Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Metodoloxía da Programación Código 614311205
Titulación
Enxeñerio Técnico en Informática de Sistemas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Tecnoloxías da Información e as Comunicacións
Coordinación
Rodriguez Yañez, Santiago
Correo electrónico
santiago.rodriguez@udc.es
Profesorado
Rodriguez Yañez, Santiago
Correo electrónico
santiago.rodriguez@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia céntrase nun dos principais paradigmas existentes para o desenvolvemento de sistemas software: a Orientación a Obxectos. Máis concretamente, o alumno aprenderá as diferentes fases que esta aproximación leva consigo, así como as diferentes técnicas e ferramentas coas que conta. Finalmente, destácase a importancia da documentación e as probas no conxunto do produto software.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Analizar novas técnicas e ferramentas do mercado estudando a súa viabilidade e necesidade. Posibilidade de contratar recursos externos.
A7 Xestionar grandes proxectos de cableado de redes.
A9 Escoitar e asesorar os usuarios na resolución dos problemas que se lles presentan co uso dos sistemas informáticos.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Aprendizaxe autónoma.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B7 Comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno de traballo.
B11 Razoamento crítico.
B12 Capacidade para a análise e a síntese.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Conocer métodos, técnicas y herramientas de desarrrollo de software orientado a objetos. A7
B2
B12
C3
Capacidad para aplicar los anteriores elementos a casos prácticos B2
B3
Capacidad para adaptarse a nuevas situaciones y contextos A1
B1
B2
B3
B11
B12
C3
C6
Capacidad para trabajar en equipo A9
B5
B7
Capacidad para aprender de forma autónoma A1
B1
B3
B4
B11

Contidos
Temas Subtemas
Introducción a la Ingeniería del Software Antecedentes históricos
El proceso de resolución de problemas
Introducción a los ciclos de vida
Introducción a las metodologías de desarrollo software
Conceptos básicos de la Orientación a Objetos Introducción
Objetos
Clases
Relaciones
Polimorfismo
Ejemplos básicos
Análisis y diseño Orientado a Objetos Análisis textual de Abbot
Técnica CRC
Estrategías de análisis
Notación UML Elementos comunes a los diagramas
Diagramas de clases
Diagramas de casos de uso
Diagramas de secuencia
Diagramas de colaboración
Diagramas de estado
Patrones de Diseño Orientado a Objetos Introducción
Ventajas
Principales patrones

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva 4 146 150
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Exame da materia que constará dunha parte teórica e unha parte práctica.

Atención personalizada
Metodoloxías
Descrición
Se combinará el método magistral, las clases de prácticas, el trabajo autónomo y el trabajo en grupo.

El método magistral se empleará para la presentación de los conocimientos teóricos relacionados con los distintos bloques temáticos.

Las clases de prácticas se dedicarán a la realización de ejemplos y ejercicios, que serán discutidos con los alumnos con objeto de corregir errores cometidos. Para ello, el trabajo autónomo del alumno es fundamental.

Finalmente, el trabajo en grupo permite a los alumnos enfrentarse con los problemas inherentes al análisis y diseño de un sistema software. Para el seguimiento y tutorización de este trabajo el grupo se reunirá con el tutor en diferentes ocasiones para valorar y asegurar el progreso en la adquisición y aplicación de los conocimientos adquiridos.

En todo momento se fomentará la participación de los alumnos.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba obxectiva Exame escrito da materia que constará de 2 partes: unha teórica (45%) e outra práctica (55%). 100
 
Observacións avaliación

Ao tratarse dunha materia na
que non se imparte docencia presencial, a avaliación realizarase
unicamente a través do exame final. No devandito exame, a parte teórica
ten asignado un peso do 45%, mentres que a parte práctica do 55%.


Fontes de información
Bibliografía básica

- Pressman, Roger S. Ingeniería del Software. Un Enfoque Práctico. McGraw Hill. 6 Edición. 2005.

- Booch, G., Rumbaugh, J., Jacobson, I. El Lenguaje Unificado de Modelado. Addison Wesley Iberoamericana. 2004.

- Sommerville, Ian. Software Engineering. Addison-Wesley. 7ª edición. 2005.

- Arnow, David M. Introducción a la programación con JAVA, Un enfoque orientado a objetos. Addison-Wesley. 2000.

Bibliografía complementaria

- Booch, G., Rumbaugh, J., Jacobson, I. El proceso unificado de desarrollo del software. Addison Wesley Iberoamericana. 2001.

- López-Cortijo, R., de Amescua, A. Ingeniería del Software, Aspectos de Gestión. IIIS. 1998.

- Niemeyer, P., Knudsen, J. Curso de JAVA. Anaya Multimedia. 2000.

- Braude, Eric J. Software Engineering. An object-Oriented Perspective. John Wiley & Sons. 2001.

- http://java.sun.com/reference/api


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Estrutura de Datos e da Información/614311102
Programación/614311109

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

A materia ten un carácter eminentemente práctico, polo que é fundamental que os alumnos saiban aplicar os coñecementos teóricos aprendidos á práctica.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías