Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Tecnoloxía de Computadores Código 614111104
Titulación
Enxeñeiro en Informática
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 2º cuadrimestre
Primeiro Troncal 8
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento Electrónica e Sistemas
Coordinación
Sanjurjo Amado, Jose Rodrigo
Correo electrónico
jose.sanjurjo@udc.es
Profesorado
Sanjurjo Amado, Jose Rodrigo
Correo electrónico
jose.sanjurjo@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.es/moodle
Descrición xeral A asignatura de Tecnoloxía de Computadores ten como obxectivo realizar un estudio dos sistemas dixitais dende un punto de vista funcional e como elemento do circuito. O alumno deberá adquirir coñecementos sobre as distintas unidades funcionais dun computador a nivel lóxico: memoria, procesador, periferia, linguaxes máquina e ensamblador e esquema de funcionamento.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B9 Capacidade para tomar decisións.
B11 Razoamento crítico.
B12 Capacidade para a análise e a síntese.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Habilidade para deseñar sistemas dixitais combinacionais e secuenciais básicos para o desenvolvemento e construcción dos computadores. B2
B3
B9
B11
B12
Realización de implementacións físicas e validacións de sistemas dixitais mediante compoñentes electrónicas básicas. B2
B5

Contidos
Temas Subtemas
Sistemas dixitais combinacionais Introducción á tecnoloxía de computadores
Representación e tratamento dos sistemas dixitais
Funcións aritméticas e lóxicas
Funcións de rutas de datos
Sistemas dixitais secuenciais Biestables
Introducción á teoría de autómatas
Contadores e rexistros
Memorias
Descripción algorítmica de sistemas secuenciais Especificación algorítmica de sistemas secuenciais

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio 24 12 36
Proba obxectiva 4 8 12
Sesión maxistral 40 60 100
Solución de problemas 14 28 42
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio En las que el alumno debe diseñar e implementar un total de 8 circuitos diferentes propuestos por el
profesor. Estas prácticas, al igual que la resolución de problemas, ayudan al alumno a afianzar los conocimientos teóricos al tiempo que permiten enfrentarlo a las dificultades que aparecen al pasar de un diseño lógico a una implementación física.
Las prácticas de laboratorio se realizan por parejas, por lo que fomentan además el trabajo cooperativo. Los enunciados de las prácticas estarán a disposición de los alumnos desde el comienzo del curso. El desarrollo de cada práctica consiste en que cada pareja acuda al laboratorio con el diseño de la solución ya hecho. En el laboratorio dispondrá de dos horas para su implementación y defensa. En su realización se valorará la capacidad del alumno para detectar y resolver los posibles errores que aparezcan durante la implementación de la práctica
Proba obxectiva Examen al final del cuatrimestre centrado en la resolución de problemas de diseño
Sesión maxistral En las que se expone el contenido de cada tema. El alumno dispondrá de los apuntes y copias de las transparencias con anterioridad y el profesor promoverá una actitud activa, recomendando la lectura previa de los puntos del temario a tratar en cada clase, así como realizando preguntas que permitan aclarar aspectos concretos y dejando cuestiones abiertas para la reflexión del alumno.
Solución de problemas Las clases en las que el profesor resolverá un número reducido y significativo de problemas que permitirán fijar los conceptos tratados en las clases magistrales y comprobar como estos se aplican de forma práctica.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Prácticas de laboratorio
Descrición
Prácticas de laboratorio: Por cada trinta alumnos de prácticas de laboratorio hai un profesor encargado de axudarlles a resolver as dúbidas que lles poidan xurdir no deseño ou na implementación de cada un dos sistemas propostos. A atención é individualizada para cada grupo de prácticas, e desenvolvese nas horas asignadas a prácticas de laboratorio, coa posibilidade de complementarse nas horas de titorías.

Sesión maxistral: Recoméndase a asistencia a tutorías como método de axuda á autoevaluación do progreso do estudiante nos coñecemientos adquiridos e que son a base de posteriores sesións maxistrais. Ó final de cada clase maxistral o profesor abrirá un turno de preguntas nas que o alumno poderá formular as súas dúbidas sobre o explicado na sesión.


Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba obxectiva Exame final. Valerá 10 puntos e constará fundamentalmente de exercicios. 100
 
Observacións avaliación
A materia xa non ten docencia presencial, ao ser unha titulación a extinguir, habendo só un exame para a avaliación do alumno

Fontes de información
Bibliografía básica Floyd, T. L. (2006). Fundamentos de Sistemas Digitales. Prentice Hall
Hayes, J. (1996). Introducción al Diseño lógico digital. Addison-Wesley Iberoamericana
Baena, C., Bellido, M. J., Molina, A. J., Parra, M. P. y Valencia, M. (1997). Problemas de Circuitos Digitales. McGraw-Hill
García Zubía, J. (2003). Problemas resueltos de electrónica digital. Madrid Thomson
Angulo Usategui, J.M. y García Zubía, J. (2002). Sistemas Digitales y tecnología de computadoras. Paraninfo

Bibliografía complementaria Fletcher, W. (1980). An engineering approach to digital design. Prentice Hall
Lloris Ruiz, A y Prieto Espinosa, A. (1996). Diseño Lógico. McGraw-Hill
Mira Mira, J. et col. (2001). Electrónica Digital. Sanz y Torres
Ercegovac M. D., Lang, T. y Moreno, J. H. (1999). Introduction to Digital Systems. John Wiley & Sons
Morris Mano, M. (1982). Lógica Digital y Diseño de Computadores. Prentice Hall
Hill, F. y Peterson, G. (1980). Teoría de conmutación y diseño lógico. Limusa


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Matemática Discreta I/614111107

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Tecnoloxía Electrónica/614111103

Materias que continúan o temario
Estrutura de Computadores I/614111208
Arquitecturas Tolerantes a Fallos/614111605
Periféricos e Interfaces/614111633
Sistemas de Adquisición de Datos/614111642
Técnicas de Simulación/614111646

Observacións
A materia non ten docencia presencial, por ser dunha titulación a extinguir, así que o alumno só terá dereito a un exame para a súa avalición. Os datos de "Planificación", "Metodoloxías" e "Atención personalizada" corresponde á situación anterior, e non serán de aplicación non curso actual.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías