DNI, o nome e dous apelidos do alumno e que será asinada por este na parte reservada para iso. Aquelas partes do exame que o alumno non desexe que se teñan en conta na corrección enmarcaranse nun rectángulo que se cruzará cun aspa, e escribirase na parte superior da zona rexeitada a palabra NON enmarcada.
4. Ningún alumno levantarase para entregar o exame. Si quérese entregar antes da hora de finalización do exame chamarase discretamente a atención do profesor encargado da supervisión do exame para que se achegue ao lugar ocupado polo alumno e proceda a grapar todas as follas empregadas así como as follas de enunciados e retirar o exame. Unha vez finalizado o tempo marcado para a realización do exame, os alumnos que aínda non entreguen o exame permanecerán sentados nos seus postos esperando a que o profesor retire todos os exames.
5. A quen contravenga calquera destas normas retiraráselle inmediatamente o exame, outorgándoselle no mesmo unha cualificación de cero.
6. Non se utilizarán tintas de cor vermella para a realización do exame.
7. As partes escritas a lapicero non serán tidas en conta na corrección do exame.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Proba obxectiva
Descrición

Os alumnos escollen, de acordo co profesor, o traballo que desexan realizar. Para a realización do traballo reciben do profesor as indicacións, e no seu caso os medios necesarios.

O traballo deben realizalo os alumnos de forma autónoma. Non obstante o profesor está a disposición do alumno para resolver as dúbidas que poidan xurdir durante a realización do traballo e orientar ao alumno na realización do mesmo.

Unha vez entregado o traballo o profesor realizará a corrección. Para iso, si estímao necesario, pode solicitar a presenza dos alumnos, que deberán responder ás preguntas que lles suscite o profesor sobre o traballo realizado.

Para a preparación da proba obxectiva

Durante todo periodo de clases, o profesor conta cunhas horas de tutoría nas que se resolven cuestións dos alumnos de forma personalizada.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Traballos tutelados Unha vez entregado o traballo dentro do prazo fixado, a cualificación provisional, á espera da corrección do traballo, será de N 2max/2. Posteriormente, tralo seu corrección e en función da adecuación do mesmo aos obxectivos marcados no enunciado suscitado e da ejecución do mesmo, o profesor cualificará o traballo cun número de puntos de cualificación N2 de 0 a N 2max. Esta cualificación é inapelable.
A non realización do traballo, unha vez aceptado por parte do alumno, a cancelación do traballo polo profesor durante a súa realización ou a súa entrega fóra de prazo, non dan dereito á obtención de ningún punto de avaliación, pero tampouco supoñerá ningún tipo de sanción para o alumno, nin desconto de ningún tipo no resto de puntos de cualificación que poida obter o alumno.
8
Sesión maxistral Valorarase a asistencia regular ás clases da asignatura (incluíndo as clases dedicadas á solución de problemas). A asistencia só se valorará cando supoña unha porcentaxe maior ou igual que o 80% do número de controis de asistencia realizados. puntos de cualificación asignados N3. Puntuación máxima N3max puntos. Os alumnos que poidan xustificar documentalmente o seu imposibilidad de asistir ás clases (a criterio do profesor da asignatura), poderán obter unha puntuación equivalente a esta mediante a realización dun traballo voluntario baixo as normas de traballos complementarios que se explican no correspondente apartado da guía académica.
2
Prácticas de laboratorio prácticas de laboratorio, cando se realicen, formarán parte do conxunto de actividades, para as cales o alumno está obrigado a realizar un mínimo delas como condición obligatoria para poder aprobar a asignatura, e que se denominarán actividades complementarias, e que inclúen ademais das prácticas de laboratorio: Saídas de Campo, Eventos Científicos e/ou Divulgativos, e Talleres, que poderán realizarse ou non ao longo do curso, en función da disponibilidad material e presupuestaria.
A participación nas actividades complementarias, así como a partipación en Programas de Actividades Extracurriculares con Recoñecemento Académico Potestativo, organizadas ou coordinadas polo Área de Ingeniería Eléctrica, poderán reportar ao alumno puntos de cualificación adicionais estipulados na normativa específica de cada unha destas actividades, que se farán públicos no momento en que se convoque cada actividade. O número total de puntos de cualificación que obteña un alumno polo conxunto destas actividades se denota como N4 e o seu valor máximo será N4max.
2
Solución de problemas Véxase o exposto no apartado de Sesión magistral. 2
Proba obxectiva O mecanismo de corrección dos exames de desenvolvemento escrito é o seguinte. Inicialmente o alumno conta en cada exercicio co número de puntos máximo asignado a ese exercicio Pi,max. Por cada erro cometido ou apartado non resolto do exercicio iranse descontando puntos do exercicio en función dos cálculos non realizados e da gravidade dos erros, ou de en que medida os erros simplifiquen o modo de resolución do exercicio, tamén se poderán descontar puntos pola falta de orde ou legibilidad na resolución do exercicio, podéndose chegar a un mínimo de puntos de 0 en cada exercicio. Obtense así un número inicial de puntos en cada exercicio Pi.
Para determinar o número de puntos de cualificación N1 tómanse en consideración, ademais dos puntos obtidos en cada exercicio do exame escrito, un conxunto de condicións adicionais que poden referirse, por exemplo, ao número mínimo de exercicios de cada tipo en que o número inicial de puntos debe ser maior do número de puntos necesarios para aprobar o exercicio Pi,aprob, ou ao número mínimo de prácticas que é necesario realizar, etc. O número máximo de puntos de cualificación do exame, en caso de non cumprirse algunha destas condicións denomínase NS.
En concreto, sexa Ppi o número previo de puntos de exame obtidos inicialmente no exercicio i trala corrección do exame e Q o número de actividades complementarias da asignatura levadas a cabo durante o curso. O número total de puntos de cualificación N1 obtidos no exame e os puntos definitivos asignados Pi a cada exercicio calcúlanse mediante as seguintes fórmulas:
FÓRMULA 2
M=(N1max/Pmax)*Suma{1,NE}(Ppi)
FÓRMULA 3
Si CAA (Condición Adicional A )=Non entón
Si M<NS entón N1=M
Si non
Para i en {1,2,..., NE}: Pi=(NS/M)*Ppi;
N1=NS+QT;
Si non
Para i en {1,2,..., NE}: Pi=Ppi;
N1=M+QT;;

FÓRMULA 4
Condición Adicional A: (función lóxica CAA: valor Si ou Non)
Para i en {1, 2, …, Q}:
Si realizouse a actividade complementaria i entón qi=1, si non qi=0;;
QR=Suma{1,Q}(qi)
Para i en {1, 2, 3, …, NE}:
Si Compensación=Non entón
Si P i>=Pi,aprob entón di=1, si non di=0;
Si non
di=Pi/Pi,max;;
CA =Suma{1,NA }(di)
CB=Suma{NA +1,NA +NB}(di)
Si Compensación=Non entón
CA1=(CA =>int(NA /2)+1).
CA2=(CB>=int(NB/2)+1);
Si non
CA1=(CA =>NA /4+1/2).
CA2=(CB>=NB/4);
CA3=(QR>=Qmin)
Si (CA3) entón
QT=0
si non
QT=QR-Qmin;
NS=NS12
Si ((N2>0) e (CA1) e (CA2)) entón NS=NS3;
CAA=CA1 e CA2 e CA3

O mecanismo de corrección dos exames tipo test é o seguinte. Ás preguntas respondidas correctamente asígnanselles Pi=Pi,max puntos de exame. Sexa fi a probabilidade de acertar ao azar unha pregunta. Ás preguntas respondidas incorrectamente asígnanselles Pi=-(fi*Pi,max) puntos de exame, si a resposta non está xustificada (considérase respondida ao azar) e P i=0 puntos de exame si a resposta está xustificada, aínda que sexa erróneamente. Ás preguntas non respondidas non se lles asignan puntos de exame.
Nos exames tipo test, ademais das follas de enunciados e as de respostas, o alumno entregará as follas en que realizou os cálculos. Durante a revisión do exame, as preguntas respondidas de modo incorrecto, cuxa resposta atopar xustificada nas follas de cálculos, poden obter unha valoración en puntos de exame, en todo caso non superior a Pi,max, en función do tipo e número de erros realizados durante os cálculos, así como da xustificación que o alumno expoña para os erros cometidos. Os alumnos que non acudan á revisión de exame nas datas establecidas para iso, renuncian expresamente aos puntos que puidesen haberlles correspondido en caso de revisar as follas de cálculos entregadas.
O número total de puntos de cualificación N1 obtidos no exame e os puntos definitivos asignados a cada exercicio calcúlanse mediante as seguintes fórmulas:

FÓRMULA 5
M=(N1max/Pmax)*Suma{1,NE}(Ppi)
FÓRMULA 6
Si CAB(Condición Adicional B)=Non entón
Si M<NS entón N1=M
Si non
Para i en {1,2,..., NE}: Pi=(NS/M)*Ppi;
N1=NS+QT;;
Si non
Para i en {1,2,..., NE}: Pi=Ppi;
N1=M+QT;;

FÓRMULA 7
Condición Adicional B: (función lóxica CAB: valor Si ou Non)
Para i en {1, 2, …, Q}
Si realizouse a actividade complementaria i entón qi=1, si non qi=0;
QR=Suma{1,Q}(qi)
NS=NS12
Si (N2>0) entón NS=NS3;
CAB=(QR>=Qmin)
Si (CAB) entón
QT=0
si non
QT=QR-Qmin;
O parámetro “Compensación” das condiciones adicionalé pode modificarse trala revisión dos exames a criterio discrecional do profesor, sempre que ao facelo non baixe a cualificación de ningún dos alumnos que se obtería aplicando esa condición.
80
Saídas de campo Véxase o exposto no apartado de Prácticas de Laboratorio. 2
Eventos científicos e/ou divulgativos Véxase o exposto no apartado de Prácticas de Laboratorio. 2
Obradoiro Véxase o exposto no apartado de Prácticas de Laboratorio. 2
 
Observacións avaliación


Consideración das porcentaxes
de cualificación


As
porcentaxes de cualificación indicados na táboa deste apartado
teñen únicamente carácter orientativo, e inclúense na táboa por
esixencia da aplicación informática. As porcentaxes reais finais de
cada unha das actividades de avaliación son variables e dedúcense
da aplicación dos procedementos de cualificación explicados nesta
guía docente, dado que a participación en varias das actividades
evaluables é de carácter voluntario, o que implica que nalgúns
casos entrarían no cómputo da porcentaxe de cualificación da
actividade correspondente e noutros non, así como o feito de que a
asistencia a clase compute únicamente, cando os puntos de
cualificación sen a súa consideración non chegan á cantidade
esixida para a superación da asignatura. Debido a este feito, estas
porcentaxes non se corresponden coas marxes establecidas na memoria
verificada da titulación, que non permiten ter en conta a
complejidad do cálculo da cualificación do procedemento que aquí
se emprega, sendo por outra banda a normativa de avaliación da
Universidade, á que trata de axustarse esta guía docente, de
aprobación moito máis recente que a referida memoria da titulación.


Cálculo da cualificación
global da asignatura

A
cualificación da asignatura, de acordo co R.D. 1125/2003 de 5 de
setembro (B.Ou.E. do 18.9.2003) vén expresada segundo unha escala
numérica de 0 a 10, con expresión dun decimal, de acordo coa
seguinte táboa:





















0-4,9



Suspenso
(SS)



5,0-6,9



Aprobado
(AP)



7,0-8,9



Notable
(NT)



9,0-10



Sobresaliente
(SB)




Obtense sumando o número total
de puntos de cualificación obtidos ao longo do curso nas distintas
probas de avaliación N e
multiplicándoo por (10/Nmax)


As probas que poden realizarse ao
longo do curso para obter puntos son as seguintes:


  1. Calquera dos exames escritos das
    convocatorias oficiais. Puntos de cualificación asignados: N1.
    Puntuación máxima N1max puntos.



  2. Traballos voluntarios
    relacionados coa asignatura ou con temas do Área de Coñecemento de
    Ingeniería Eléctrica. Puntos de cualificación asignados: N2.
    Puntuación máxima N2max puntos.



  3. Asistencia
    regular ás clases de pizarra da asignatura. A asistencia só se
    valorará cando supoña unha porcentaxe maior ou igual que o 80% do
    número de controis de asistencia realizados. Puntos de
    cualificación asignados
    N3.
    Puntuación máxima
    N3max
    puntos. Os alumnos que poidan xustificar documentalmente o seu
    imposibilidad de asistir ás clases de pizarra (a criterio do
    profesor da asignatura), poderán obter unha puntuación equivalente
    a esta mediante a realización dun traballo voluntario
    baixo
    as normas de traballos complementarios que se explican no
    correspondente apartado da guía académica.



  4. A
    participación activa nas actividades complementarias, que poderán
    realizarse ou non ao longo do curso, en función da disponibilidad
    material,

    presupuestaria
    e temporal, así como a participación en Programas de Actividades
    Extracurriculares con Recoñecemento Académico Potestativo,
    organizadas ou coordinadas polo Área de Ingeniería Eléctrica.
    Puntos de cualificación asignados:

    N4.
    Puntuación máxima
    N4max puntos.
    Estes puntos computaranse únicamente cando o número de puntos de
    cualificación sen a súa consideración, e sen ter en conta os
    posibles puntos adicionais por asistencia ás clases da asignatura,
    sexa igual ou superior a N 4min.


O
número total de puntos de cualificación das probas de avaliación,
N,
calcúlase segundo:

FÓRMULA
8


Si
N1+N2&lt;N4min
entón


NPR=
N1+N2


si
non


NPR=
N1+N2+N4;


Si
NPR &gt;= Nmax/2 entón


N=
mínimo{Nmax, NPR}


si
non


Si
NPR+N3 &gt;= Nmax/2
entón N=Nmax/2


si
non N= NPR;;


Consideración especial das
prácticas para asignaturas de plans de estudo extinguidos.


Para
os alumnos matriculados en asignaturas de plans de estudo extinguidos
ou no seu último curso de impartición, considerarase que teñen
realizadas todas as prácticas da asignatura si xa realizasen as
prácticas nalgún curso anterior e existise constancia diso nas
listas de prácticas gardadas. En caso de non cumprirse algunha
destas condicións será preciso chegar a un acordo individual entre
cada alumno e o profesor responsable da asignatura. Este acordo pode
incluír a realización dun exame de prácticas ou de traballos
alternativos.


Mención
específica da segunda oportunidade:


O
procedemento de cualificación das probas de avaliación de segunda
oportunidade para as asignaturas das titulaciones de grado é
exactamente o mesmo que para as da primeira oportunidade. Con todo é
posible que o coeficiente S
que
se utiliza nas constantes de cualificación, cambie na segunda
oportunidade, si previamente á data de revisión de exames
publicáronse novos resultados das enquisas de avaliación do
profesorado, a partir das cales calcúlase este parámetro.


Ademais
faise fincapé específicamente en que os traballos tutelados
voluntarios só poden realizarse durante o periodo establecido en
cada cuatrimestre e en ningún caso entre as datas comprendidas entre
a finalización do periodo de clases e o comezo do periodo de
avaliación da segunda oportunidade. A este efecto convén resaltar
que o procedemento de cualificación permite obter a totalidade dos
puntos de cualificación dispoñibles, a partir da realización da
proba obxectiva, sen a realización de traballos adicionais.


Valores das constantes de
cualificación


FÓRMULA
9


Nmax=100


N1max=100


N2max=12*S


N3max=8*S


N4max=20*S


N4min=40


Smin=0,3


Pi,aprob=Pi,max/2



Onde S é un parámetro de
valor comprendido entre 0 e 1.


O valor do parámetro S
determínase como segue. O primeiro ano en que se imparte unha
titulación o parámetro S ten o valor 1. Os anos seguintes o
parámetro S calcúlase da seguinte forma:


Sexa Dmax
a máxima puntuación posible que pode obter un profesor nunha
asignatura nas enquisas de avaliación que realizan os alumnos,
naqueles puntos que sexan relevantes para a acreditación do
profesorado (na actualidade o punto 24:”Globalmente estou
satisfeito co profesor desta materia”), e sexa D a
puntuación obtida polo profesor da asignatura nas últimas enquisas
con resultados dispoñibles. Entón :


FÓRMULA 10


Si
D&lt;=Dmax/2 : S=Smin


Si D&gt;Dmax/2
: S=Smin+(1-Smin)*(2D/Dmax-1)


Xustificación
do cálculo do parámetro S: A preparación, tutorización, control e
corrección dos traballos voluntarios, así como o control
individualizado de asistencias, e a organización de actividades
complementarias, supón unha carga adicional de traballo e dedicación
para o profesor que ten únicamente sentido cando o alumnado
recoñécea e valóraa. Por esta razón, utilízase o parámetro S no
sistema de cualificación. Desta forma introdúcese unha
realimentación no sistema de cualificación que fai que estes
mecanismos adicionais de avaliación adquiran un peso na
cualificación final que sexa función da satisfacción do alumno co
sistema de avaliación utilizado. Idealmente, este parámetro debería
afectar aos alumnos que evalúan o sistema en cada curso académico.
Con todo, o marco temporal no que se realizan as enquisas, se evalúan
e publícanse os resultados pode facer que isto non sexa posible en
todas as avaliacións do curso académico, polos que os alumnos dun
curso veríanse afectados, na primeira ou na segunda oportunidade,
polas cualificacións dadas polos alumnos do curso anterior. Este non
é un procedemento ideal, pero é o único viable ata a data.


Convén ademais ter en conta que,
mentres que o profesorado evalúa aos alumnos de xeito obxectivo, e
estes gozan dun conxunto de dereitos de control e reclamación das
cualificacións, podendo en todo momento estar informado de quen e
como lles evalúa, o profesor nesta universidade, é evaluado
mediante unha pregunta nunha enquisa anónima, de forma completamente
subjetiva e sen que existan parámetros obxectivos de avaliación,
así como sen que poida saberse quen evalúa e como, de maneira que
se puidesen ejercitar por parte do profesorado os dereitos de control
e reclamación que debería ter nunha cuestión tan importante. Coa
utilización deste coeficiente de cualificación fáiselle consciente
ao alumno de que mediante a súa avaliación do desempeño do
profesor inflúe nun xeito directo e objetivable no traballo do
mesmo.


FÓRMULA 11


Para as
Condición A dicionalé A e B:


Si
produciuse algunha ausencia xustificada documentalmente, e así
recoñecida polo profesor, a algunha das actividades complementarias:


Qmin=90*(Q
-(número de ausencias xustificadas en actividades
complementarias))/100


En caso
contrario


Qmin=70*Q/100


O valor de
Q min redondéase ao número enteiro máis próximo, en
caso de haber 2 números enteiros igual de próximos, considérase o
máis elevado.


NS12=50


NS3=60


Compensación=Non


Redondeo


Os
cálculos dos puntos de cualificación obtidos realízanse con todas
as cifras decimales que permita o programa de cálculo empregado. A
cualificación final obtida redondéase e exprésase cunha única
cifra decimal. Así por exemplo, unha cualificación de 4,92 equivale
a 4,9 e é suspenso, mentres que unha cualificación a partir de 4,95
equivale a 5 e é aprobado.


Fontes de información
Bibliografía básica Grainger J. J., Stevenson W. D. (1996). Análisis de Sistemas de Potencia. Mc-GrawHill
Gross C.A. (1986). Power System Analysis. John Wiley & Sons
Suárez Creo, Juan M., Andavira (2011). Protección de Instalaciones y Redes Eléctricas. Andavira
Kothari D. P., Nagrath I. J. (2008). Sistemas Eléctricos de Potencia. McGrawHill

Bibliografía complementaria Simón Comín P., Garnacho Vecino F. et. Al (2011). Cálculo y diseño de líneas eléctricas de alta tensión. Ibergarceta
Glover, J. D., Sarma M.S., Overbye T. J. (2011). Power System Analysis and Design. Cengage Learning
Barrero F. (2004). Sistemas de Energía Eléctrica. Paraninfo


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Transporte de Enerxía Eléctrica/770G02036

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Máquinas Eléctricas II/770G02026

Materias que continúan o temario
Máquinas Eléctricas I/770G02021
Instalacioós Eléctricas en Baixa Tensión/770G02022
Circuitos Eléctricos de Potencia/770G02023
Centrais Eléctricas/770G02024
Cálculo/770G02001
Informática/770G02002
Física I/770G02003
Alxebra/770G02006
Fisíca II/770G02007
Ecuacións Diferenciais/770G02011
Fundamentos de Electricidade/770G02013

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías