Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Modelos Interactivos da Investigación Operativa Código 614493025
Titulación
Mestrado Universitario en Técnicas Estadísticas (Plan 2011)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro-Segundo Optativa 5
Idioma
Prerrequisitos
Departamento Matemáticas
Coordinación
Carpente Rodriguez, Maria Luisa
Correo electrónico
luisa.carpente@udc.es
Profesorado
Carpente Rodriguez, Maria Luisa
Lorenzo Freire, Silvia
Correo electrónico
luisa.carpente@udc.es
silvia.lorenzo@udc.es
Web http://eio.usc.es/pub/mte/index.php?option=com_content&task=view&id=35&It
Descrición xeral El objetivo de este curso es profundizar en los modelos, conceptos y resultados de la teoría de juegos no cooperativos, así como presentar y analizar algunos modelos que estudian la competencia o la cooperación en problemas de optimización en los que interaccionan varios agentes.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 A adquisición dos coñecementos de estatística e investigación operativa necesarios para a incorporación en equipos multidisciplinares pertencentes a diferentes sectores profesionais.
A2 Capacidade para comprender, formular, formular e resolver aqueles problemas susceptibles de ser abordados a través de modelos da estatística e da investigación operativa.
A3 Coñecer as aplicacións dos modelos da estatística e a investigación operativa.
B3 Habilidade para traballar os aspectos metodolóxicos da investigación en colaboración con outros colegas a través do Campus Virtual co foro.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Conocimiento de los resultados teóricos incluidos en el programa. AM2
Capacidad para aplicar correctamente los resultados obtenidos a la modelización y resolución de problemas de toma de decisiones en interacción con otros decisores. AM1
AM2
AM3
CM1
Competencia para utilizar los conocimientos adquiridos en el análisis y la interpretación de los problemas surgidos en el ámbito de las ciencias sociales y de la ingeniería. AM1
AM2
AM3
BM3
CM1
CM2
CM6

Contidos
Temas Subtemas
Competencia y cooperación en modelos de inventario. Modelos cooperativos de inventario.
Modelos no cooperativos de inventario.
Competencia y cooperación en modelos de redes. Modelos cooperativos de redes.
Modelos no cooperativos de redes.
Competencia y cooperación en modelos de colas. Modelos cooperativos de colas.
Modelos no cooperativos de colas.
Competencia y cooperación en problemas de planificación. Modelos cooperativos de planificación.
Modelos no cooperativos de planificación.
Juegos con información incompleta Equilibrio bayesiano.
Subastas. Tipos de subastas.
Ejemplos.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 28 42 70
Aprendizaxe colaborativa 10 15 25
Proba mixta 2 0 2
Solución de problemas 0 20 20
 
Atención personalizada 8 0 8
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Los temas que componen la materia se explicarán de manera presencial y se dejará al alumno un guión de estas presentaciones.
Aprendizaxe colaborativa Algunos de los problemas se propondrán para ser solucionados y presentados en grupo.
Proba mixta El alumno tendrá que solucionar problemas propuestos relacionados con el contenido de la materia. Además presentará oralmente uno de estos ejercicios.
Solución de problemas Se entregarán boletines de ejercicios que el alumno tendrá que ir solucionando a lo largo del curso.

Atención personalizada
Metodoloxías
Aprendizaxe colaborativa
Descrición
El alumno podrá preguntar al profesor sobre las pautas y fuentes bibliográficas adecuadas para realizar el trabajo propuesto.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba mixta Se valorará sobre 7 puntos. 70
Aprendizaxe colaborativa Se dará un máximo de 3 puntos a la prueba en grupo. 30
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Osborne, M. y Rubinstein, A. (1994). A Course in Game Theory. . The MIT Press
Curiel, I. (1997). Cooperative Game Theory and Applications.. Kluwer
Fudenberg, D. y Tirole, J. (1991). Game Theory. The MIT Press
Tijs, S. (2003). Introduction to Game Theory. . Hindustan Book Agency.
Borm, P., Hamers, H. y Hendrickx, R. (2001). Operations Research Games: A Survey. . Springer

Bibliografía complementaria Krishna, V. (2002). Auction Theory. Academic Press
Borm, P. y Peters, H. (2002). Chapters on Game Theory. Kluwer
Mas-Colell, A., Whinston, M.D. y Green, J.R. (1995). Microeconomic Theory. . Oxford University Press
Stability and Perfection of Nash Equilibria (1991). Stability and Perfection of Nash Equilibria. Springer-Verlag
Hassin, R. y Haviv, M. (2003). To Queue or not to Queue. Kluwer


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Xogos Cooperativos/614493026

Materias que continúan o temario
Programación Linear e Enteira/614493005
Introducción á Teoría de Xogos/614493016

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías