Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Introducción á Teoría de Xogos Código 614493016
Titulación
Mestrado Universitario en Técnicas Estadísticas (Plan 2011)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro-Segundo Optativa 5
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Matemáticas
Coordinación
García Jurado, Ignacio
Correo electrónico
ignacio.garcia.jurado@udc.es
Profesorado
García Jurado, Ignacio
Correo electrónico
ignacio.garcia.jurado@udc.es
Web http://dm.udc.es/profesores/ignacio
Descrición xeral O obxectivo deste curso é presentar os principais modelos, conceptos e resultados da teoría de xogos, así como algunhas aplicacións da devandita teoría nas ciencias sociais, con especial énfase na economía.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 A adquisición dos coñecementos de estatística e investigación operativa necesarios para a incorporación en equipos multidisciplinares pertencentes a diferentes sectores profesionais.
A2 Capacidade para comprender, formular, formular e resolver aqueles problemas susceptibles de ser abordados a través de modelos da estatística e da investigación operativa.
A3 Coñecer as aplicacións dos modelos da estatística e a investigación operativa.
A4 Coñecer algoritmos de resolución dos problemas e manexar o software axeitado.
A9 Obter os coñecementos precisos para unha análise crítica e rigorosa dos resultados.
A11 Adquirir destrezas na formulación e resolución de problemas cuantitativos.
A15 Fomentar a sensibilidade cara aos principios do pensamento científico, favorecendo as actitudes asociadas ao desenvolvemento dos métodos matemáticos, como: o cuestionamento das ideas intuitivas, a análise crítica das afirmacións, a capacidade de análise e síntese ou a toma de decisións racionais.
B1 Ser capaz de identificar un problema da vida real.
B2 Dominar a terminoloxía científica-metodolóxica para comprender e interactuar con outros profesionais.
B9 Comunicación e difusión dos resultados das investigacións.
B10 Lectura con xuízo crítico de artigos científicos dende unha perspectiva metodolóxica.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Coñecemento dos resultados teóricos incluídos no programa AM1
AM2
AM3
AM4
AM9
AM11
AM15
BM1
BM2
BM9
BM10
CM2
Capacidade para aplicar correctamente os coñecementos obtidos á modelización e resolución de problemas de toma de decisións en interacción con outros decisores AM1
AM2
AM3
AM4
AM9
AM15
BM1
BM2
BM9
BM10
CM2
Competencia para utilizar os coñecementos adquiridos na análise e a interpretación dos problemas xurdidos no ámbito das ciencias sociais AM1
AM2
AM3
AM4
AM9
AM15
BM1
BM2
BM9
BM10
CM2

Contidos
Temas Subtemas
Xogos en forma estratéxica. Definición, equilibrio de Nash, estratexias mixtas en xogos finitos, xogos bimatriciais, xogos bipersoais de suma nula, xogos matriciais, refinamentos do equilibrio de Nash.
Xogos en forma extensiva. Definición, equilibrio de Nash, equilibrio perfecto en subxogos.
Modelos de negociación simple. A solución de Nash, a solución de Kalai-Smorodinski.
Xogos coalicionales Introdución aos xogos O TEU, o core, o valor de Shapley.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 28 48 76
Solución de problemas 7 35 42
Proba obxectiva 2 0 2
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases impartidas con lousa electrónica e canón de vídeo. Utilizarase tamén o sistema de vídeoconferencia. Fomentarase a participación dos alumnos nas clases. Poñerase a disposición dos alumnos os apuntamentos da materia.
Solución de problemas Nalgunhas sesións resolveremos problemas en grupo.
Proba obxectiva Tratarase dun exame de problemas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Sesión maxistral
Descrición
En todos os casos se tratará de adaptarse ás peculiaridades dos alumnos á hora de desenvolver cada unha das metodoloxías. En particular, nas sesións de titorías de atención personalizada intentarase coñecer mellor cada alumno e axudalo a resolver as dificultades que poidan xurdirlle na realización deste curso.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba obxectiva A proba obxectiva será un exame de problemas no que os alumnos poderán facer uso dos libros e apuntamentos que desexen. 80
Solución de problemas A asistencia e participación nas sesións de solución de problemas valorarase ata con dez puntos. 10
Sesión maxistral A asistencia e participación nas sesións maxistrais valorarase ata con dez puntos. 10
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica B. Casas-Méndez, M.G. Fiestras-Janeiro, I. García-Jurado, J. González-Díaz (2012). Introducción a la teoría de juegos. USC editora

Bibliografía complementaria J. González-Díaz, I. García-Jurado, M.G. Fiestras-Janeiro (2010). An introductory course on mathematical game theory. American Mathematical Society
G. Owen (1995). Game Theory. Academic Press
R. Myerson (1991). Game Theory. Analysis of conflict.. Harvard University Press


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Modelos Interactivos da Investigación Operativa/614493025
Xogos Cooperativos/614493026

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías