Datos Identificativos 2011/12
Asignatura (*) Estrutura de Computadores II Código 614311305
Titulación
ENXEÑEIRO TÉCNICO EN INFORMÁTICA DE SISTEMAS
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento Electrónica e Sistemas
Coordinación
Fraguela Rodriguez, Basilio Bernardo
Correo electrónico
basilio.fraguela@udc.es
Profesorado
Andrade Canosa, Diego
Fraguela Rodriguez, Basilio Bernardo
Padron Gonzalez, Emilio Jose
Teijeiro Barjas, Carlos
Correo electrónico
diego.andrade@udc.es
basilio.fraguela@udc.es
emilio.padron@udc.es
carlos.teijeiro.barjas@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.es/moodle/
Descrición xeral O obxectivo desta asignatura é o estudo da arquitectura, organización, función e deseño dos subsistemas de memoria, buses e E/S dun computador.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Analizar novas técnicas e ferramentas do mercado estudando a súa viabilidade e necesidade. Posibilidade de contratar recursos externos.
A4 Integrar sistemas informáticos existentes susceptibles de se interrelacionaren.
A10 Asesorar os programadores nos problemas que se lles presentan coa programación dos sistemas.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B11 Razoamento crítico.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Coñecer e comprender o funcionamento da xerarquÌa de memoria e do sistema de E/S dos computadores A1
A4
B2
B3
B11
C1
C2
C6
C8
Avaliar a adecuación dun sistema de computación a uns requerimentos A1
A4
B2
B3
B11
C6
Optimizar un código de xeito que faga o mellor aproveitamento das características do hardware dun sistema de computación, incluíndo os elementos de E/S A10
B2
B3
C3
C6

Contidos
Temas Subtemas
1. Introducción ós Sistemas de Memoria
1. Conceptos básicos
2. A Xerarquía de Memoria
2. A Memoria Caché 1. Introducción ás Cachés
2. Operación dun Sistema Caché
3. Rendemento da Caché
4. Técnicas de Optimización das Cachés
5. Coherencia Caché
3. A Memoria Principal 1. Tipos de Memorias RAM e ROM
2. Organización das Memorias
3. Memorias Entrelazadas
4. A Memoria Virtual 1. Introducción á Memoria Virtual
2. Memoria Virtual Paxinada
3. Memoria Virtual Segmentada
4. Memoria Virtual Segmentada con Paxinación
5. Organización de Entrada/Saída 1. Medidas de Rendimiento
2. Módulos de E/S
3. E/S programada
4. E/S mediante interrupcines
5. Acceso directo a memoria
6. Canales y procesadores de E/S
6. Interconexión con buses 1. Introducción. Estructura e uso básico
2. Elementos de deseño dun bus
3. Arbitraxe do bus
4. Exemplos de buses estándar
7 .Periféricos 1. Introducción
2. Dispositivos de almacenamento
3. Hardware gráfico

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 34 42.5 76.5
Prácticas de laboratorio 26 16.9 42.9
Solución de problemas 7 8.75 15.75
Proba obxectiva 4.05 0 4.05
Seminario 4 2.8 6.8
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral As clases teóricas, nas que se expón o contido de cada tema. O alumno disporá de copias das transparencias con anterioridade e o profesor promoverá unha actitude activa, realizando preguntas que permitan aclarar aspectos concretos e deixando cuestións abertas para a reflexión do alumno.
Prácticas de laboratorio Reaiizaránse en grupos de dúas persoas polo que fomentan o traballo cooperativo. Permitirán aos alumnos familiarizarse cos aspectos prácticos da asignatura. A maiores as sesións completaránse cunha serie de cuestionarios en moodle que permiten ao alumno comprobar o nivel de coñecemento acadado nestas sesións prácticas.
Solución de problemas Clases nas que o profesor resolverá un número reducido e significativo de problemas que permitirán fixar os conceptos tratados nas clases maxistrais e comprobar como estos se aplican de forma práctica.
Proba obxectiva Proba dos coñecementos adquiridos nas clases teóricas, as prácticas e os seminarios.
Seminario Introduccións a aspectos prácticos da asignatura e as ferramentas a empregar no laboratorio.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Prácticas de laboratorio
Descrición
Nas prácticas de laboratorio, tutorías e preguntas en clases maxistrais, de problemas, e seminarios.

Sesión maxistral: Recoméndase a asistencia a tutorías como método de axuda á autoevaluación do progreso do estudiante nos coñecemientos adquiridos e que son a base de posteriores sesións maxistrais. Ó final de cada clase maxistral o profesor abrirá un turno de preguntas nas que o alumno poderá formular as súas dúbidas sobre o explicado na sesión.

Prácticas de laboratorio:
Considerase interesante o seguimento personalizado durante a realización destas probas, de xeito que o profesor poida orientar ó estudiante nos pasos que va tomando, máxime cando coa nova metodoloxía docente imprantada nas prácticas o estudante vese estimulado a analizar os aspectos prácticos da materia á luz dos cuestionarios que se lle plantexan en moodle en cada sesión práctica.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba obxectiva Exame escrito 100
 
Observacións avaliación
É obrigatoria a entrega do material relativa ás mesmas que o profesor requira para poder presentarse aos exames escritos. Estos exames consistirán na realización de probas obxectivas nas que, en total,  o 20% da calificación corresponderá a coñecementos impartidos/acadados nas prácticas de laboratorio e o 80%  corresponderá a coñecementos impartidos/acadados nas sesións maxistrais. Algunhas das probas obxectivas terán lugar nas sesións prácticas.


Fontes de información
Bibliografía básica H.L. Hennessy y D. A. Patterson (2003). Computer Architecture. A Quantitative Approach.. Morgan Kaufmann Publishers
D. A. Patterson y J. L. Hennessy (2005). Computer Organization and Design. Morgan Publishers
W. Stallings (2006). Organizacion y Arquitectura de Computadores. Prentice Hall

Bibliografía complementaria C. Hamacher, Z. Vranesic y S. Zaky (2003). Organización de computadores. Mc Graw Hill
F. García, J. Carretero, J.D. García y D. Expósito (2009). Problemas Resueltos de Estructura de Computadores. Paraninfo
T. Möller, E. Haines, N. Hoffman (2008). Real-time Rendering. Wellesley, Mass. : A K Peters


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Sistemas Operativos II/614311303

Materias que continúan o temario
Tecnoloxía de Computadores/614311104
Programación/614311109
Sistemas Operativos I/614311203
Estrutura de Computadores I/614311206

Observacións

Recoméndase empregar as ferramentas dispoñibles nas sesións prácticas para responder aos cuestionarios sobre as mesmas, así como facer un estudio detallado destes cuestionarios de cara á preparación da parte práctica da proba obxectiva.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías